mini dymi!! co robić

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

DAREK100

Re: mini dymi!! co robić

Post autor: DAREK100 »

podłączając się do wątku - u mnie dymi rano przy pierwszym odpalaniu. przez 10 sekund jest spoko później dymi do momentu lekkiego rozgrzania silnika. po rozgrzaniu nie dymi. zimą robiłem remont silnika (nowe pierścienie, panewki, uszczelniacze....) więc trochę mnie to dymienie zaskoczyło ale jeżeli po rozgrzaniu jest spoko to wmawiam sobie że ten typ tak ma.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini dymi!! co robić

Post autor: markfive »

Dymi a dymi to też róznica. Znów objaw który opisujesz nie musi być związany z olejem. Na ogół gdy prowadnice zaworowe przepuszczają olej dzieje się tak, że ścieka on kroplami na tłok gdy wyłączasz gorący silnik. Przy porannym uruchomieniu ten olej zgromadzony na tłoku spala się natychmiast krótko dymiąc po uruchomieniu a póżniej przestaje dymić. (olej w obiegu smarowania jest w tym czasie jeszcze gęsty - zimny).

Sprawdź jak dymi. Może być to po prostu para wodna z wilgoci znajdującej się wewnatrz układu wydechowego i tłumików czy biorąca sie z zimnego wilgotnego powietrza zasysanego przez silnik. Olej spalał by się natychmiast a nie dopiero po 10 sekundach od uruchomienia.
DAREK100

Re: mini dymi!! co robić

Post autor: DAREK100 »

Dymi na niebieskawo z charakterystycznym zapachem palonego oleju. Dzieje się tak jak pisałem po ok 10 sek od uruchomienia silnika rano. Później jest OK. Czy olej może w jakiś sposób przedostawać się do kolektora wydechowego i dopiero tam być spalany?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini dymi!! co robić

Post autor: markfive »

Pozostaje jeszcze kwestia prowadnic zaworów wydechowych. Seryjnie uszczelniacze zakładane są tylko na prowadnicach zaworów ssących. Przy naprawie silnika powinno się zwrócić uwagę na stan prowadnic, pomierzyć luzy i w razie potrzeby wymienić prowadnice na nowe i założyć na wszystkich 8 uszczelniacze. Przy dużych luzach prowadnic nawet nowe uszczelniacze typu stosowanego w mini nie dają rady.
Czy remont silnika obejmował również wymianę prowadnic czy ograniczał sie tylko do wymiany uszczelniaczy. Czy wymieniane były tylko pierścienie tłokowe bez rozwiercania silnika i wymiany tłoków. Czy założone były pierścienie nominalne na stare tłoki, czy pierścienie wykonane na zamówienie ( na wymiar) i poszerzone rowki w tłokach ? Czy była mierzona dokładnie średnica i stopień zużycia cylindrów przed decyzją wymiany samych pierścieni ?

Mechanika silnika nie wybacza połowicznych rozwiązań. Doraźne naprawy działają czasami na bardzo krótką metę. Nic też nie dzieje się samo bez przyczyny.

Nie mam innych pomysłów skąd może się brać olej w układzie wydechowym jeżeli nie dostaje się tam przez nieszczelne pierścienie czy prowadnice.
DAREK100

Re: mini dymi!! co robić

Post autor: DAREK100 »

pierścienie były nowe, na stare tłoki; tylko uszczelniacze. na pozostałe istoten pytania nie znam odpowiedzi. naprawa nie miała być doraźną a jako laik występowałem jedynie w roli zamawiającego części i płatnika.
zobaczymy co się będzie działo dalej. dzięki za podpowiedzi.
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: mini dymi!! co robić

Post autor: sezar »

markfive pisze:To co widzę na 4 i 5 filmie jest dla mnie wystarczające. Wykonaj jeszcze jedną próbę której nie musisz już filmować. Na rozgrzanym silniku na prostej rozpędź auto i odejmij całkowicie gaz - czyli hamowanie silnikiem bez wyłączania na luz. Jeżeli zobaczysz w lusterku chmurę dymu napisz.


Wreszcie znalazłem chwilkę by przejechać się małym do Cieszyna. Hamowanie silnikiem jakieś 30 razy na trasie zrobione i dymu najmniejszego brak , czysto w lusterku.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini dymi!! co robić

Post autor: markfive »

W takim razie nie podejmuję się ustalania na odległość przyczyn dymienia jakie widoczne były na filmach.
Opcji jest zbyt wiele. Jedna z nich to na przykład wlanie do baku benzyny z olejem tzw. mieszanki do dwusuwu, chociaż obecnie ilość pojazdów napędzanych takim paliwem jest znikoma i o taka pomyłkę raczej trudno.
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: mini dymi!! co robić

Post autor: sezar »

Dlatego Mini trafił do Piotra. Teraz Piotr ma główkowanie :D
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: mini dymi!! co robić

Post autor: sezar »

Wymieniony olej, filtry, wyregulowany, ciśnienie w cylindrach prawidłowe. Dalej dymi. Z nowych obserwacji gdy po zatrzymaniu, energicznym, zaczyna dymić i chce się wyłączyć silnik, kluczyk idzie w dół silnik nie chce się wyłączyć. Ręce opadają.
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: mini dymi!! co robić

Post autor: sezar »

Dalej pociągnę tego kotleta, bo dalej nie uporałem się z dymieniem. Dziś nowa obserwacja, po przyjechaniu pod dom i chęci sprawdzenia poziomu oleju zauważyłem, iż po wyciągnięciu bagnetu, z otworu na bagnet zaczął wydobywać się delikatnie dym. Silnik nie był jeszcze w sumie w pełni rozgrzany bo przejechałem nim góra 2 kilometry więc ta nowa obserwacja mnie zdziwiła. Ale może suma moich obserwacji kogoś na jakiś trop naprowadzi.

Pozdrawiam Łukasz
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini dymi!! co robić

Post autor: markfive »

To powąchaj ten olej na bagnecie czy przypadkiem nie zalatuje benzyną. Może problem nie leży w silniku a w układzie zasilania - gaźnik. Najlepiej w nim nie grzebać tylko na próbę założyć inny taki sam ze sprawnego auta.
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: mini dymi!! co robić

Post autor: sezar »

też tak ostatnio mnie natchnęło że może to gaźnik, niestety mam drugi ale niesprawny. Może ma ktoś wypożyczyć na próbę ? :)
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: mini dymi!! co robić

Post autor: sezar »

a i nowa obserwacja. Mam odpiętą odmę a dziś z otworu w gaźniku do którego podpina się odmę zauważyłem lekki dymek. Eh.
sebek81
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 307
Rejestracja: 06 sty 2005, 20:27
Posiadane auto: Mini 1300
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: mini dymi!! co robić

Post autor: sebek81 »

SEZAR co do twojego dymienia sprawa jest prosta , płyn hamulcowy wycieka ci do serwa następnie zaciągany jest do kolektora ssącego.Mogłeś na samym początku napisać że strasznie pompa przecieka.
DAREK100

Re: mini dymi!! co robić

Post autor: DAREK100 »

Co do mojego dymienia opisanego parę postów wcześniej to zrobiłem tak:
po remoncie stosowałem olej 20w50,
mini dymił po uruchomieniu na zimnym, po rozgrzaniu było OK,
więc dymił kiedy olej był gęsty,
kupiłem "cudowny" zwiększacz lepkości(stabilizator) oleju aby sprwdzić jaka będzie reakcja po jego zastosowaniu - i dymienie zncząco się powiększyło (więcej dymu i dłużej po uruchomieniu),
w instrukcji samochodu przeczytałem, że zalecany olej to 10w40,
wyminiełem więc na prawie instrukcyjny olej bo 15w40 mineral i...nie dymi.
Jak długo? Zobaczymy.
ODPOWIEDZ