Nowe blachy.

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Austin
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 179
Rejestracja: 19 kwie 2006, 13:31
Posiadane auto: Mini Cooper SPI
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Nowe blachy.

Post autor: Austin »

Witam!

Powiedzcie mi proszę jak należy przygotować nowe czarne blachy przez wspawaniem?
Jak zabezpieczyć i jakimi środkami?
Czy zdjąć tą farbę czarną, którą są pokryte?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
I o to chodzi, i o to chodzi...
Maciej

Re: Nowe blachy.

Post autor: Maciej »

Ostatnio dużo czytałem na temat blacharki, lakierowania i z tego co tam znalazłem to propozycje mam taką:

1. czarne blachy oczyścić z ich zabezpieczenia (nigdy nie wiadomo jak dobrze zostało to zrobione)
2. na miejsca które będą spawane natrysnąć cienką warstwę farby aluminiowo-cynkowej prądoprzewodzącej (zabezpieczysz sobie przestrzeń między spawami)
3. gołą blachę pokryć podkładem reaktywnym (ja kupiłem Novol- wash primer, nie wiem czy jest dobry okaże się kiedyś)
4. potem podkład akrylowy
5. szpachla jak potrzeba
6. itp

Maciek.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Nowe blachy.

Post autor: Gibki Staruszek »

Ja robię to podobnie ale jest kilka różnic... Czarną farbę trzeba wyczyścić przed wspawaniem . Do tego najlepiej użyć tarczy drucianej -poskręcanej na szlifierkę kontową (nie zabiera materiału) lub (co ja stosuję) zmyć denaturatem(taniej/szybciej) lub birolem. Po tej operacji myję blachy specjalnym zmywaczem do silikonu (w rękawiczkach gumowych) i kładę podkład epoksydowy. Podkład epoksydowy jest trafniejszy od reaktywnego bo jest przeznaczony do czystej stali natomiast reaktywny do stali z ogniskami korozji z którą wchodzi w reakcję i zamyka. Następnie odznaczam miejsca spawu i czyszczę je z pewnym marginesem , potem pokrywam te miejsce cynkiem w szpraju lub specjalnym podkładem do spawania/zgrzewania. Cynk przewodzi prąd więc można spawać i wypala się w miejscu spawu. Na podkład epoksydowy (po zmatowieniu) kładę szpachel i dopiero na to podkład pod lakier. Nie szpachluj nigdy gołej stali.
Awatar użytkownika
Austin
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 179
Rejestracja: 19 kwie 2006, 13:31
Posiadane auto: Mini Cooper SPI
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Nowe blachy.

Post autor: Austin »

Witam!

Dzięki za dobre rady :-) Właśnie otrzymałem kilka numerów Mini Magazine, gdzie znalazłem ciekawy temat "HOW TO WELD". Jest łącznie siedem części o tym jak wymieniać poszczególne elementy karoserii. Niestety facet zabezpiecza blachy tylko cynkiem w spray-u...

Pozdrawiam
I o to chodzi, i o to chodzi...
Maciej

Re: Nowe blachy.

Post autor: Maciej »

Austin pisze:Witam!

Dzięki za dobre rady :-) Właśnie otrzymałem kilka numerów Mini Magazine, gdzie znalazłem ciekawy temat "HOW TO WELD". Jest łącznie siedem części o tym jak wymieniać poszczególne elementy karoserii. Niestety facet zabezpiecza blachy tylko cynkiem w spray-u...

Pozdrawiam


Masz je na kompie albo mógłbyś mieć ? :D
Maciek.
Awatar użytkownika
Austin
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 179
Rejestracja: 19 kwie 2006, 13:31
Posiadane auto: Mini Cooper SPI
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Nowe blachy.

Post autor: Austin »

Hello!

Postaram się zrobić zdjęcia i wrzucę na serwer :-)

Pozdrawiam
I o to chodzi, i o to chodzi...
Maciej

Re: Nowe blachy.

Post autor: Maciej »

Austin pisze:Hello!

Postaram się zrobić zdjęcia i wrzucę na serwer :-)

Pozdrawiam



No i jak z tymi fotami?
Maciek.
ODPOWIEDZ