Mini D 1.6 a DPF

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

CMQ

Mini D 1.6 a DPF

Post autor: CMQ »

Hej,

Niestety nie dotarłem do tej informacji, liczę że tutejsi wyjadacze mnie poratują. Wiem że 1.6d w R56 jest dziełem BMW i PSA. Jako że dość dobrze znam auta Volvo z racji wykonywanej pracy wiem, że silnik o identycznych parametrach montowany w Volvo posiada filtr DPF z dodatkowym zbiornikiem na dodatek do paliwa. Co 3 przeglądy wymagane jest dopełnienie dodatku (koszt dodatku ok 500pln), co 6 przeglądów wymienia się cały DPF (jakieś 3500pln). Zabawna sprawa dla kogoś, kto kupuje diesla 1.6 by tanio jeździć. Ja wiem ze można nalać płynu z Karchera w DPF i potem wpakować w niego lancę myjki ciśnieniowej i jazda, ale mam niechęć do takich metod regeneracji i takiego podejścia do auta. Czy ktoś z Was wie jak wygląda system DPF w Mini 1.6d? Czy jest to podobnie jak w Volvo system "mokry" bo to np ten sam silnik? Czy też może oczyszczanie DPFu zachodzi w nim na sucho, podczas jazdy z prędkościami autostradowymi przez określony czas?

Będę wdzięczny za pomoc!
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini D 1.6 a DPF

Post autor: flapjck1 »

takie metody regeneracji DPF jak przedstawiles to dla mnie jakas abstrakcja :D
pierwsze slysze

ja wiem ze jak sie jezdzi w miescie to DPF zamula i przewody do czujnika roznicowego cisnien moga sie zasyfic ale zeby karcherem go myc to przesada :D

ale w dooperach jest suchy DPF, dopalanie programowe, dla poprawnego dzialania niezbedne szczelne przewody do czujnika cisnieniowego, sprawny czujnik cisnieniowy i temp katalizatora

nie powinno byc klopotow
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
CMQ

Re: Mini D 1.6 a DPF

Post autor: CMQ »

Dzięki, takiej odpowiedzi potrzebowałem! Będę sprzedawał swoje Z, teraz potrzebuję auta ekonomicznego ale dającego frajdę i nie nudzącego, stąd Plan Dooper. Teraz jestem przekonany ostatecznie.

Co do abstrakcyjnych metod regeneracyjnych to jest jeszcze metoda na wiertło - na pewno się domyślasz ;) A nie mówi się o tym bo to zakazana wiedza jest. My po prostu wymieniamy i innych metod nawet nie sugerujemy.
Awatar użytkownika
zimonK
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 497
Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mini D 1.6 a DPF

Post autor: zimonK »

Po 350z, to chyba większość aut jest ekonomiczna :mrgreen: ile pali? 15l/100km?
Szymon
CMQ

Re: Mini D 1.6 a DPF

Post autor: CMQ »

To taki kolejny internetowy demon. Potrafi spalić 12, potrafi i 18. To naprawdę zależy. Zwykle mieszczę się w 13-14.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini D 1.6 a DPF

Post autor: flapjck1 »

wam sie wydaje ze 15cie to duzo?

ja tyle mialem mini klasykiem jak szybko jezdzilem
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
CMQ

Re: Mini D 1.6 a DPF

Post autor: CMQ »

Czy dużo to zależy od auta, dla Zki to normalna sprawa, nie można oczekiwać od 3,5l i 1600kg 9l/100. Uważam ze na to co oferuje Zka pali ile trzeba.
Awatar użytkownika
zimonK
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 497
Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mini D 1.6 a DPF

Post autor: zimonK »

Nie no, nie jest to dużo. W końcu 3,5 V6, to 3,5 V6 :D Dużo to pali Impreza Wrx STI :P No ale z drugiej strony flap, 6l oszczędności na 100km, to jest już coś. Jakby nie patrzeć to zajedzie prawie dwa razy dalej na jednym baku ;)
Szymon
CMQ

Re: Mini D 1.6 a DPF

Post autor: CMQ »

W rzeczy samej. No, chyba że mi przejdzie ta koncepcja. Ale plan nie jest zły. Frajda z jazdy mini jest bardzo duża, przez kilka dni jeździłem R53 Cooperem S z wydechem Milliteka. To były piękne dni :)
Awatar użytkownika
minigjj
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 349
Rejestracja: 21 wrz 2009, 10:10
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: Mini D 1.6 a DPF

Post autor: minigjj »

Nie popełniaj kolego mojego błędu. Kup Worksa.
Pwr 106,6 KM @ 3974 rpm Tq 269,2 Nm @ 2047 rpm
CMQ

Re: Mini D 1.6 a DPF

Post autor: CMQ »

Do tej pory miałem same szybkie auta i nie musiałem przejmować się spalaniem, teraz będę musiał. Nie widzę więc tego wyboru w kategorii błędu.
Azrael

Re: Mini D 1.6 a DPF

Post autor: Azrael »

zimonK pisze: Dużo to pali Impreza Wrx STI :P



Zdefiniuj dużo ;)


BTW: postęp techniczny naprawdę istnieje - Impreza, Evo, GT-R palą dużo, ale np. BMW benzynowe te mocne czy Porsche (szczególnie Porsche) palą bardzo mało.
noj

Re: Mini D 1.6 a DPF

Post autor: noj »

Moja Impreza zużywa 12l przy jezdzie "autostradowej" 130-150 km/h. 997 Carrera S pali nam tyle samo, ale 180-190 km/h.
Awatar użytkownika
zimonK
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 497
Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mini D 1.6 a DPF

Post autor: zimonK »

No to jest dla mnie niesamowite, ze taka carrera s pali 13-14 litrów, czyli w sumie niewiele wiecej od takiego worksa, przy takiej różnicy w osiagach. Sam jestem zdziwiony, bo s'ka pali mi 9,5 przy jeździe głównie w miescie, a nie jeżdżę jak emeryt :grin: A wracajc do CMQ , to przejdź się i dooperem i s'ka/worksem, i dopiero wtedy zdecyduj, czy to na pewno "to" :wink:
Szymon
Azrael

Re: Mini D 1.6 a DPF

Post autor: Azrael »

zimonK pisze:No to jest dla mnie niesamowite, ze taka carrera s pali 13-14 litrów, czyli w sumie niewiele wiecej od takiego worksa, przy takiej różnicy w osiagach.



GT2 mi paliło w trasie 13.8 a prędkości były 150-250. To jest obłęd.
ODPOWIEDZ