Identyfikacja Mini

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

kmiecio

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: kmiecio »

rozumiem że samochód ten to jakiś składak, czy przedstawia on w takim razie jakąś wartość?? czy jest sens doprowadzania go do oryginalności czy dać sobie spokój?? co macie na myśli pisząc "innocenti"?? śmiem twierdzić że wcześniejsi właściciele tego auta próbowali przerobić go na "s"?? co do silnika to muszę przyznać że jest bardzo mocny, auto zostało rozpędzone do 160 km/h i nie był to kres możliwości (wyniki potwierdzone licznikiem auta jadącego za miniakiem) czy zwykła 1000-czka osiągała takie rezultaty?? co do felg mam jeszcze do niego alu szprychowe również 10'. czy jesteśmy w stanie stwierdzić jaki oryginalny motor siedział w tej kaście??
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: markfive »

kmiecio pisze:rozumiem że samochód ten to jakiś składak,??


Wstrzymaj się ze wszystkimi pytaniami do czasu zakonczenia mojej identyfikacji. Siedzę nad tym poświecam na to swój czas i chcę przedstawic Ci w miarę pełny obraz sytuacji. Więc nie wyprzedzaj akcji swoimi kolejnymi pytaniami tylko cierpliwie poczekaj.

Identyfikacja tabliczki owalnej z numerem nadwozia:

K-A2S4L-57320 - tabliczka pochodzi z samochodu Morris Cooper MK1 wyprodukowanego w okresie 1963 - 1964 litera L oznacza że jest to eksportowa wersja na ruch prawostronny. Tego jaki silnik był fabrycznie zamontowany w tym samochodzie z którego pochodzi tabliczka ustalić się nie da ponieważ nie ma danych odniesienia do nru nadwozia przy samochodach produkowanych na eksport poza rynek brytyjski.
Tabliczka nie ma nic wspólnego z samochodem na którym aktualnie sie znajduje.

Tabliczka znajdujaca się na silniku pochodzi jeszcze z innego samochodu a więc nie z tego który identyfikujemy z tabliczki na karoserii.
Rozszyfruję ja w miarę mozliwości ale tylko dla idei ponieważ tabliczka i tak nie jest zgodna z silnikiem który znajduje sie w samochodzie

Postaram się również zidentyfikować silnik który tam masz
kmiecio

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: kmiecio »

markfive pisze:Wstrzymaj się ze wszystkimi pytaniami...

Dzięki za wkład który wnosisz do rozpoznania tego auta, jestem wdzięczny...
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: markfive »

Identyfikacja tabliczki znajdującej sie na silniku

10 AMW*TA*H 38415

Prefix 10AMW/Ta oznacza, że jest to tabliczka z silnika (zespołu napedowego) o pojemności 1098 cc stosowanego w samochodach koncernu BLMC - Clubman Estate oraz Austin 110 (ADO16 shape). A jak wyglada Austin 110 ADO16 widać ponizej
Załączniki
ado16 austin 1100.jpg
ado16 austin 1100.jpg (37.54 KiB) Przejrzano 1373 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: markfive »

No i na zakonczenie tego tematu

Samochód przedstawiony na zdjęciach kmiecio pochodzi z całą pewnością okresu 1976-1978
Jest to typ MK3 wersja na europę z kierownicą z lewej strony. potwierdza to wyposażenie nadwozia i wiekszość elementów blacharskich. Charakterystyczne lampy tylne. Kolumna kierownicy, osłona i zespolone przełączniki kierunkowskazów i wycieraczek. Obudowa centralki z tworzywa (ebonit) stosowana w tym własnie okresie. Również inne elementy których nie będe tu wymieniał. Tak więc nie ma to niczego wspólnego z modelem ustalonym na podstawie tabliczki znajdujacej sie (przynitowanej) na pasie przednim.

Zespól napedowy widoczny na zdjęciu, znajdujacy sie aktualnie w samochodzie to przejściówka pomiędzy A i A + . Blok silnika i głowica po remoncie generalnym (factory replacement) seria A + po roku 1980 pojemność 998 cc. Skrzynia biegów rod type 4 synchro A seria. Koło zamachowe i sprzęgło typu Borg&Beck A seria. Rozrusznik starego typu inertia type z zewnętrznym przekaźnikiem Alternator typ ACR. Gaźnik SU HS4. Silnik (zespół napedowy nie ma nic wspólnego ze znajdujaca sie na nim (przynitowaną) tabliczką.

I tyle na ten temat.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: markfive »

kmiecio pisze:1.czy przedstawia on w takim razie jakąś wartość??
2.czy jest sens doprowadzania go do oryginalności czy dać sobie spokój??
3.co macie na myśli pisząc "innocenti"??
4.co do silnika to muszę przyznać że jest bardzo mocny
5. auto zostało rozpędzone do 160 km/h i nie był to kres możliwości (wyniki potwierdzone licznikiem auta jadącego za miniakiem)
6. czy zwykła 1000-czka osiągała takie rezultaty??
7. czy jesteśmy w stanie stwierdzić jaki oryginalny motor siedział w tej kaście??


Odpowiedzi po kolei

1. W tej chwili i w takim stanie realna wartość do 1000 zł (słownie jeden tysiąc złotych) Co nie oznacza, że nie znajdzie sie klient który da więcej. Zdaje sobie sprawę, że nie jest to dla Ciebie wiadomość jakiej oczekujesz ale pytasz wiec odpowiadam.
2. Doprowadzenia do orginalnośći ? Której ? tej z tabliczki to juz nie realne
Odbudowy do stanu wyjsciowego MK3 ? Mozliwe ale bardzo kosztowne
3. Innocenti to mini produkowane na licencji we włoszech
4. Ten silnik ma moc 38 KM
5. Chyba z wiatrem i z góry albo pomiar był nie wiarygodny. Tak jak "taaaakie ryby" wyciagane przez wędkarzy.
6. Max predkość 1000 czki 128 km/h - dane fabryczne
7. Jak juz pisałem wczesniej nie jesteśmy w stanie tego ustalić

I pamietaj moje uwagi nie są złosliwe ani przesadzone. Prawda nie zawsze jest miła.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: flapjck1 »

markfive pisze:
flapjck1 pisze:...to kolejny punkt styczny z inno mk3

Nie szukajcie punktów stycznych z inno (Innocenti) bo to auto niczego wspólnego z innocenti nie miało i nie ma. Owszem posiada kilka elementów dołożonych pochodzących z innocenti co może na przykład oznaczać, że sprowadzone zostało z tamtej części europy i takie elementy były "pod ręką" na wymianę.



mi chodzilo o to ze ktorys z wlascicieli mial pod reka inno z ktorego poprzekladal kilka klamotow

vide grill i felgi a moze jeszcze np lusterko, glupie lampy moga byc nie leyland tylko carello
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
kmiecio

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: kmiecio »

jestem pełen szacunku i pod wielkim wrażeniem Twojej wiedzy związanej z tą marką. Spodziewałem się czegoś innego po tym aucie, ale prawdę również przyjmuję z satysfakcją (przynajmniej wiem co mam). Auto to jest u nas w rodzinie bardzo długo, większość czasu przestało w garażu i tylko przestawiano je z miejsca na miejsce. Nigdy nie było czasu aby się nim zająć. Ostatnio coś mnie tchnęło i postanowiłem miniakiem się zaopiekować. prawdopodobnie doprowadzę je do używalności i będę jeździł na co dzień. Pytając chciałem dowiedzieć się czy historia przekazana z poprzedniego pokolenia jest autentyczna. na codzień poświęcam się marce mercedes i tą ją odrestaurowuję i na tej płaszczyźnie posiadam większy zasób wiedzy, dlatego też na temat mini chciałem zasięgnąć języka od specjalistów. Wielkie dzięki za poświęcony mi czas i włożone siły w ustalenie historii modelu, w razie czego można skorzystać z Twojej wiedzy w przypadku gdy wystąpią problemy podczas odbudowy?? jeśli kiedyś zapragniesz mieć, bądź zasięgnąć wiedzy na temat mb kontaktuj się za mną, chętnię pomogę.
... DZIĘKI ...
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: monsterk »

flapjck1 pisze:
markfive pisze:
flapjck1 pisze:...to kolejny punkt styczny z inno mk3

Nie szukajcie punktów stycznych z inno (Innocenti) bo to auto niczego wspólnego z innocenti nie miało i nie ma. Owszem posiada kilka elementów dołożonych pochodzących z innocenti co może na przykład oznaczać, że sprowadzone zostało z tamtej części europy i takie elementy były "pod ręką" na wymianę.



mi chodzilo o to ze ktorys z wlascicieli mial pod reka inno z ktorego poprzekladal kilka klamotow

vide grill i felgi a moze jeszcze np lusterko, glupie lampy moga byc nie leyland tylko carello

a które lampy carello? bo tyły w inno zawsze byłe z cofania swiatłami
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: flapjck1 »

no co ty michal

osobiscie widzialem miniaka z lampami mk2 made in italy "carello"
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: monsterk »

to pewnie były od malczaka na licencji :mrgreen:
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

identyfikacja modelu / rocznika, mini classic

Post autor: markfive »

kmiecio pisze:...dzięki za ...ustalenie historii modelu

Cieszę się, że udało mi się odpowiedzieć na Twoje pytania. Więcej informacji na tematy techniczne znajdziesz na mojej stronie www markfive AMMC
Auto po tak długim postoju, prawdopodobnie wymagać będzie rozpoczęcia odbudowy od początku. Z tego co widać uwaga poświecona została głównie elementom widocznym na zewnątrz - pod położenie lakieru. W razie pytań służę wiedzą w miarę swoich mozliwości.
sidi
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 319
Rejestracja: 19 wrz 2007, 22:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: ...Szczecin...
Kontakt:

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: sidi »

mam "czerwony" silnik w Mini gdzie oryginalnie powinien być 986, pomóżcie mi prosze i powiedzcie z czego ten silnik był wyciągnięty:

początek nr. 12H D21 ...
Załączniki
DSCF5994.jpg
DSCF5994.jpg (67.66 KiB) Przejrzano 1342 razy
nikt nie mówił że będzie łatwo
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: Sadam »

1300 z Metrówki
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
sidi
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 319
Rejestracja: 19 wrz 2007, 22:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: ...Szczecin...
Kontakt:

Re: Identyfikacja Mini

Post autor: sidi »

dziękuje, tak podejrzewałem.
Teraz mam już dwa...
nikt nie mówił że będzie łatwo
ODPOWIEDZ