Identyfikacja Mini

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

kmiecio

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: kmiecio »

Witam
potrzebuję Waszej pomocy, posiadam miniaka z 69 roku, siedzi w nim jedno gaźnikowy silnik o litrowej pojemności, w środku mam oryginalne kubełkowe siedzenia (welur), drewno, wszystkie wskaźniki typu ciśnienia, obrotomierz i takie tam, bardzo niskie zawieszenie na "klockach" gumowych, bardzo sztywne, oryginalne felgi 10 cali, ponoć jest to wersja robiona na tor, w oryginale nie posiadał tłumika tylko rurę, czy może być to wersja "s", gdzie znajduje się numer vin wytłoczony na nadwoziu??
dzięki wielkie z góry za pomoc
kmiecio

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: kmiecio »

a i mam oryginał znaczek LOTUS na masce
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: monsterk »

Wrzuć fotkę, numeru wybitego w tych latach na karoserii nie było, jedynie w komorze silnika powinna być tabliczka
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: markfive »

kmiecio pisze:potrzebuję Waszej pomocy, posiadam miniaka z 69 roku

Na podstawie tego co napisałeś pomocy udzielic Ci moze jedynie ...wróżka lub jasnowidz.
Trzeba zrobić zdjecia auta z czterech stron po 1. Plus zdjęcie komory silnika przy otwartej masce co najmniej 1. Zdjecie bagaznika przy otwartej klapie co najmniej 1. Zdjęcie wnętrza na którym bedzie widać deskę, kolumnę kierowniczą wskaźniki Zdjecie na którym bedzie widać siedzenia przednie i drzwi od strony kabiny.
Na razie tyle, Jak zobaczę to juz będę mógł sporo powiedzieć. Możesz wysłac na forum możesz na mój mail. Jak Ci wygodnie.
kmiecio

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: kmiecio »

problem polega na tym że numer na tabliczce mam aczkolwiek może on być z auta o pojemności 850 i w dowodzie mam to samo, wiem że to co ma pod maską jest oryginałem, auto jest nie złożone więc zdjęcia nie będą odzwierciedlały stanu rzeczywistego, postaram się wrzucić coś do środy
dzięki za odzew
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: markfive »

kmiecio pisze:...numer na tabliczce mam

Podaj tu na forum te numery które masz na tabliczce znamionowej i ewentualnie na tabliczce na silniku u góry po prawej na bloku. Na podstawie tych numerów ( pełne numery wraz z literami i cyframi) ustalimy "rodowód" nadwozia i silnika oraz inne zwiazane z tym dane. A do oceny czy zgadza się to z autem i silnikiem jaki teraz tam jest niezbedne są zdjęcia. Nie ma znaczenia, że auto jest w kawałkach czy nie poskładane i tak co ważne da się ustalić. Jak masz silnik osobno tym lepiej. zrób fotkę silnika z przodu i z tyłu od strony wyjscia zmiany biegów.
Na tym forum znajdziesz odpowiedź. Spoko
kmiecio

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: kmiecio »

numer z tabliczki i z silnika podam jutro bo jestem już poza domem i nie mam tego przy sobie, silnik jest na samochodzie, bo auto pare lat temu zostało oddane do lakiernika i ten przed malowanie nie wyciągną motoru
kmiecio

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: kmiecio »

numer Vin to KA2S4L573280
kmiecio

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: kmiecio »

a nuer silnika nie wiem czy dobrze odczytałem ale idzie to mniej więcej tak:
oamw ta h38415
kmiecio

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: kmiecio »

być może że silnik jest większy, ja wiem tyle co mi ojciec o nim opowiedział, ale pamiętam też że to auto zapierdzielało jak głupie
kmiecio

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: kmiecio »

liczniki i deska rozdzielcza wygląda w nim mniej więcej tak:
http://www.youtube.com/watch?v=nV48Bkdc ... re=related
kmiecio

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: kmiecio »

jutro w ciągu dnia porobię coś i Ci prześlę, dzięki
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: se7ven »

kmiecio pisze:liczniki i deska rozdzielcza wygląda w nim mniej więcej tak:
http://www.youtube.com/watch?v=nV48Bkdc ... re=related

Ta deska występowała w MPI
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: markfive »

kmiecio pisze:...oamw ta h38415

To jakies wszystko pomieszane - trzeba odczytać dokładnie.
oAM to moze być 8AM i to były silniki 848 cc
nie 10AM bo silniki 1098 cc miały oznaczenia 10H
Wszystkie silniki Coopera miały prefix F 9F 9FC 9FA 10F 12FA
może "ta" to FA ale skąd znowu h
Jednym słowem zagadka :shock:
Na razie rozszyfrowujemy tabliczki, a tabliczki to jedno a auto to drugie. Często zdarzało się, że Cooper sprowadzony z zachodu miał już tam wybebeszony oryginalny silnik a przyjeżdżał z zamontowaną 850 tką.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: markfive »

kmiecio pisze:liczniki i deska rozdzielcza wygląda w nim mniej wiecej tak

jezeli są dwa okrągłe zegary w obudowie przed kierownicą - to zaczęło sie dopiero od modelu 1275 GT Clubman a w żadnych Cooperach ani S kach pierwszej serii tego nie było.
ODPOWIEDZ