Klawiatura 1,5 - co daje i czy jest sens zakładać ?

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Klawiatura 1,5 - co daje i czy jest sens zakładać ?

Post autor: se7ven »

Jaki wałek ma być ten sportowy? Jak by nie było sensu to by czegoś takiego nie robiono i zakładano. Szczególnie przy zwykłej głowicy będziesz miał lepsze napełnianie cylindrów mieszanką. Taka klawiatura to koszt min. 1000zł a można to zrobić taniej kupując same tulejki mimośrodowe, które dają przełożenie 1,5.
Wojtek

Re: Klawiatura 1,5 - co daje i czy jest sens zakładać ?

Post autor: Wojtek »

Ja bym składał bez klawiatury, zawsze można ją dołożyc później. SW5 ma i tak wyższy wznios niż inne wałki (np. kent) i już na fabrycznej klawiaturze daje bardzo dobre efekty. Możesz spróbować znaleźć klawiatuę starego typu nie ze spieku, tylko tłoczoną. Te klawiatury miały troche wyższe przełożenie i po cyknięciu migomatem dla wzmocnienia, dobrą trwałość. Dodatkowo weź pod uwagę, że wstawienie klawiatury o wyższym przełożeniu zwiększa znacznie obciążenia występujące w rozrządzie, a w konsekwencji wpływa negatywnie na trwałość wszystkich podzespołów, np. dość szybko mogą polecieć prowadnice zaworów. Jak będziesz zmieniał wałek koniecznie pamiętaj o odpowiednim splanowaniu głowicy.
Pozdrawiam
Wojtek
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Klawiatura 1,5 - co daje i czy jest sens zakładać ?

Post autor: se7ven »

Planować musisz aby była prosta - standartowa operacja np. przy wymianie uszczelki. Podnoszenie mocy nie jest za darmo i zawsze jakieś podzespoły skończą się szybciej niż w seryjnym silniku.
Wojtek

Re: Klawiatura 1,5 - co daje i czy jest sens zakładać ?

Post autor: Wojtek »

Wałek sportowy, czyli o dłuższych czasach otwarcia powoduje, że mocno spada tzw. dynamiczny stopień sprężania i zmniejsza się ciśnienie w cylindrach. A jak wiadomo niższe sprężanie = mniejsza sprawność i moc.
Pozdrawiam
Wojtek
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Klawiatura 1,5 - co daje i czy jest sens zakładać ?

Post autor: se7ven »

Nie musisz "zbierać" głowicy, wystarczy jeżeli remontujesz silnik kupić tłoki o mniejszej komorze np. 6,5 i już masz podniesiony stopień sprężania.
Wojtek

Re: Klawiatura 1,5 - co daje i czy jest sens zakładać ?

Post autor: Wojtek »

Nie rozumiem o co chodzi?????????Czy planowanie głowicy to jakaś straszliwa operacja, której trzeba uniknąć za wszelką cenę???????? W końcu, tak jak napisał Piotr, po zdjęciu głowicy trzeba ją splanować, żeby była równa. W takim wypadku co za różnica ile się zbiera?Praktycznie żadna. Koszt operacji 40 pln. Jesli chodzi o resztę silnika, to oczywiste jest, że do tuningu musi być w dobrym (prawie idealnym stanie). Natomiast co do stopnia sprężania to powinno się go, w przypadku silnika mini, raczej zwiększać przez zmniejszanie przestrzeni nad tłokiem (planowanie głowicy i bloku), niż przez zminiejszanie zagłębień w tłokach.
Pozdrawiam
Wojtek
ODPOWIEDZ