Realne osiągi
Moderator: flapjck1
Realne osiągi
Witam.
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem Mini Coopera z co najmniej 1997 roku (chodzi mi o model sprzed 2000 roku). Ze specyfikacji wyczytałem, że auto ma 63 KM i 700kg wagi, co w przeliczeniu daje dobry stosunek masy do mocy, ale chciałbym się dowiedzieć, jak to wygląda w praktyce, tzn. jakie ma przyspieszenie, jaką prędkość maksymalną i ogólnie jak się nim jeźdz w porównaniu do tzw. tradycyjnych samochodów . Dziękuję za wszelką pomoc.
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem Mini Coopera z co najmniej 1997 roku (chodzi mi o model sprzed 2000 roku). Ze specyfikacji wyczytałem, że auto ma 63 KM i 700kg wagi, co w przeliczeniu daje dobry stosunek masy do mocy, ale chciałbym się dowiedzieć, jak to wygląda w praktyce, tzn. jakie ma przyspieszenie, jaką prędkość maksymalną i ogólnie jak się nim jeźdz w porównaniu do tzw. tradycyjnych samochodów . Dziękuję za wszelką pomoc.
Re: Realne osiągi
moj post nie wiele wniesie, ale..
w porownaniu do innych samochodow jezdzi sie FANTASTYCZNIE!
osiagi ma WYSMIENITE;)
da rade objechac wiekszosc malych samochodow:)
takie jest moje zdanie:):)
w porownaniu do innych samochodow jezdzi sie FANTASTYCZNIE!
osiagi ma WYSMIENITE;)
da rade objechac wiekszosc malych samochodow:)
takie jest moje zdanie:):)
Re: Realne osiągi
poza tym dużą rolę odgrywa uczucie predkości, które jest niesamowite(siedzisz na ziemi i otacza Cię ryk silnika . Nie bez znaczenia jest również to że zakręty można brać bardzo szybko . Podobno spora różnica jest przy porównywaniu kół 10-12 cali. z tymi mniejszymi przyspieszasz żwawiej, ale musiałbyś pewnie zmodyfikować hamulce.?Jak tylko uda mi się wyskalować licznik,który pokazuje na razie prędkość przybliżoną to przyslę wyniki (silnik 1.0, który pewnie zaraz się rozleci )
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Realne osiągi
wersja 63 KM na dluuuuugiej prostej z kierowca lub ewentualnie jeszcze pasazerem jest w stanie spokojnie sie "bujnac" do okolo 180 km/h
do 100 km/h dynamika jest BARDZO dobra
do okolo 140-150 jest jeszcze calkiem niezle jak na takiego trupa starego
do 100 km/h dynamika jest BARDZO dobra
do okolo 140-150 jest jeszcze calkiem niezle jak na takiego trupa starego
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Realne osiągi
Dzięki za odpowiedzi. Na forum poczytałem trochę o podrasowywaniu Mini, ale gdyby ktoś mógł mi powiedzieć ile można go rozsądnie podkręcić i mniej więcej za ile Prawda jest taka, że zawsze miałem ochotę mieć auto z klasą, wyróżniające się z tłumu, ale i szybkie, bo nielubię frustracji przy wyprzedzaniu. O Minim słyszałem już od dawna, ale szczerze powiedziawszy dopiero Italian Job pobudził moje zmysły i zacząłem planować zakup gdy nadejdą odpowiednie okoliczności (kasa itp ). Muszę przyznać, że najbardziej lubię twarde samochody, które czuć po prostu najlepiej i człowiek wie na co taką maszynę stać. W Minim nigdy nie siedziałem i pewnie dopóki się nim nie przejadę nikt nie będzie mógł mi zrelacjonować wrażeń z jazdy. Mimo wszystko mam takie głupie pytanie - czy przy przyspieszaniu wbija w fotel .
Pozdrawiam Piotrek.
Pozdrawiam Piotrek.
- Beny
- Super użytkownik
- Posty: 2373
- Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
- Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
- Lokalizacja: Kraków
Re: Realne osiągi
Uzupełnij swoje dane, tak aby było wiadomo skąd jesteś, może wtedy ktoś zaoferuje Ci przejadżke w mini,
a co do rasowania silnika to z 63 KM można spokojnie podrasowac silnik do ok. 80KM bez większego uszczerbku na trwałości.
Koszt remontu silnika o takiej specyfikacji to +/- 5000zł, choc w tej kwestii mogą się tutaj wypowiedzieć specjaliści
a co do rasowania silnika to z 63 KM można spokojnie podrasowac silnik do ok. 80KM bez większego uszczerbku na trwałości.
Koszt remontu silnika o takiej specyfikacji to +/- 5000zł, choc w tej kwestii mogą się tutaj wypowiedzieć specjaliści
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Re: Realne osiągi
Komfort jazdy żaden albo jeszcze gorzej, wszędobylscy gapie i mądrale, przyśpieszanie w normie ale jeśli o to chodzi, to są lepsze i tańsze auta.
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Realne osiągi
ja cały czas sie zastanawiam czy zostawic 15o konna megane i czy bedzie mnie stac utrzymac oba auta , ale mini ma byc szybsze niz seria wiec licze ze nie bede zbyt rozczarowany
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Realne osiągi
11 kg na 1 kon mechaniczny to rewelacja nie jest
gdyby wydlubac 80 km to juz mamy 8.7 wiec wyrazna poprawa
u siebie teraz mam 6,6 na kon i 7 do setki wiec 80 konne mini powinno zejsc ponizej 10
to 700 kg jakos duzo jak sie patrzy na miniaka
gdyby wydlubac 80 km to juz mamy 8.7 wiec wyrazna poprawa
u siebie teraz mam 6,6 na kon i 7 do setki wiec 80 konne mini powinno zejsc ponizej 10
to 700 kg jakos duzo jak sie patrzy na miniaka
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Realne osiągi
odchudzjac go mozesz jakies 150 moze 200 kg zejsc z wagi
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow