Kilka pytan odnosnie MINI

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

filipekkk

Kilka pytan odnosnie MINI

Post autor: filipekkk »

Witam,

Jak latwo zauwazyc jestem nowy na forum :)
Otoz od zawsze podobaly mi sie klasyczne MINI (zwlaszcza czerwone z bialymi detalami).
W zwiazku z planowanym zakupem mialbym kilka pytan - na ktore raczej nie znalazlem odpowiedzi przegladajac forum.

1. Przy zalozeniu, ze kupie Mini do odrestaurowania, czyli w cenie 4-9k zł ile przewidywalnie moga kosztowac nastepujace naprawy (liczac same czesci bez robocizny):
- remont silnika
- remont zawieszenia
- wymiana ukladu hamulcowego na tarczowy
- dokupienie czesci karoserii nienadajacych sie do naprawy
- elektryka

2. Jakie osiagi maja silniki 1.3 i 1.0? Zalezaloby mi raczej na dynamicznej jezdzie.

3. Jakim rocznikiem i silnikiem najlepiej sie zainteresowac? Na pewno nie iteresuje mnie nic mloszego niz 1990.

4. Mam 187cm wzrostu, tak wiem mowie o Mini ale zmieszcze sie? :)

5. Minimalny budzet jakim powinienem dysponowac aby doprowadzic do bardzo dobrego stanu Miniaka to?

6. Nigdy nie jezdzilem Mini. Jestem z Wroclawia, wiec czy bylby ktos maniakalnie zakochany w autku w stanie mnie przwiezc? Albo chodziaz dac obejrzec swoje auto, podotykac, zajac pozycje drivera? :)


Dziekuje z gory bardzo za wszytskie odpowiedzi :)

Pozdrawiam
Piotrek
Awatar użytkownika
Sadam
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2487
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kilka pytan odnosnie MINI

Post autor: Sadam »

rakowa 56a, od pon do pt miedzy 10 a 17, zapraszam :wink: wszystkiego się dowiesz :) 600-248-184
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Marci-n

Re: Kilka pytan odnosnie MINI

Post autor: Marci-n »

Zacznijmy od początku. Cen nie da się ot tak powiedzieć, bo to zależy co i ile będziesz wymieniał. Jednak kiedyś jak liczyłem spory wariant wymiany blach, remontu silnika malowania, zawieszenie to wyszło mi że 15000 można się spokojnie ze wszystkim zmieścić, ale to jak pisałem wszystko zależy od stanu. Koledzy mówią, że remont mini gruntowny to koszt rzędu 25-30 tys. Jednak wszystko zależy od tego jaki jest stan i nie da się zgeneralizować.
Jeżeli chodzi o osiągi, to wszystko zależy od tego na co jesteś nastawiony, mini może być bardzo dynamiczny, jednak będzie to okupione wysokim spalaniem.
Przechodząc do kolejnego pytania to interesuj się wersjami z silnikiem 1300 teoretycznie lepsze są na wtrysku, jednak na gaźniku można zrobic więcej tańszych modyfikacji podnoszacych osiągi. Rocznik nie ma większego znaczenia w tym przedziale to zależy tylko od tego czy chcesz na gaźniku czy na wtrysku gaźnik początek lat 90 wtrysk to już zależy czy spi czy mpi.
Co do wielkości, to spokojnie autko jest wystarczająco wysokie :D niektórym narzekają, że przednie fotele mają małą regulację w tył, ale sa przedłużki. Zależy od preferencji.
Co do budżetu patrz punkt 1 wsio zalezy co jest do zrobienia i ile potrafisz sam zrobić, jednak ja szacuje, że trzeba poświęcić przynajmniej 20 tys ( z zakupem mini- kompleksowy remont silnika ok 4000 malowanie 3000 czyli na remont blacharski zostaje ok.8 tys). Tutaj będzie pewnie lawina komentarzy ze stony kolegów. Pewnie mają rację, bo też pewnie w którymś momencie podczas remontu będę chciał dobrze doinwestowac miniaka:)
Na pewno kogoś znajdziesz, żeby obejrzeć autko. Powiem Ci tak ja im więcej jeżdzę tym autkiem tym bardziej jestem w nim zakochany.
Awatar użytkownika
LUPER
Zarząd
Zarząd
Posty: 569
Rejestracja: 12 sty 2005, 20:52
Posiadane auto: mini i MINI
Lokalizacja: Kraków

Re: Kilka pytan odnosnie MINI

Post autor: LUPER »

Ad 1.
propozycja samochodu:
http://www.forum.mini.org.pl/viewtopic. ... b284#55199
- remont silnika i zawieszenie Ci odpada
- remont lakierniczo-blacharski całościowy to koszt od 8000 do 15000
- naprawę elektryki ciężko określić, w zależności od zakresu naprawa


http://otomoto.pl/mini-cooper-1300-C9692978.html
w tym przypadku to niewiele widać na fotkach ale cena dość atrakcyjna na pierwszy rzut oka

- hamulce bębnowe z przodu były montowane do ok 84roku, koszt przeróbki to z 1000zł

ad 2. Osiągi: to zależy wszystko na jaki egzemplarz trafisz, można trafić na dobrą litrówkę a i słabe 1,3 więc sugeruje Ci koniecznie przejażdżkę egzemplarzem na który będziesz się decydował

ad3. Bardziej bym się sugerował stanem technicznym niż rokiem produkcji
Aczkolwiek w skrócie:
- do 84r hamulce bębnowe z przodu i koła o rozmiarze 10"
- od 89r montowane było wspomagania hamulców-servo
- 91rok to koniec litrówek i koniec gaźnikowców, a początek spi (pojedynczy wtrysk) z dwoma rodzajami mocy 53KM i 63KM
- od 96r tylko 1,3 o mocy 63KM i na podwójnym wtrysku i zmiana montażu chłodnicy na równolegle do grilla, dodatkowo poduszka powietrzna w kierownicy.
To tak najkrócej jak można z charakteryzować zmiany na przełomie lat

Ad4. Zmieścisz się, ale według mnie od razu przyda Ci się kit umożliwiający dalsze osunięcie fotela.

Ad5. 15 tyś na początek powinno wystarczyć żeby kupić i ogarnąć dany egzemplarz do jazdy

pozdrawiam Luper
Ostatnio zmieniony 23 sty 2010, 15:32 przez LUPER, łącznie zmieniany 1 raz.
Mini Cooper 1,3 93r - czerwony
Mini Cooper 1,3 90r - granatowy
Mini Clubman estate 1,3 81r - srebrny
MIni Clubman cooper 1,6D 10r - hot chocolate
filipekkk

Re: Kilka pytan odnosnie MINI

Post autor: filipekkk »

Dzieki bardzo za wszytskie odpowiedzi :)

Mam juz zaproszenie na ogledziny z wroclawia, jak skorzystam to bede myslec co dalej :)
Awatar użytkownika
TRIP
Wiarus
Wiarus
Posty: 607
Rejestracja: 08 maja 2009, 19:35
Posiadane auto:
Lokalizacja: 3miasto/Żukowo

Re: Kilka pytan odnosnie MINI

Post autor: TRIP »

LUPER pisze: - od 96r tylko 1,3 o mocy 63KM i na podwójnym wtrysku i zmiana montażu chłodnicy na prostopadle do grilla, dodatkowo poduszka powietrzna w kierownicy.

na równolegle do grilla ;P
Awatar użytkownika
LUPER
Zarząd
Zarząd
Posty: 569
Rejestracja: 12 sty 2005, 20:52
Posiadane auto: mini i MINI
Lokalizacja: Kraków

Re: Kilka pytan odnosnie MINI

Post autor: LUPER »

oczywiście ma być równolegle, już poprawiłem
Mini Cooper 1,3 93r - czerwony
Mini Cooper 1,3 90r - granatowy
Mini Clubman estate 1,3 81r - srebrny
MIni Clubman cooper 1,6D 10r - hot chocolate
ODPOWIEDZ