mini turbo - metro turbo

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

mini turbo - metro turbo

Post autor: Konrad K_2 »

Ciągle w glowie mam jeszce malo informacji o mini ale zabierajac sie do odbudowy chcialbym wzmocnic silnik.
1. I mam takie pytanie czy znacie stronki najlepiej po angielsku o uturbionych mini 1300?
2. Czy MG metro miało ten sam silnik co mini 1300 ? bo instanły wersje mg metro z turbodoładowanym silnikiem 1300
http://www.automobile-sportive.com/guide/mg/metro.php

3. Czy silnik seri A to ten w mini 1300? ( The power for the E.R.A Mini comes from the well tried Austin Rover A series 1300 turbo engine which gives a smooth and reliable 94 bhp at 6200 rpm )
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: mini turbo - metro turbo

Post autor: se7ven »

Silniki są te same ale ten z turbo różni się tłokami jest odprężony. Najlepiej użyj wyszukiwarki google a znajdziesz wszystko. Jeżeli masz "normalny" silnik 1,3 i chcesz podnieść moc to wcale nie trzeba turbo aby te 94km wykrzesać. Jak koniecznie chcesz uturbiać przygotuj się na spore wydatki ( tłoki, kolektor, turbina, gaźnik i osprzęt ).
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini turbo - metro turbo

Post autor: Konrad K_2 »

a moze lepiej kupic rozbite metro

bo bez turbo , wałek kolektor głowica to tez małe pieniądze nie są
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini turbo - metro turbo

Post autor: Konrad K_2 »

A MINI ERA TURBO
robione w czasie 50 godzin ze zwykłego 1300
zmieniona była skrzyna dodane zegary przebudowana maska
nie znalazłem nic o odpręzeniu silnika
hulit

Re: mini turbo - metro turbo

Post autor: hulit »

Witam!

Jesli silnik ma dolozone turbo,to oczywiste ze musi byc odprezony,obojetnie czy fabrycznie,czy teraz chcialbys zalozyc turbo musisz go odprezyc!

" Here some spec. of the ERA Mini turbo:

1275cc engine displacement.
9.4 : 1 compression ratio.
33mm intake, 29mm exhaust valves (exh. sodium cooled)
Four speed gearbox with 3.21 : 1 diff.
Power 94BHP at 6130rpm, torque 87lbf/ft at 3600rpm. "

A z tego co wiem to mini ERA nalzey do rzadkosci i ceny osiaga zawrotne!
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini turbo - metro turbo

Post autor: Konrad K_2 »

ale blok ma ten sam co cooper te same graty do tego taka samą turbine jak renault 5 wiec pozostaje odprezenie dorobienie ukladu dolotowego i wydechowego , no i problem z jednopunktowym wtryskiem , moze lepiej zamienic na gaznik?


ps. jaki stopien sprezania ma 1300 - 92 rok ?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: mini turbo - metro turbo

Post autor: flapjck1 »

kilka uwag:
silniki 1,3 moga miec nawet tylko 8,8 CR wiec 9,4 to nie jest wcale tak malo, podobno modele "cooper" czyli 63 KM maja tloki do 10 CR pozostale modele 9,4 - wg haynesa, ( czyli mayfair 1275 53 KM powinien miec tloki 9,4 ) ale jestem na 90% ze w turbo tloki sa kute ( z jakiegos powodu musza byc drozsze od normalnych )
z roznic miedzy era turbo a zwyklym to: dodatkowa chodnica oleju i doprowadzenie olejenia do turbiny, inna pompa oleju ( wydajniejsza ), lepsza uszczelka pod glowice, lepszej jakosci panewki, inny walek rozrzadu
oczywistym jest ze jest inny kolektor wydechowy

teraz tak: nie upchniesz turbiny i wtrysku tak zeby to jakos wygladalo i miescilo sie pod maska, poza tym przy przekladce silnika z metro turbo z osprzetem, bedzie kolektor i turbo wadzilo o belke nadwozia ( nad wozkiem ), trzeba tam wyciac dziure
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: mini turbo - metro turbo

Post autor: se7ven »

Konrad K_2 pisze:A MINI ERA TURBO
robione w czasie 50 godzin ze zwykłego 1300
zmieniona była skrzyna dodane zegary przebudowana maska
nie znalazłem nic o odpręzeniu silnika

Jak długo ma taki silnik wytrzymać. Przestudiuj np. stronę www.avonbar.com jest tam trochę tłoków do różnych silników. Tłoki jakościowo niestety nie są takie same, różnica jest ogromna. Przy seryjnych tłokach denka i dużym sprężaniu denka tłoków wypalą się b. szybko. Z turbiną to jest najmniejszy problem bo jest ich na rynku duży wybór.
Awatar użytkownika
Jerzy
Nowy
Nowy
Posty: 69
Rejestracja: 30 sty 2005, 18:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: mini turbo - metro turbo

Post autor: Jerzy »

Tłoki w Turbo nie są kute, aczkolwiek mają inną konstrukcję niź pozostałe typy tłoków - grubsze denka, inaczej rozplanowane otwory zbierające olej.
Kolejne różnice w stosunku do zwykłego silnika to: zawory wydechowe chłodzone sodem, elektroniczny zapłon z modułem do ograniczania ciśnienia doładowania, boczna pokrywa silnika i skrzyni z gniazdami na większe łożyska wałka sprzęgłowego i koła pośredniego, sprzęgło Verto z mocniejszą sprężyną i inną tarczą.
Jerzy
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini turbo - metro turbo

Post autor: Konrad K_2 »

i wałek i korbowody tez kute nie są

- są dostepne tłoki od turbo?
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: mini turbo - metro turbo

Post autor: se7ven »

[- są dostepne tłoki od turbo?[/quote]
Kolego czytaj dokładnie posty - dostałeś linka to sobie przejżyj i wiesz wszystko łącznie z cenami.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini turbo - metro turbo

Post autor: Konrad K_2 »

chodzilo mi o to ktore tloki sa przystoowane do turbo

To jest standard z tego co rozumiem --

MG/Cooper 1275 9.75cr
Hepolite for 1275 for 8.8c

Czyli ten juz bedzie przystosowany do turbiny
Fast Road Turbo Omega Pistons for 1293


dobrze roumiem?
Awatar użytkownika
Jerzy
Nowy
Nowy
Posty: 69
Rejestracja: 30 sty 2005, 18:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: mini turbo - metro turbo

Post autor: Jerzy »

Hepolite 8,8CR to są najsłabsze tłoki, zupełnie nie nadające się do turbo.
Jerzy
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini turbo - metro turbo

Post autor: Konrad K_2 »

wiec bede prubował na seri jedynie z odprezeniem uszcelka pod głowica - tyrbine z r 5 kolektor na zamowienie i nadcisnieniowy gaznik z renault 21
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: mini turbo - metro turbo

Post autor: flapjck1 »

wg. mnie zawracanie wisly kijem...

nielepiej kupic zestaw kolektor-gaznik-turbo od metro turbo?? zero problemow z zalozeniem i dopasowywaniem, na ebay.co.uk jest tego sporo za przystepne pieniadze a ew. turbo zregenerujesz albo kupisz w polsce ( to jest chyba garret t3 albo t4 )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ