problem z elektryką

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
profesorr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 22 paź 2010, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA KBR

problem z elektryką

Post autor: profesorr »

mam taki problem że jak włączę światła to obrotomierz szaleje i silnik w dolnym zakresie obrotów przerywa,jakieś sugestie co sprawdzić bo akurat elektryka nie jest moją mocną stroną :sad:
660675798 /004915210893190
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
Awatar użytkownika
profesorr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 22 paź 2010, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA KBR

Re: problem z elektryką

Post autor: profesorr »

wymieniłem aparat zapłonowy,moduł zapłonowy,alternator,obrotomierz i dalej :cry: żadnych pomysłów bo wyjazd tuż tuż..
660675798 /004915210893190
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: problem z elektryką

Post autor: flapjck1 »

sprawdz polaczenie elektryczne
skad jest prad pociagniety do swiatel? moze lampy podkradaja napiecie cewce i stad jazdy?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
profesorr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 22 paź 2010, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA KBR

Re: problem z elektryką

Post autor: profesorr »

dałem sobie radę jest już oki :grin:
660675798 /004915210893190
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: problem z elektryką

Post autor: markfive »

Wypadało by jeszcze poinformować co było przyczyną.
Forum to nie tylko sposób na łatwe uzyskanie informacji od innych, ale miejsce na dzielenie sie również swoimi doświadczeniami.
Awatar użytkownika
profesorr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 22 paź 2010, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA KBR

Re: problem z elektryką

Post autor: profesorr »

markfive pisze:Wypadało by jeszcze poinformować co było przyczyną.
Forum to nie tylko sposób na łatwe uzyskanie informacji od innych, ale miejsce na dzielenie sie również swoimi doświadczeniami.


wiem Marku,pisałem przedtem z telefonu teraz mam czas na opis..(dzięki za troskę jednemu z forumowiczów który zadzwonił sam i próbował pomóc).
przyczyną było za niskie napięcie na cewce zapłonowej(skakało od 9,5 do 12,5 volta),jak zapiąłem dodatkowy akumulator na cewkę to przeszło więc puściłem nowy przewód od stacyjki zacisk nr 15 do cewki i jest ok.najgorsze że dwóch panów elektryków naopowiadało mi co to może być i pół wczorajszej nocy spędziłem na wymianie wszystkiego co miałem zdublowane na półce...może problem nie wielki i błahy ale jak się nie ma pojęcia o elektryce to jest to problem i cieszę się że się udało..
660675798 /004915210893190
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: problem z elektryką

Post autor: flapjck1 »

w miniaku jest przewod oporowy do zasilania cewki - sluzy wlasnie do obnizenia napiecia do ok 9V - ale to tylko w stykowce tak byc powinno
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
profesorr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 22 paź 2010, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA KBR

Re: problem z elektryką

Post autor: profesorr »

flapjck1 pisze:w miniaku jest przewod oporowy do zasilania cewki - sluzy wlasnie do obnizenia napiecia do ok 9V - ale to tylko w stykowce tak byc powinno


szkoda że wczesniej nie wiedziałem :cry:
660675798 /004915210893190
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
Dexter
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 17 gru 2014, 15:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Krosno

Re: problem z elektryką

Post autor: Dexter »

Witam,
Podbiję trochę temat, ale nie będę zakładał nowego skoro czegoś podobnego dotyczy :D
A więc obrotomierz zaczął wariować, na początku auto odpalone nie działa, po włączeniu świateł działał do około 2k rpm i wydobywał się świst/pisk z obrotomierza, a teraz już nawet po włączeniu świateł nie działa obrotomierz, jedynie jest głośny pisk.
Myślałem że może brak masy na liczniku czy coś, jednak masa jest (wskaźnik paliwa, temperatura silnika działa).
Po tym temacie widzę żeby sprawdzić kabel od cewki, ale pytanie czy by to wpływało na pisk z obrotomierza po włączeniu świateł ?
Edit: jeśli ma to znaczenie silnik 1.3 spi
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: problem z elektryką

Post autor: flapjck1 »

Prawdopodobnie gdzieś jest jakieś zwarcie, właśnie z przewodem od świateł
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: problem z elektryką

Post autor: Chris11 »

Podepnę się pod ten temat, chociaż mój problem jest trochę inny.
W oryginalnej puszce bezpieczników miałem dolutowane gniazda na klasyczne, nowożytne płytkowe bezpieczniki. Postanowiłem wrócić do oryginalnych rurkowych i po wylutowaniu gniazd i włożeniu rurkowych straciłem chyba 3/4 elektryki.
Działają mi światła przód, tył, podgrzewanie tylnej szyby, zegary, radio (ale to jest nadprogramowe dołożone przeze mnie pod drugi od góry pin w skrzynce).
Nie działają mi kierunkowskazy, klakson, wycieraczki, dmuchawa... Dziwna sprawa była z awaryjnymi, bo trzy razy zaskoczyły i też przestały.

Sprawdzając w książce rozpiskę i schematy to nic nie pasuje, bo te rzeczy w skrzynce bezpieczników są wymieszane, tj. np. dmuchawa jest połączona z zegarami, a podgrzewanie szyby z przerywaczem kierunkowskazów.

Bezpieczniki sprawdziłem i żaden nie jest spalony.
ODPOWIEDZ