problemów ciąg dalszy, komputer, wspomaganie?

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

matthew90

problemów ciąg dalszy, komputer, wspomaganie?

Post autor: matthew90 »

witam!

Dzisiaj zakupiłem nową (używaną) pompę wspomagania kierownicy po wymianie u znajomego mechanika pompy wszystko działało jak należy.. po przejechaniu 20km na nowej pompie miniak zaczął szaleć.. pokazało się ładowanie aku, i pompa wspomagania przestała działać.. zaczęło śmierdzieć w środku coś jak spalone kable.. na komputerze szalały wszystkie kontrolki abs itd. energia spadła, brak świateł, licznik przestały pokazywać prędkość.. po postoju 30min nabrał energii nie świeciły się kontrolki abs'u czyli tak jak być powinno jednak kontrolka ładowania świeciła się i po przejechaniu 1km znowu brak energii.. co może byc przyczyną? byłbym wdzięczny za sugestie, ponieważ nie chce u mechanika niezbędnych rzeczy wymieniać a znając ASO to już w ogóle cena - kosmos. Dodam jeszcze że po wymianie pompy wspomagania nie zeszło dużo płynu ze zbiorniczka minimalnie może.

:roll: ehh ten 13sty..
matthew90

Re: problemów ciąg dalszy, komputer, wspomaganie?

Post autor: matthew90 »

widzę nikt nie zna przyczyny :roll: byłem u jakiegoś amatora elektronika dzisiaj i stwierdził że alternator nie ładuje.. pomyślałem że całkiem możliwe.. nabyłem nowy alternator po zakupie co? znowu to samo .. traci energię po 5min jazdy wszystko słabnie :roll:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: problemów ciąg dalszy, komputer, wspomaganie?

Post autor: flapjck1 »

matthew90 pisze:widzę nikt nie zna przyczyny :roll: byłem u jakiegoś amatora elektronika dzisiaj i stwierdził że alternator nie ładuje..



a taka prozaiczna rzecz jak bezpieczniki pradowe? ( nie wiem jakie tam sa? 100, 150 A ? ) masa?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
matthew90

Re: problemów ciąg dalszy, komputer, wspomaganie?

Post autor: matthew90 »

bezpieczniki sprawdzałem sam i wszystkie okej.. ten cały elektronik sprawdził jakimiś kablami przy aku i powiedział że alternator nie ładuje.. pompę wspomagania znowu wymieniłem na inną i cisza - nie działa :roll: co również stwierdził elektronik że jak nie działa alternator to pompa też nie będzie działać - ale to już nie mam sam pojęcia czy tak jest.. wczoraj jak mi to się stało to był zapach spalonych kabli - może to coś z kablami? :roll:
Kolyada

Re: problemów ciąg dalszy, komputer, wspomaganie?

Post autor: Kolyada »

matthew90 pisze:bezpieczniki sprawdzałem sam i wszystkie okej.. ten cały elektronik sprawdził jakimiś kablami przy aku i powiedział że alternator nie ładuje.. pompę wspomagania znowu wymieniłem na inną i cisza - nie działa :roll: co również stwierdził elektronik że jak nie działa alternator to pompa też nie będzie działać - ale to już nie mam sam pojęcia czy tak jest.. wczoraj jak mi to się stało to był zapach spalonych kabli - może to coś z kablami? :roll:

Bezpiecznik pompy wspomagania jest 100A. Znjaduje się od spodu skrzynki bezpieczników w komorze silnika. Zmień elektryka! Pompa w mini jest zasilana bezpośrednio z akumulatora a sterowana jest układem elektronicznym zamontowanym w środku pompy. Alternator nic do tego nie ma. Jak masz prąd w akumulatorze to pompa będzie działać.
matthew90

Re: problemów ciąg dalszy, komputer, wspomaganie?

Post autor: matthew90 »

Kolyada pisze:
matthew90 pisze:bezpieczniki sprawdzałem sam i wszystkie okej.. ten cały elektronik sprawdził jakimiś kablami przy aku i powiedział że alternator nie ładuje.. pompę wspomagania znowu wymieniłem na inną i cisza - nie działa :roll: co również stwierdził elektronik że jak nie działa alternator to pompa też nie będzie działać - ale to już nie mam sam pojęcia czy tak jest.. wczoraj jak mi to się stało to był zapach spalonych kabli - może to coś z kablami? :roll:

Bezpiecznik pompy wspomagania jest 100A. Znjaduje się od spodu skrzynki bezpieczników w komorze silnika. Zmień elektryka! Pompa w mini jest zasilana bezpośrednio z akumulatora a sterowana jest układem elektronicznym zamontowanym w środku pompy. Alternator nic do tego nie ma. Jak masz prąd w akumulatorze to pompa będzie działać.


tak tak, wiem, lecz tutaj kwestia alternatora była ponieważ świeciło się ładowanie i tak też było że tracił energię.. jednak teraz już wiem że to była wina bezpieczników :wink:
Kasia i Piotr

wspomaganie kierownicy Mini One 04r.

Post autor: Kasia i Piotr »

A ja mam takie krótkie pytanie jako całkowity nowicjusz... Mam drugi dzien mINI oNE Z 2004R. 1.6 i zastanawia mnie dosyć sztywna i ciężko pracująca kierownica... Nigdy nie prowadziłem innego Mini, może to normalne przy kołach 16 i oponach 195/16/55, a może warto na coś zwrócić uwagę???
speedfight

Re: problemów ciąg dalszy, komputer, wspomaganie?

Post autor: speedfight »

w MINI masz elektryczno-hydrauliczne wspomaganie i nie będziesz kręcił kierownicą tak lekko jak np w jakim Renault.
Kasia i Piotr

Re: problemów ciąg dalszy, komputer, wspomaganie?

Post autor: Kasia i Piotr »

speedfight pisze:w MINI masz elektryczno-hydrauliczne wspomaganie i nie będziesz kręcił kierownicą tak lekko jak np w jakim Renault.
.

Dziękuję bardzo za odpowiedź na nasze pytanie. :wink:
ODPOWIEDZ