Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.
One Ball masz w załączniku.
W turbo-skrócie:
Najtaniej:
- kółko KAVS Motorsport 70Ł
- pasek krótszy - mało złotych
- zimniejsze świece - od tanich zwykłych NGK (chociażby tych z Worksa, kupowanych oczywiście poza ASO) po Denso Iridium za 200zł
Tutaj niektórzy mają 190-195KM
Dodaj parę KM z wydechu one ball (kawał rurki) + kolektor (z tańszych Janspeed bez kata), włóż nowy filtr powietrza/zmoduj puszkę tak, żeby jakiś stożek pasował i jesteś w okolicach Worksa.
W turbo-skrócie:
Najtaniej:
- kółko KAVS Motorsport 70Ł
- pasek krótszy - mało złotych
- zimniejsze świece - od tanich zwykłych NGK (chociażby tych z Worksa, kupowanych oczywiście poza ASO) po Denso Iridium za 200zł
Tutaj niektórzy mają 190-195KM
Dodaj parę KM z wydechu one ball (kawał rurki) + kolektor (z tańszych Janspeed bez kata), włóż nowy filtr powietrza/zmoduj puszkę tak, żeby jakiś stożek pasował i jesteś w okolicach Worksa.
- Załączniki
-
- images.jpg (7.23 KiB) Przejrzano 1550 razy
Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.
gdybyś potrzebował to mamy chyba jeszcze troche Iridium Power IK20 po 36 PLN/szt
Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.
tylko szpere kup prawdziwa nie ta co byla montowan seryjnie
Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.
pididi pisze:One Ball masz w załączniku.
W turbo-skrócie:
Najtaniej:
- kółko KAVS Motorsport 70Ł
- pasek krótszy - mało złotych
- zimniejsze świece - od tanich zwykłych NGK (chociażby tych z Worksa, kupowanych oczywiście poza ASO) po Denso Iridium za 200zł
Tutaj niektórzy mają 190-195KM
Dodaj parę KM z wydechu one ball (kawał rurki) + kolektor (z tańszych Janspeed bez kata), włóż nowy filtr powietrza/zmoduj puszkę tak, żeby jakiś stożek pasował i jesteś w okolicach Worksa.
Przy samym kółku, krótszym pasku i świecach ok, osiągniesz 190-195KM ale w sezonie zimowym albo jak zawieziesz auto lawetą na hamownie.Wtedy to nawet może ci 200KM wybić. W temperaturze od 20 stopni i więcej samo kółko nie jest wstanie wygenerować takiej mocy, bo IC nie wyrabia z chłodzeniem. Do tego konieczne jest jeszcze zmiana IC na większy i najlepiej cały dolot powietrza.
Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.
W górnym zakresie obrotów auto niezmapowane się strasznie zalewa i w ogóle jest słaby przyrost ale porównywanie tylko wartości mocy maksymalnej nie ma sensu, zmiana charakterystyki następuje w całym zakresie i szczególnie na środku i na dole.
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.
Wow! straszne dzięki! pozapisuje sobie uwagi.
Mam jeszcze obiekcje co do szpery: czy ta skrzynia standardowa wytrzyma? czy nie trzeba od razu skrzyni wymieniać na jakąś lepszą?
A i jeszcze to kółko kompresora, czy przy wymianie tego nie ma jakiś problemów? w sensie słyszałem coś o obudowie że może się zniszczyć czy coś takiego... jak to jest?
Mam jeszcze obiekcje co do szpery: czy ta skrzynia standardowa wytrzyma? czy nie trzeba od razu skrzyni wymieniać na jakąś lepszą?
A i jeszcze to kółko kompresora, czy przy wymianie tego nie ma jakiś problemów? w sensie słyszałem coś o obudowie że może się zniszczyć czy coś takiego... jak to jest?
Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.
Babak pisze:Wow! straszne dzięki! pozapisuje sobie uwagi.
Mam jeszcze obiekcje co do szpery: czy ta skrzynia standardowa wytrzyma? czy nie trzeba od razu skrzyni wymieniać na jakąś lepszą?
Nie, skrzynia jest dość mocna. Mamy tu 250KM Mini klienta i już dłuższy czas tak jeździ i zero problemów ze skrzynią
A i jeszcze to kółko kompresora, czy przy wymianie tego nie ma jakiś problemów? w sensie słyszałem coś o obudowie że może się zniszczyć czy coś takiego... jak to jest?
Wymiana jest dość skomplikowana, trzeba rozebrać sporo pod maską, rozpiąć pasek, zdjąć napinacz, mieć narzędzia do tego - można sporo popsuć jak ktoś nie wie co robi.
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.
Był/jest MINI R53 turbo, jeżdżący na 1/4 mili z 635WHP i skrzynia się trzymała
Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.
jak cos mam ładny wklad skrzyni biegów
-
- Super użytkownik
- Posty: 1632
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.
alan pisze:jak cos mam ładny wklad skrzyni biegów
straight-cut?
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
SWAP + tuning upgrade R53 Cooper S
Po krótkiej przerwie pozwolę sobie wrócić do tematu:
Reasumując części, koszta i opcje:
>kolektor bez kata, Janspeed/OBX czy Milltek -koszt?
>one-ball -koszt?
>szperunek Quaife -2500zł
>kółko kompressora KAVS Motorsport -350zł
>krótszy pasek kółka -koszt?
>zimniejsze świece Iridium Power IK20 -144zł (4szt.)
>intercooler jaki polecacie -koszt?
1) jakieś pierdoły jeszcze to ze sobą niesie?
2) JCW obrabiali głowice, bez obróbki nie pogarszamy trwałości silnika przy 200KM?
3) Z wymianą kółka to o ile dobrze zrozumiałem dochodzi ewentualny koszt obudowy bo jak się zapiekło to kółko to się wyciąga razem z ośką podobno... Swoją drogą która to część bo nie mogę znaleźć na realoem?
Dodatkowo wymieniam:
>Tarcze hamulcowe i zaciski na lepsze. Macie jakieś propozycje? Tylko nie torowe, które zaczynają działać jak się je solidnie rozgrzeje.
>Lepsze amortyzatory Bilstein B6, chyba że ktoś poleca lepsze w podobnej kwocie?
>Dystanse na koła, a na przyszły sezon opony 205 i fele 17"
Sporo pytań, ale może odpowiedzi przydadzą się następnym.
Z góry dzięki!
Reasumując części, koszta i opcje:
>kolektor bez kata, Janspeed/OBX czy Milltek -koszt?
>one-ball -koszt?
>szperunek Quaife -2500zł
>kółko kompressora KAVS Motorsport -350zł
>krótszy pasek kółka -koszt?
>zimniejsze świece Iridium Power IK20 -144zł (4szt.)
>intercooler jaki polecacie -koszt?
1) jakieś pierdoły jeszcze to ze sobą niesie?
2) JCW obrabiali głowice, bez obróbki nie pogarszamy trwałości silnika przy 200KM?
3) Z wymianą kółka to o ile dobrze zrozumiałem dochodzi ewentualny koszt obudowy bo jak się zapiekło to kółko to się wyciąga razem z ośką podobno... Swoją drogą która to część bo nie mogę znaleźć na realoem?
Dodatkowo wymieniam:
>Tarcze hamulcowe i zaciski na lepsze. Macie jakieś propozycje? Tylko nie torowe, które zaczynają działać jak się je solidnie rozgrzeje.
>Lepsze amortyzatory Bilstein B6, chyba że ktoś poleca lepsze w podobnej kwocie?
>Dystanse na koła, a na przyszły sezon opony 205 i fele 17"
Sporo pytań, ale może odpowiedzi przydadzą się następnym.
Z góry dzięki!
Re: SWAP + tuning upgrade R53 Cooper S
Babak pisze:
1) jakieś pierdoły jeszcze to ze sobą niesie?
Uszczelki kolektora, wydechu na pewno, poza tym można do tego podejść mając dokładną listę operacji. Zmiana kółka to spora część demontażu silnika, a wtedy często wychodzą różne kwiatki np. pourywane poduszki silnika.
2) JCW obrabiali głowice, bez obróbki nie pogarszamy trwałości silnika przy 200KM?
200KM jest przy bardzo bezpiecznych parametrach przy dobrej mapie.
3) Z wymianą kółka to o ile dobrze zrozumiałem dochodzi ewentualny koszt obudowy bo jak się zapiekło to kółko to się wyciąga razem z ośką podobno... Swoją drogą która to część bo nie mogę znaleźć na realoem?
Jak się wyciąga kółko ściągaczem to się nie ma prawa nic wyciągnąć razem z nim. Sama ośka kompresora jest z bardzo plastycznego materiału, ale raczej nie ma tu możliwości uszkodzenia przy zachowaniu odpowiedniej techniki przeprowadzenia operacji.
Dodatkowo wymieniam:
>Tarcze hamulcowe i zaciski na lepsze. Macie jakieś propozycje? Tylko nie torowe, które zaczynają działać jak się je solidnie rozgrzeje.
Na pewno chcesz cały zestaw zmieniać? Może warto zacząć od dobrych tarcz i klocków? Jeździłeś na takich?
Jeżeli zestaw to AP Racing.
>Dystanse na koła, a na przyszły sezon opony 205 i fele 17"
Nie stosuj dystansów tylko felgi z odpowiednim ET.
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.
Z demontażem silnika to nie ma problemu bo i tak go wymieniam.
Może faktycznie jak narazie zmienię tarcze i klocki na lepsze bo i tak mam do wymiany. Macie jakieś do polecenia?
Może niektóre z tych części warto taniej ściągnąć z UK albo USA? bo mam możliwość.
Dzięki za resztę odpowiedzi.
Może faktycznie jak narazie zmienię tarcze i klocki na lepsze bo i tak mam do wymiany. Macie jakieś do polecenia?
Może niektóre z tych części warto taniej ściągnąć z UK albo USA? bo mam możliwość.
Dzięki za resztę odpowiedzi.
Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.
Nam dobrze działał zestaw DBA + DS2500, to taki w miarę jeszcze akceptowalny cenowo a już hamujący w aucie o tej masie.
Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.
ja mam ~ 224KM na słabszej mapie i póki co silnik wytrzymuje...ponad 80kkm zrobione...
Coś tam pociekło, wszystko powymieniane, więc to jedynie kwestia odpowiedniego serwisu i robienia wszystkiego na bieżąco (niektórych rzeczy nawet prewencyjnie)...takie moje zdanie
Coś tam pociekło, wszystko powymieniane, więc to jedynie kwestia odpowiedniego serwisu i robienia wszystkiego na bieżąco (niektórych rzeczy nawet prewencyjnie)...takie moje zdanie