Witam!
Powiedzcie mi proszę jak należy przygotować nowe czarne blachy przez wspawaniem?
Jak zabezpieczyć i jakimi środkami?
Czy zdjąć tą farbę czarną, którą są pokryte?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Nowe blachy.
Moderator: flapjck1
- Austin
- Swój Człowiek
- Posty: 179
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 13:31
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Nowe blachy.
I o to chodzi, i o to chodzi...
Re: Nowe blachy.
Ostatnio dużo czytałem na temat blacharki, lakierowania i z tego co tam znalazłem to propozycje mam taką:
1. czarne blachy oczyścić z ich zabezpieczenia (nigdy nie wiadomo jak dobrze zostało to zrobione)
2. na miejsca które będą spawane natrysnąć cienką warstwę farby aluminiowo-cynkowej prądoprzewodzącej (zabezpieczysz sobie przestrzeń między spawami)
3. gołą blachę pokryć podkładem reaktywnym (ja kupiłem Novol- wash primer, nie wiem czy jest dobry okaże się kiedyś)
4. potem podkład akrylowy
5. szpachla jak potrzeba
6. itp
Maciek.
1. czarne blachy oczyścić z ich zabezpieczenia (nigdy nie wiadomo jak dobrze zostało to zrobione)
2. na miejsca które będą spawane natrysnąć cienką warstwę farby aluminiowo-cynkowej prądoprzewodzącej (zabezpieczysz sobie przestrzeń między spawami)
3. gołą blachę pokryć podkładem reaktywnym (ja kupiłem Novol- wash primer, nie wiem czy jest dobry okaże się kiedyś)
4. potem podkład akrylowy
5. szpachla jak potrzeba
6. itp
Maciek.
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Nowe blachy.
Ja robię to podobnie ale jest kilka różnic... Czarną farbę trzeba wyczyścić przed wspawaniem . Do tego najlepiej użyć tarczy drucianej -poskręcanej na szlifierkę kontową (nie zabiera materiału) lub (co ja stosuję) zmyć denaturatem(taniej/szybciej) lub birolem. Po tej operacji myję blachy specjalnym zmywaczem do silikonu (w rękawiczkach gumowych) i kładę podkład epoksydowy. Podkład epoksydowy jest trafniejszy od reaktywnego bo jest przeznaczony do czystej stali natomiast reaktywny do stali z ogniskami korozji z którą wchodzi w reakcję i zamyka. Następnie odznaczam miejsca spawu i czyszczę je z pewnym marginesem , potem pokrywam te miejsce cynkiem w szpraju lub specjalnym podkładem do spawania/zgrzewania. Cynk przewodzi prąd więc można spawać i wypala się w miejscu spawu. Na podkład epoksydowy (po zmatowieniu) kładę szpachel i dopiero na to podkład pod lakier. Nie szpachluj nigdy gołej stali.
- Austin
- Swój Człowiek
- Posty: 179
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 13:31
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Nowe blachy.
Witam!
Dzięki za dobre rady Właśnie otrzymałem kilka numerów Mini Magazine, gdzie znalazłem ciekawy temat "HOW TO WELD". Jest łącznie siedem części o tym jak wymieniać poszczególne elementy karoserii. Niestety facet zabezpiecza blachy tylko cynkiem w spray-u...
Pozdrawiam
Dzięki za dobre rady Właśnie otrzymałem kilka numerów Mini Magazine, gdzie znalazłem ciekawy temat "HOW TO WELD". Jest łącznie siedem części o tym jak wymieniać poszczególne elementy karoserii. Niestety facet zabezpiecza blachy tylko cynkiem w spray-u...
Pozdrawiam
I o to chodzi, i o to chodzi...
Re: Nowe blachy.
Austin pisze:Witam!
Dzięki za dobre rady Właśnie otrzymałem kilka numerów Mini Magazine, gdzie znalazłem ciekawy temat "HOW TO WELD". Jest łącznie siedem części o tym jak wymieniać poszczególne elementy karoserii. Niestety facet zabezpiecza blachy tylko cynkiem w spray-u...
Pozdrawiam
Masz je na kompie albo mógłbyś mieć ?
Maciek.
- Austin
- Swój Człowiek
- Posty: 179
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 13:31
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Nowe blachy.
Hello!
Postaram się zrobić zdjęcia i wrzucę na serwer
Pozdrawiam
Postaram się zrobić zdjęcia i wrzucę na serwer
Pozdrawiam
I o to chodzi, i o to chodzi...
Re: Nowe blachy.
Austin pisze:Hello!
Postaram się zrobić zdjęcia i wrzucę na serwer
Pozdrawiam
No i jak z tymi fotami?
Maciek.