Mini 25

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
bart
Nowy
Nowy
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2010, 18:42
Posiadane auto: Rover Austin Mini 25 Gedurstag Edition
Lokalizacja: Gdynia

Re: Mini 25

Post autor: bart »

Nareszcie ciesze się niezmiennie iż mogę poświęcić swój czas mojemu miniakowi!

Niestety ze względów na nawał pracy i bardzo częste wyjazdy do Szwecji nie zrealizuję swoich celów w tak krótkim czasie jaki sobie wyznaczyłem czyli IMM 2011 Szwajcaria. No szkoda. Teraz chciałbym pojeździć przez kilka m-cy, i we wrześniu rozebrać go na drobne elementy i zacząć odbudowę.

Dzisiaj po zimie po raz pierwszy dokonałem podstawowego przeglądu i starałem się ocenić ogół pracy jaki jest przede mną. Najważniejsze iż znalazłem pomieszczenie (mój pracodawca wyraził zgodę na chomikowanie miniaka jakiś czas:))

Po oględzinach zaniepokoiło mnie kilka rzeczy:
1. cieknie mi benzyna na kolektor rury wydechowej i jeszcze jakiś element którego nie potrafię nazwać i nie mogę zlokalizować miejsca wycieku. Wydaje mi się że z pod gaźnika(?) Jakieś pomysły?

2. świece czarne, przeczyściłem, odpalił bez problemu - może sprawdzić kompresje silnika?

3. silnik chodzi równo ale po rozgrzaniu, oraz zniwelowaniu ssania trochę kopci na biało. tu poczytałem iż mogę mieć za bogatą mieszankę i muszę próbować to ustawić. Jakiś sprawdzony sposób.

4. hamulce tylne - bębny do przetoczenia, linkę muszę naciągnąć. Generalnie w Haynesie jest napisane jak naciągnąć linkę, ale nie jestem do końca przekonany jak mocno? Jakiś sprawdzony sposób?
Załączniki
1. cieknie mi benzyna na kolektor rury wydechowej i jeszcze jakiś element którego nie potrafie nazwać i nie mogę zlokalizować miejsca wycieku. Jakieś pomysły?
1. cieknie mi benzyna na kolektor rury wydechowej i jeszcze jakiś element którego nie potrafie nazwać i nie mogę zlokalizować miejsca wycieku. Jakieś pomysły?
20110330362_na forum.JPG (71.73 KiB) Przejrzano 2619 razy
Awatar użytkownika
Wódz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 474
Rejestracja: 06 mar 2008, 22:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Mini 25

Post autor: Wódz »

[quote="bart"]Nareszcie ciesze się niezmiennie iż mogę poświęcić swój czas mojemu miniakowi!

Niestety ze względów na nawał pracy i bardzo częste wyjazdy do Szwecji nie zrealizuję swoich celów w tak krótkim czasie jaki sobie wyznaczyłem czyli IMM 2011 Szwajcaria. No szkoda. Teraz chciałbym pojeździć przez kilka m-cy, i we wrześniu rozebrać go na drobne elementy i zacząć odbudowę.

Dzisiaj po zimie po raz pierwszy dokonałem podstawowego przeglądu i starałem się ocenić ogół pracy jaki jest przede mną. Najważniejsze iż znalazłem pomieszczenie (mój pracodawca wyraził zgodę na chomikowanie miniaka jakiś czas:))

Po oględzinach zaniepokoiło mnie kilka rzeczy:
1. cieknie mi benzyna na kolektor rury wydechowej i jeszcze jakiś element którego nie potrafię nazwać i nie mogę zlokalizować miejsca wycieku. Wydaje mi się że z pod gaźnika(?) Jakieś pomysły?

Pod żadnym pozorem nie jeździj miniakiem jak leci ci paliwo na kolektor wydechowy!!
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini 25

Post autor: flapjck1 »

sa dwie opcje: leje sie z gaznika, albo masz jakis wyciek z pompki

no chyba ze przewody sa tak zapuszczone ze przepuszczaja :D

generalnie w gazniku sprawdz czy nie przelewa sie nad komora plywakowa, ew. do psrawdzenia jest jeszcze rurka ktora laczy komore plywakowa do waxstatu ( rurka rozpylacza z termostatem)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
drszajba
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 179
Rejestracja: 24 cze 2008, 22:40
Posiadane auto:
Lokalizacja: 3miasto

Re: Mini 25

Post autor: drszajba »

u mnie tak ciekło z gaźnika z powodu zużytego zaworku iglicowego, który notabene naprawił mi szanowny przedmówca flap...dzięki i pozdrowienia :D...a zapomniałem dodać, że naprawił w trakcie oczekiwania na prom ;]
wenn ist das Nunstuck git und Slotermeyer ? Ja, Beierhund das Oder die Flieperwaldt gersput!
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini 25

Post autor: flapjck1 »

nie mow ze jeszcze go nie wymieniles?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Mayon
Wiarus
Wiarus
Posty: 652
Rejestracja: 01 paź 2007, 15:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Tczew

Re: Mini 25

Post autor: Mayon »

no co Ty ! on tak jeździ do dziś :) :)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini 25

Post autor: flapjck1 »

facepalm
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini 25

Post autor: markfive »

bart pisze:1. cieknie mi benzyna na kolektor rury wydechowej i jeszcze jakiś element którego nie potrafię nazwać i nie mogę zlokalizować miejsca wycieku. Wydaje mi się że z pod gaźnika(?) Jakieś pomysły?

2. świece czarne, przeczyściłem, odpalił bez problemu - może sprawdzić kompresje silnika?

3. silnik chodzi równo ale po rozgrzaniu, oraz zniwelowaniu ssania trochę kopci na biało. tu poczytałem iż mogę mieć za bogatą mieszankę i muszę próbować to ustawić. Jakiś sprawdzony sposób.

4. hamulce tylne - bębny do przetoczenia, linkę muszę naciągnąć. Generalnie w Haynesie jest napisane jak naciągnąć linkę, ale nie jestem do końca przekonany jak mocno? Jakiś sprawdzony sposób?


1. Odpowiedzi trafne już były - gaźnik - zaworek iglicowy, rurka łącząca komorę pływakową z oprawą gniazda iglicy głównej. Pompa paliwa - ten typ pomp tak ma, że ze starości lub w przypadku mocnego szarpnięcia/uderzenia rozszczelniają się króćce wlotowe i wylotowe w miejscu osadzenia w górnej części pompy. Jeżeli jest tam wyciek można spróbować mocniej zagnieść kołnierz osadzenia króćca ale w wiekszości przypadków to już nie pomaga. Pompa jest nierozbieralna i nienaprawialna. Trzeba wymienić jeżeli cieknie. Przewody paliwa też warto sprawdzić. To, że z wyciekiem paliwa jeździć nie można jest oczywiste bo może dojść do pożaru.

2. Kompresję sprawdzić warto - czy jest równa na wszystkich cylindrach i nie niższa jak 9 atm. Świece czarne z dwu powodów albo gaźnik przelewa albo silnik już jest na tyle zużyty, że "bierze olej" w nadmiernych ilościach. Zapłon raczej w porządku skoro bez problemu zapala.

3. Kopcenie na biało po rozgrzaniu silnika to objaw niepokojący. Zbyt bogata mieszanka objawia się raczej kopceniem na czarno a w skrajnych przypadkach gdy gaźnik mocno przelewa silnik po jakimś czasie gaśnie i trudno go ponownie uruchomić bez wykręcenia i osuszenia swiec z nadmiaru paliwa. Biało niebieski dym z rury nasilający się przy każdym odjęciu gazu i hamowaniu silnikiem to objaw zużycia silnika. Z kolei para wydobywająca się z rury ( nie dym ze spalin) może byc objawem np uszkodzenia uszczelki pod głowicą.

4. Po przetoczeniu bębnów konieczna jest wymiana szczęk hamulcowych na nowe a i to może okazać sie niewystarczajace do prawidłowego działania "ręcznego hamulca" nawet przy maksymalnym naciągnięciu linki. Zmienia się wtedy odległość na jaką muszą być rozsunięte szczęki mechanizmem dżwigniowym. Najlepszym rozwiazaniem jest wymiana bębnów i szczęk na nowe. Jeżeli chce się z jakichś powodów "zaoszczędzić" na bębnach to aby wszystko prawidłowo działało konieczna jest przeróbka innych elementów dla skompensowania zużycia (powiększenia średnicy bębnów). Przy braku wiedzy co i jak przerobić lepiej w tym przypadku nie oszczędzać.
Awatar użytkownika
bart
Nowy
Nowy
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2010, 18:42
Posiadane auto: Rover Austin Mini 25 Gedurstag Edition
Lokalizacja: Gdynia

Re: Mini 25

Post autor: bart »

czyli reasumując:

1. Najlepiej odkręcić gaźnik od bloku silnika, i zlecić komuś do przeglądu (sam chyba nie ogarnę tematu)

2.Tu raczej zrobię test i sprawdzę kompresje. Ona powinna mi dać odpowiedź co dalej robić - czy przebujać się jeszcze ten sezon do października, czy już teraz zacząć mozolną odbudowę.

3. tu pozostawię na razie temat otwarty dopóki nie zaobserwuje dodatkowych - innych objawów

4. No właśnie, a ja myślałem iż trzeba pokręcić takim prętem kwadratowym z drugiej strony bębnów (od strony nadwozia) i tym się reguluje odległość klocków (tudzież szczęk hamulcowych) od bębnów?


Zresztą dajecie powoli mi argumenty aby zacząć wszystko od początku, aby zacząć odbudowę już teraz i dopiero wystartować w przyszłym sezonie.

Jak widzę doraźne remonty mogą przynieść większe starty, niż korzyści.
Awatar użytkownika
drszajba
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 179
Rejestracja: 24 cze 2008, 22:40
Posiadane auto:
Lokalizacja: 3miasto

Re: Mini 25

Post autor: drszajba »

flapjck1 pisze:facepalm


wymieniłem zaraz po zlocie, zgodnie z zaleceniami :D
wenn ist das Nunstuck git und Slotermeyer ? Ja, Beierhund das Oder die Flieperwaldt gersput!
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini 25

Post autor: flapjck1 »

drszajba pisze:
flapjck1 pisze:facepalm


wymieniłem zaraz po zlocie, zgodnie z zaleceniami :D


no! koniec OT
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini 25

Post autor: markfive »

bart pisze:...a ja myślałem iż trzeba pokręcić takim prętem kwadratowym z drugiej strony bębnów (od strony nadwozia) i tym się reguluje odległość klocków (tudzież szczęk hamulcowych) od bębnów?


Dobrze myślałeś, tak reguluje się odległość szczęk od bębna i powinna być ona tylko taka by by szczęki o bębny nie tarły. Ale ... to działa tylko wtedy gdy:

1. Ta śruba regulatora z kwadratem na końcu w ogóle da się obrócić ( na ogół jest zardzewiała i nieruchoma)
2. Bębny mają nominalną średnicę wewnętrzną ( nie są przetaczane) i okładziny szczęk mają odpowiednią grubość.
3. Po roztoczeniu bębnów i zamontowaniu częściowo zużytych szczęk zakres regulacji się kończy.
Awatar użytkownika
bart
Nowy
Nowy
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2010, 18:42
Posiadane auto: Rover Austin Mini 25 Gedurstag Edition
Lokalizacja: Gdynia

Re: Mini 25

Post autor: bart »

Czy ktoś posiada Haynesa część 6, 7 i 8? Ostatnio była dostępna na forum ale przegapiłem długi okres promocji który trwał ąż 21 dni... Na necie szukałem ale nie mogę jakoś tego znaleźć. Musze się zapoznać z literaturą do końca zanim zacznę coś dłubać.
Awatar użytkownika
bart
Nowy
Nowy
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2010, 18:42
Posiadane auto: Rover Austin Mini 25 Gedurstag Edition
Lokalizacja: Gdynia

Re: Mini 25

Post autor: bart »

Po długiej przerwie wracam z tematem!

Mam nadzieje że nowy termin jaki sobie wyznaczyłem 30 września 2013 zostanie spełniony i chwile potem zobaczmy sie na drogach :-)

Miniak do końca marca powinien być już polakierowany, oraz "siedzieć" na przednim i tylnim wózku. w tej chwili sprawy blacharskie sa już zakończone, a i autko jest już w podkładzie. w tygodniu będe na malarni więc zrobię jakieś zdjęcia.

Trzymajcie kciuki, aby mi sie udało!
Awatar użytkownika
bart
Nowy
Nowy
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2010, 18:42
Posiadane auto: Rover Austin Mini 25 Gedurstag Edition
Lokalizacja: Gdynia

Re: Mini 25

Post autor: bart »

dziś po wizycie na malarni jestem pełen optymizmu i wszystko idze w dobrym kierunku.

Auto jest już po pełnej blacharce, ww środku zostały wyklejona maty i został pomalowany również.

Z zewnątrz jest już w podkładzie, i w poniedziałek jak nic nie stanie na przeszkodzie zostanie pomalowany w kolor.
Załączniki
Tu pytanie: Czy orginalnie na łączeniach elementów budy był silikon i potem malowanie, czy taka szpara?<br /><br />na swoich zdjęciach nie mogę się doszukać....
Tu pytanie: Czy orginalnie na łączeniach elementów budy był silikon i potem malowanie, czy taka szpara?

na swoich zdjęciach nie mogę się doszukać....
20130228699.jpg (119.94 KiB) Przejrzano 1440 razy
środek łączenia zabezpieczone masą uszczelniającą i pomalowane
środek łączenia zabezpieczone masą uszczelniającą i pomalowane
20130228697.jpg (151.63 KiB) Przejrzano 1440 razy
Buda  w trakcie przygotowań do malowania z zewnątrz
Buda w trakcie przygotowań do malowania z zewnątrz
20130228695.jpg (136.83 KiB) Przejrzano 1440 razy
ODPOWIEDZ