retrorower pisze:ja w kazdym razie czekam z sercem na ramieniu na rady doswiadczonych kolegow, zwlaszcza Twoje Markfive
Nie przesadzaj na tym forum jest wielu bardzo doświadczonych fachowców obeznanych z tematem. Może mają swoje powody by nie ujawniać się ze swoja wiedzą.
Ja nie wiem jeszcze wielu rzeczy i cały czas się czegoś uczę. Fakt, denerwuja mnie wszelkie wypowiedzi wprowadzajace ferment do dyskusji a nie wnoszące niczego nowego czyli takie "bicie piany" ale to normalne i nie tylko tu.
Jeżeli chodzi o układy Lumenition to wchodzą tam w grę różne czynniki które mogą zakłócić prawidłowe działanie tego systemu. Czy posiadasz instrukcję montażu Twojego systemu czy był już zamontowany wcześniej i nie dysponujesz zadnymi szczegółowymi jego parametrami. Jest prawdopodobne, że cewka zapłonowa współpracująca z modułem zewnętrznym jest niewłasciwa lub niewłasciwie podłączona. W znanych mi układach Lumenition cewka musi mieć minimum 3 ohm oporności uzwojenia pierwotnego. Jeżeli w instalacji jest przewód oporowy zasilania cewki trzeba by zmierzyc jego oporność. Lepszym rozwiazaniem było by połączenie bezpośrednie i zewnętrzny dodatkowy opornik dostosowany do tego układu. Z pewnością nie może byc zastosowana oryginalna cewka niskooporowa z mini w którym jest przewód oporowy. Poza tym jeżeli układ już pracował przez jakiś czas z niewłaściwą cewką lub został w inny sposób przeciążony (złe połączenie, chwilowe zwarcie, zamiana biegunów zasilania lub pozostawienie zapłonu włączonego na dłużej jak 15 minut bez uruchamiania silnika) moduł sterujący mógł ulec uszkodzeniu / przegrzaniu i prawdę powiedziawszy "pozamiatane".
Moja rada to założyć tymczasem zwykły aparat stykowy i oryginalną typową cewkę do tego modelu a system lumenition wymontować (przynajmniej w celu dokładnego jego sprawdzenia poprzez pomiary parametrów elektrycznych). Na nowych stykach i kondensatorze silnik pracuje bez zarzutu w zakresie do 6000 tys obrotów. Obsługa raz w roku wystarczy do bezawaryjnej jazdy.
Lumenition nie jest juz dziś "szczytem techniki". Lepiej pracują aparaty z zintegrowanym modułem stosowane w metro i gaźnikowych cooperach.