Witam ,
Niestety mojemu miniakowi najprawdopodobniej strzeliła cewka i kable więc nadszedł czas wymienić ale zanim kupię chciałbym zapytać o dwie rzeczy:
- czy cewka zapłonowa do mini może być zamieniona na inna np. od fiata 126p bez ryzyka że coś się stanie?
- czy na rynku są komplety kabli które są w stanie przeżyć więcej niż rok? mam na myśli te które nie mają rdzenia węglowego\grafitowego?
Kupiłem niecały rok temu komplet polskiej firmy J.....r no i się skończyły a teraz chciałbym coś wstawić porządniejszego tylko czy coś takiego jest osiągalne?
Awaria cewki zapłonowej i kabli
Moderator: flapjck1
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Awaria cewki zapłonowej i kabli
niestety nie ma chyba na rynku przewodow ktore bezwarunkowo sa ok
buble trafiaja sie wszedzie, bosch, champion, ngk, janmor
ps: janmor jest calkiem spoko, dorabiali nam ostatnio na zamowienie kable do silver clouda, zrobili na wzor orginalu, bakelitowe fajki i reszta jak bog przykazal - tylko drogawo jakies 450 pln
buble trafiaja sie wszedzie, bosch, champion, ngk, janmor
ps: janmor jest calkiem spoko, dorabiali nam ostatnio na zamowienie kable do silver clouda, zrobili na wzor orginalu, bakelitowe fajki i reszta jak bog przykazal - tylko drogawo jakies 450 pln
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 122
- Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Re: Awaria cewki zapłonowej i kabli
ok rozumiem
a co z tą cewką ? czy może być inna niż oridżinal ?
czy ktoś z was używa np. kabli bosch albo ngk?
czy jest jakiś komplet w ofercie tych firm który podpasuje do miniaka?
jeżeli ktoś wie lub ma takie założone to proszę o info (numer katalogowy albo model kompletu i firma)
a co z tą cewką ? czy może być inna niż oridżinal ?
czy ktoś z was używa np. kabli bosch albo ngk?
czy jest jakiś komplet w ofercie tych firm który podpasuje do miniaka?
jeżeli ktoś wie lub ma takie założone to proszę o info (numer katalogowy albo model kompletu i firma)
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Awaria cewki zapłonowej i kabli
cewke teoretycznie mozesz dobrac inna
byle rezystancja sie zgadzala
ale z doswiadczenia wiem ze teoretycznie najprostsza czyli zelmot z poloneza/df powoduje "tanczenie" wskazowki obrotomierza przy puszczeniu gazu
aktualnie jezdze na jakiejs starej padace wyciagnietej na szrocie z golfa gaznikowego chyba
byle rezystancja sie zgadzala
ale z doswiadczenia wiem ze teoretycznie najprostsza czyli zelmot z poloneza/df powoduje "tanczenie" wskazowki obrotomierza przy puszczeniu gazu
aktualnie jezdze na jakiejs starej padace wyciagnietej na szrocie z golfa gaznikowego chyba
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 122
- Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Re: Awaria cewki zapłonowej i kabli
a jakie parametry oporu (rezystancji) powinna mieć cewka do miniaka ?
czy zna ktoś takie dane ?
czy zna ktoś takie dane ?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Awaria cewki zapłonowej i kabli
3 - 3,4 ohma przy 20*C
to dla stykowki konwencjonalnej
to dla stykowki konwencjonalnej
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Awaria cewki zapłonowej i kabli
Przy doborze cewki do mini decyduje to jaką posiada instalację elektryczną. Czy cewka zasilana jest przewodem oporowym (ballast rezystor) czy nie. Wskazówką jest typ rozrusznika. Jeżeli jest rozrusznik z "automatem" czyli wyłącznikiem elektromagnetycznym na samym rozruszniku (najprawdopodobniej taki własnie typ jest w tym aucie) to w instalacji jest ten przewód oporowy a w momencie rozruchu zasilanie cewki odbywa się bezpośrednio z dodatkowego zacisku rozrusznika z pominięciem oporu.
Opisywałem to już na stronie AMMC i tekst ten dostępny jest w FAQ. Zobacz zapłon, jaka cewka do mini ?
Można zastosować cewkę 12 V o wyższym oporze uzwojenia pierwotnego czyli praktycznie każdą z dawnych prostych układów stykowych ale uzyskiwane wysokie napięcie będzie słabsze. Cewka taka natomiast działać będzie poprawnie połączona bezpośrednio z zacisku + zapłon, skrzynki bezpieczników. Stosując natomiast cewkę ze zbyt małym oporem uzwojenia pierwotnego szybko doprowadzimy do jej przegrzania i uszkodzenia.
Najtrwalsze są cewki Ducelliera seryjnie montowane do mini, awarie ich zdarzaję się sporadycznie i śmiało można korzystać z cewek używanych o ile są sprawne. Również rzadko zdarzaja sie problemy z przewodami zapłonowymi Uniparta. Warto sprawdzać omomierzem opór każdego przewodu. Powinien on wahac sie od 7 - 10 k Om. Przewody nie wykazujące żadnego oporu czyli nie przewodzące od razu kwalifikują sie do wymiany. Przewody w których dochodzi do "przebicia" izolacji co widoczne jest po otwarciu maski w postaci przeskakujacych iskier "do masy" ( silnik pracuje i jest ciemno) również kwalifikują się do wymiany.
Opisywałem to już na stronie AMMC i tekst ten dostępny jest w FAQ. Zobacz zapłon, jaka cewka do mini ?
Można zastosować cewkę 12 V o wyższym oporze uzwojenia pierwotnego czyli praktycznie każdą z dawnych prostych układów stykowych ale uzyskiwane wysokie napięcie będzie słabsze. Cewka taka natomiast działać będzie poprawnie połączona bezpośrednio z zacisku + zapłon, skrzynki bezpieczników. Stosując natomiast cewkę ze zbyt małym oporem uzwojenia pierwotnego szybko doprowadzimy do jej przegrzania i uszkodzenia.
Najtrwalsze są cewki Ducelliera seryjnie montowane do mini, awarie ich zdarzaję się sporadycznie i śmiało można korzystać z cewek używanych o ile są sprawne. Również rzadko zdarzaja sie problemy z przewodami zapłonowymi Uniparta. Warto sprawdzać omomierzem opór każdego przewodu. Powinien on wahac sie od 7 - 10 k Om. Przewody nie wykazujące żadnego oporu czyli nie przewodzące od razu kwalifikują sie do wymiany. Przewody w których dochodzi do "przebicia" izolacji co widoczne jest po otwarciu maski w postaci przeskakujacych iskier "do masy" ( silnik pracuje i jest ciemno) również kwalifikują się do wymiany.