Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One

Post autor: dawid »

gdybys jakos zobrazowal jak pryskaja Ci dysze - bylbym wdzieczny.. bo u mnie slabo pryskaja, ale z tego co pamietam to tak jest od zawsze..
Phantomas

Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One

Post autor: Phantomas »

dawid pisze:gdybys jakos zobrazowal jak pryskaja Ci dysze - bylbym wdzieczny.. bo u mnie slabo pryskaja, ale z tego co pamietam to tak jest od zawsze..


psikały lipnie;) nowe dysze psikają pewnie jak we wszystkich miniakach - prosty strumień ukierunkowany na szybę... z tą różnicą, że teraz psikają z delikatną, bardzo delikatną mgiełką, w bezwietrzny dzień... wg mnie jest zdecydowanie lepiej + oryginalne pióra = kurna w końcu wszystko widzę :D
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 16:48 przez Phantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One

Post autor: dawid »

no ja jestem wkurzony, kupiłem jakieś niby super nano pióra VALEO bez ramienia itd i 100x gorzej zbierają niż stare wycieraczki z ramkami.. nie dociskają wszędzie itd, więc lipa..

a dysze to drugi temat, mega kupa, psikają strumieniem pojedyńczym sikiem i musze piskać około 8-10 krótkich serii aby cała szyba była mokra (pojawia się wtedy mgiełka lekka).. dlatego chciałbym te dysze wymienić, ale nie wiem czy inne będą pasować.. czasem jeżdżę skodą i tam dysze są perfekt, jeden wcisk i cała szyba mokra
Phantomas

Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One

Post autor: Phantomas »

dawid pisze:no ja jestem wkurzony, kupiłem jakieś niby super nano pióra VALEO bez ramienia itd i 100x gorzej zbierają niż stare wycieraczki z ramkami.. nie dociskają wszędzie itd, więc lipa..

a dysze to drugi temat, mega kupa, psikają strumieniem pojedyńczym sikiem i musze piskać około 8-10 krótkich serii aby cała szyba była mokra (pojawia się wtedy mgiełka lekka).. dlatego chciałbym te dysze wymienić, ale nie wiem czy inne będą pasować.. czasem jeżdżę skodą i tam dysze są perfekt, jeden wcisk i cała szyba mokra


Dawid, u mnie wcześniej też dysze psikały pojedynczym strumieniem, ale strumień był delikatny więc niewiele tego trafiało na szybę - teraz psikają dokładnie tak jak oryginalne w C-klasie. Mocny strumień - jedno psiknięcie i załatwia sprawę. Poza tym - będą pasowały! Są troszkę większe od moich starych dysz, ale gdy odepniesz matę pod klapą i wypniesz przewody doprowadzające płyn od spryskiwaczy to wypchnięcie starych dysz i montaż nowych nie robi żadnego problemu. Poza tym otwór w masce jest trochę większy - więc wkładasz dysze i potem "nasuwasz" je na wystający brzeg blachy maski. Proste jak jeb.nie :mrgreen: :twisted:
Nie spodziewaj się mgiełki jak w innych autach - tu dysze nowe psikają tak jak w mercedesach... da się przeżyć :)

Sprawa piórek - o ironio oryginalne MINI wycieraczki sprzedawane przez ASO są produkowane przez .... no przez kogo? VALEO :lol: :mrgreen: :twisted: (tak pisze na ramce piórka) A są zupełnie inne od tych jakie znajdziesz na rynku...Więc nie trać czasu na szukanie ich w sklepach. Kup w ASO :) W ramkach są, ale działają idealnie - pasują idealnie. Z tyłu jest wkońcu, właściwy nacisk na szybę - bo ramka jest zdecydowanie większa niż w innych standardowych - zobacz, będziesz wiedział o co chodzi. Ja wymieniłem ramię, bo myślałem że może sprężyna jest do dupy. Ale myślę że w zupełności wystarczyłoby wymienić na oryginalne pióro tylnej szyby i tyle :)
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 16:49 przez Phantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
ojciec

Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One

Post autor: ojciec »

Nie no, żeby jeszcze wycieraczki w ASO kupować to gruba przesada. Ja kupiłem Valeo, za komplet zapłaciłem bodajże 45 zł i jakoś nie narzekam. Z doświadczenia wiem, że już nie kupię innych niż Valeo lub Bosch. Poprzednio w Passacie 2003 miałem pióra bez metalowego ramienia i próbowałem "oszczędzić" kupując podróby i bardzo tego żałowałem.
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One

Post autor: hello »

PiterGehry pisze:Dawid, u mnie wcześniej też dysze psikały pojedynczym strumieniem, ale strumień był delikatny więc niewiele tego trafiało na szybę - teraz psikają dokładnie tak jak oryginalne w C-klasie. Mocny strumień - jedno psiknięcie i załatwia sprawę. Nie spodziewaj się mgiełki jak w innych autach - tu dysze nowe psikają tak jak w mercedesach... da się przeżyć :)


do jakiej C-klasy to porównujesz? jeżdżę trochę C klasą zeszłoroczną i tam spryskiwacze są rewelacyjne - jedno naciśnięcie i calutka szyba mokra dzięki "mgiełce". zupełnie co innego niż w MINI (tu i tu są fabryczne spryskiwacze) nie rozumiem też tego "Poza tym - będą pasowały" - te które sobie zamontowałeś to spryskiwacze od MC MKII?

PiterGehry pisze:(tak pisze na ramce piórka)

jest napisane. przepraszam, musiałem :lol:
Phantomas

Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One

Post autor: Phantomas »

eclipse pisze:
PiterGehry pisze:Dawid, u mnie wcześniej też dysze psikały pojedynczym strumieniem, ale strumień był delikatny więc niewiele tego trafiało na szybę - teraz psikają dokładnie tak jak oryginalne w C-klasie. Mocny strumień - jedno psiknięcie i załatwia sprawę. Nie spodziewaj się mgiełki jak w innych autach - tu dysze nowe psikają tak jak w mercedesach... da się przeżyć :)


do jakiej C-klasy to porównujesz? jeżdżę trochę C klasą zeszłoroczną i tam spryskiwacze są rewelacyjne - jedno naciśnięcie i calutka szyba mokra dzięki "mgiełce". zupełnie co innego niż w MINI (tu i tu są fabryczne spryskiwacze) nie rozumiem też tego "Poza tym - będą pasowały" - te które sobie zamontowałeś to spryskiwacze od MC MKII?

PiterGehry pisze:(tak pisze na ramce piórka)

jest napisane. przepraszam, musiałem :lol:


Ad1. C-klasa 5 letnia.
Ad2. spryskiwacze do MC R50 z katalogu realoem.com. Być może rozmiar został w czasie jakoś ujednolicony.
Ad3. Dziękuję - poprawić zawsze warto :)
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 16:49 przez Phantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
speedfight

Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One

Post autor: speedfight »

jeśli chcecie mgiełkę to co za problem kupić dysze od jakiegoś nowszego francuza?? dobrać podobnych kształtów i po problemie.
ja_ja

Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One

Post autor: ja_ja »

speedfight pisze:jeśli chcecie mgiełkę to co za problem kupić dysze od jakiegoś nowszego francuza?? dobrać podobnych kształtów i po problemie.


...dysze francuskie do mini to obciach...MOŻE CI CHODZIŁO o francuskę, a to co innego!
speedfight

Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One

Post autor: speedfight »

oj nie przesadzaj ze po pierwsze widzisz jakąś znaczącą różnice w kształcie spryskiwaczy a po drugie nie mów ze aż tak bardzo będzie cię to bolało i będziesz zwracał wielką uwagę na to że masz spryskiwacze od francuskiego auta. Ja zaproponowałem i według mnie to najtańsze rozwiązanie...

Chyba że ktoś lubi bardzo pluć to samemu sobie może tą mgiełkę robić:D
matthew90

Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One

Post autor: matthew90 »

Darek Kostrubal pisze:
dawid pisze:.. bo u mnie slabo pryskaja................


Fiu... Fiu... daj mi adres to Koledze wysle za darmoche zastam dysz, podgrzewane, orginal...
Bo mi sie serce ugieło jak czytam posty :oops:

pisz na

kostrubala@op.pl

Darek


mamy świętego mikołaja na forum :grin:
Voyth

Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One

Post autor: Voyth »

To ja też poproszę :mrgreen:
Phantomas

Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One

Post autor: Phantomas »

Problem drgań samochodu podczas przyśpieszania - rozwiązałem :razz: A trzeba rozwiązać - bo proces się pogłębia.
Dla stojących przed podobną operacją kilka wskazówek.
Kwestia niewyważonych kół, amortyzatorów etc etc. od początku była wyjaśniona - było pewne że winnę ponosi półoś.

1) Zakup prawej półosi (tej dłuższej) u dilera bmw, razem z dwoma simeringami to koszt rzędu 2300 PLN - przy czym obowiązkowo przy zakupie należy zwrócić dillerowi starą półoś. Wiąże się to z koniecznością wybebeszenia samochodu, przed zakupami.
Produkt posiada dwuletnią gwarancję, ale... obowiązuje ona tylko razem z fakturą na montaż półosi wystawioną przez Twojego mechanika - czyli jeśli naprawiasz sam, lub dasz Panu Zbyszkowi po sąsiedzku do montażu półoś, i nie będziesz miał na ten montaż faktury - Twója półoś nie ma gwarancji :!:

2) Nie wiem czy każdy zdaje sobie z tego sprawę - ale demontaż półosi jest równoznaczy z wymianą oleju w skrzyni biegów - ja zastosowałem TOTAL TRANSMISSION BV 75W8O. koszt około 60 PLN.

3) Ponieważ moja Miniówka, miała również problem z lewą piastą koła, wymieniłem ją, na zamiennik - cena z salonu bmw była szokująca... A za część która pasuje idealnie (przód,lewa strona FAG 713 6493 5O) trzeba liczyć się z kosztem około 350 PLN.

4) Wymiana osłony przegubu zewnętrznego - gumy to w salonie wydatek rzędu 200 PLN. Szkoda kasy (idealnie pasuje - lewa strona,GKN 3O3 284 TOYOTA). cena niewielka...

5) Montaż, w salonie to pewnie masakryczna cena - mnie z powodzeniem zrobił to zaprzyjaźniony mechanik - za wymianę w/w części i termostatu wraz z obudową wziął 300 PLN.

Całość napraw zrobiła spory koszt :!: :!: Nie udało mi się kupić półosi nigdzie poza dilerem bmw. Ale naprawiłem i jest bosko.......zero drgań - przyjemność z jazdy 100%.

Mam nadzieję, że komuś pomogłem:)
Pozdrawiam
Piter
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 16:49 przez Phantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Phantomas

Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One

Post autor: Phantomas »

Mam jeszcze kilka pytań. :razz:
Może ktoś będzie ode mnie mądrzejszy - bo nie udało mi się samemu dojść do tego co i jak....

Pierwsze pytanie: Pod lusterkiem w R50 jest taka mała wajcha - nie mam pojęcie czemu ma niby służyć. Przełączenie jej przestawia lusterko minimalnie w dół... Ma to jakiś cel?

Pytanie drugie: na prawym słupku mam jakiś odbiornik. Nie znalazłem w instrukcji informacji, co to jest? Czy to odbiornik sygnału alarmu z instalacji założonej przez poprzedniego właściciela?

Pytanie trzecie Czy ktoś wie, gdzie można do R50 z 2001 można kupić "słoneczka" z podświetleniem w rozsądnej cenie i gałkę skrzyni biegów do R50 z pięciobiegową skrzynią ?

Pozdrawiam serdecznie
Piotrek
Załączniki
NIE fabryczny alarm?
NIE fabryczny alarm?
Obraz 006a.jpg (224.11 KiB) Przejrzano 1559 razy
do czego to służy?
do czego to służy?
Obraz 004a.jpg (183.09 KiB) Przejrzano 1559 razy
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 16:49 przez Phantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
speedfight

Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One

Post autor: speedfight »

ta wajcha na lusterku służy do tego że gdy jedziesz autem a ktoś za tobą i dodatkowo cię oślepia światłami to przestawiasz to i wtedy lusterko ustawia się pod innym kontem i widzisz wszystko trochę ciemniej lecz nic cie już nie oślepia... Sprawdź będziesz wiedział o co kaman.
Tylko nie chwal się tym przypadkiem przed kimś bo to maja chyba wszystkie auta:) nawet te najtańsze:P wiec byś się z lekka ośmieszył.


co do drugiego zdjęcia to nie wiem może być od alarmu.

a co do słoneczek to musisz chyba szukać na allegro a tak w ogóle to dziwi mnie to ze nie masz tego podświetlania. u mnie w dwóch MINI jest tak ze po zasłonięciu słoneczka i otworzeniu klapki lusterka zaświeca się.
Zablokowany