Problem miałem z tym już wcześniej. Zakupiłem nową ośkę, jeździłem od zimy bez żadnych awarii. A teraz znów. Kierownica kręci się dookoła.
Pytanie moje, czy śruba, którą się montuje przy wieloklinie to jakaś specjalistyczna wersja?
Próbowałem założyć śrubkę 6, ale za każdym razem albo zrywałem gwint, albo pękała.
Nie chce mi się wierzyć, że znów muszę wymienić ośkę, więc może gdzieś indziej szukać problemu, może jakoś po rusku zakładam śruby?
Problem z wałkiem/osią kierowniczą.
Moderator: flapjck1
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Problem z wałkiem/osią kierowniczą.
Jaki masz wieloklin przekładni? Z rowkiem pośrodku?
Może być wieloklin wyrobiony, jeżeli jest dobry to sprawdź czy kolumna jest idealnie w osi.
Jeżeli nie jest to musisz poluzować śruby przekładni i ją ustawić.
Jakiej klasy stosujesz śruby do skręcania? Jak zwykłe to będą się urywać. Co najmniej 8,8.
Może być wieloklin wyrobiony, jeżeli jest dobry to sprawdź czy kolumna jest idealnie w osi.
Jeżeli nie jest to musisz poluzować śruby przekładni i ją ustawić.
Jakiej klasy stosujesz śruby do skręcania? Jak zwykłe to będą się urywać. Co najmniej 8,8.
Re: Problem z wałkiem/osią kierowniczą.
Wieloklin z rowkiem. Który prezentuje się całkiem dobrze, bez żadnych otarć, wszystkie ząbki na miejscu.
Jak w takim razie ocenić czy kolumna jest idealnie w osi?
Stosowałem śruby 6 8.8 (zerwane) i dziś założyłem nierdzewne (ten sam efekt).
Rozumiem, że śruba powinna wchodzić w rowek w wieloklinie?
Jak w takim razie ocenić czy kolumna jest idealnie w osi?
Stosowałem śruby 6 8.8 (zerwane) i dziś założyłem nierdzewne (ten sam efekt).
Rozumiem, że śruba powinna wchodzić w rowek w wieloklinie?
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Problem z wałkiem/osią kierowniczą.
Jak masz rowek na całym obwodzie to przekładnia nie jest oryginalna. Śruba może wchodzić tylko w jednym położeniu w oryginale. Spróbuj naciąć tarczą rowek na zacisku (ale to jest taki półśrodek, który niczego nie wróży) powinno się dalej zejść.
Czy jest w osi to wyraźnie widać - lupa nie jest potrzebna. Nie obniżałeś przypadkiem kolumny?
Czy jest w osi to wyraźnie widać - lupa nie jest potrzebna. Nie obniżałeś przypadkiem kolumny?
Re: Problem z wałkiem/osią kierowniczą.
Nigdy nie widziałem tego wieloklinu od przekładni w oryginale. A z tego co rozumiem to ma sens, że założyć oś tylko w jednym położeniu. Mój ma rowek na całym obwodzie.
Kolumna kierownicy była już obniżona jak kupiłem miniaka. Za pierwszym razem gdy miałem taką samą awarię to usunięto mi ją w English Cars, więc nie sądzę by coś spaprali przy położeniu kolumny.
Dobra, jutro jeszcze popróbuję z nacięciem zacisku, kupię jakieś twardsze śruby i zobaczymy co się stanie.
Kolumna kierownicy była już obniżona jak kupiłem miniaka. Za pierwszym razem gdy miałem taką samą awarię to usunięto mi ją w English Cars, więc nie sądzę by coś spaprali przy położeniu kolumny.
Dobra, jutro jeszcze popróbuję z nacięciem zacisku, kupię jakieś twardsze śruby i zobaczymy co się stanie.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Problem z wałkiem/osią kierowniczą.
Wszystko wskazuje na to, że oś przekładni i oś kolumny kierowniczej nie zgrywaja się. Po krótkim okresie uzytkowania takie połączenie się luzuje a dokręcanie śruby na siłę powoduje jej urwanie lub zerwanie gwintu. Zakładam że wieloklin (nacięcia wewnątrz łącznika na końcu wału kolumny kierownicy nie są już całkiem obrobione.
Problem powstał na skutek obniżenia kolumny polegajacego wyłącznie na zastosowaniu uchwytu obniżającego bez korekty położenia samej przekładni.
Teraz może być juz za późno ( prawdopodobnie do wymiany jest oś (wał) kolumny kierownicy) ale można próbować poprawić sytuację poprzez poszerzenie rowka łącznika tak by po skręceniu śruby zacisk był lepszy. Bezwzglednie trzeba jednak poluzować cztery nakrętki mocowania przekładni kierowniczej do podłogi. Po tym połączyć kolumnę z osią przekładni, skręcić śrubę z nakrętką.
Przed dokręceniem czterech nakrętek mocujących przekładnię należy podnieść przód auta tak by koła nie dotykały podłoża i skręcić kierownicą całkiem w lewo, w prawo, ustawić na środku i dopiero wtedy dokręcić mocno nakrętki mocowania przekładni.
Problem powstał na skutek obniżenia kolumny polegajacego wyłącznie na zastosowaniu uchwytu obniżającego bez korekty położenia samej przekładni.
Teraz może być juz za późno ( prawdopodobnie do wymiany jest oś (wał) kolumny kierownicy) ale można próbować poprawić sytuację poprzez poszerzenie rowka łącznika tak by po skręceniu śruby zacisk był lepszy. Bezwzglednie trzeba jednak poluzować cztery nakrętki mocowania przekładni kierowniczej do podłogi. Po tym połączyć kolumnę z osią przekładni, skręcić śrubę z nakrętką.
Przed dokręceniem czterech nakrętek mocujących przekładnię należy podnieść przód auta tak by koła nie dotykały podłoża i skręcić kierownicą całkiem w lewo, w prawo, ustawić na środku i dopiero wtedy dokręcić mocno nakrętki mocowania przekładni.
Re: Problem z wałkiem/osią kierowniczą.
Też miałem taki siup z kierownicą,
auto jak sprowadziłem z niemiec miało łącznik obniżający kierownice,
jednak po rozmontowaniu i zmontowaniu okazało się, że kierownica przy skręcaniu tak jakby przeskakuje na ząbkach, rozwiązanie z nacięciem rowka by mocniej skręcić nie pomogło(było raczej rozwiązaniem chwilowym) - ostatecznie pomogła dopiero wymiana osi na nową i porządne zamontowanie w/w.
auto jak sprowadziłem z niemiec miało łącznik obniżający kierownice,
jednak po rozmontowaniu i zmontowaniu okazało się, że kierownica przy skręcaniu tak jakby przeskakuje na ząbkach, rozwiązanie z nacięciem rowka by mocniej skręcić nie pomogło(było raczej rozwiązaniem chwilowym) - ostatecznie pomogła dopiero wymiana osi na nową i porządne zamontowanie w/w.