Problem z biegami!!
Moderator: flapjck1
Problem z biegami!!
Na wylaczonym silniku wchodza idealnie bez najwiekszych problemow. Natomiast przy wlaczonym nie ma szans wrzucic jedynki i wstecznego. Dostalem podpowiedz od mechanika aby podpompowac sprzeglo. Tak zrobilem i okazalo sie ze dziala, ale problem pojawil sie znowu po 20minutach jazdy. Przeciez to nie na tym polega, zeby co chwile pompowac. Mysle ze jest to pompka jest przytkana lub zapowietrzona od wspomagania i trzeba dolac plynu. Co Wy o tym myslicie??
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z biegami!!
sprawdz plyn, sprawdz czy nie ma wycieku na wysprzegliku albo w okolicach pedalow czy nic nie widac
jak jest ok to po prostu sie zapowietrzylo sprzeglo - odpowietrzyc - zupelnie jak hamulce
jak jest ok to po prostu sie zapowietrzylo sprzeglo - odpowietrzyc - zupelnie jak hamulce
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z biegami!!
z?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Problem z biegami!!
To zestaw teraz naprawczy i heja banana (o ile gładzie są ok)
Zawodowy Szyderca
Re: Problem z biegami!!
Wyciek z miski mam, takze to nie ma wspolnego nic z tym.
Jutro odpompuje i zobaczymy co dalej:))
Jutro odpompuje i zobaczymy co dalej:))
- Cezzar
- Nowy
- Posty: 31
- Rejestracja: 28 gru 2007, 16:03
- Posiadane auto: Rover Mini 1.0 Checkmate
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z biegami!!
miałem to samo, okazało sie, ze mam po prostu bardzo mało oleju, więc kupiłem, dolałem i od tego czasu żadnych problemów z biegami
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Problem z biegami!!
Cezzar pisze:miałem to samo, okazało sie, ze mam po prostu bardzo mało oleju, więc kupiłem, dolałem i od tego czasu żadnych problemów z biegami
O jakim oleju piszesz ? w silniku i skrzyni biegów ?. Poziom oleju w silniku i skrzyni zasadniczo nie ma wpływu na problemy ze zmianą biegów. Pomijam sytuację gdy jest grubo poniżej minimum.
Cały problem to zapowietrzone hydrauliczne sterowanie sprzęgła. Pompa sprzęgłowa pracuje na płynie hamulcowym identycznym jak układ hamulcowy DOT 3 lub DOT 4. Pompa ta w mini posiada zabudowany na niej zbiorniczek który musi być wypełniony płynem całkowicie pod korek. Pompa połączona jest przewodem sztywnym i elastycznym łącznikiem od belki przegrody do siłownika umieszczonego skośnie u góry obudowy sprzęgła i koła zamachowego. Na siłowniku jest odpowietrznik (klucz 11 mm). Na końcówkę odpowietrznika trzeba założyć elastyczną przezroczystą rurkę z tworzywa długości ok 1m której drugi koniec można włożyć bezpośrednio do zbiorniczka pompy sprzęgłowej tworząc w ten sposób "zamkniety obieg". Następnie poluzować odpowietrznik i pompować płyn dotąd aż cała rurka będzie pełna płynu i nie będzie w niej baniek /pęcherzyków powietrza. Wtedy zakręcić odpowietrznik, zdjąć koniec rurki z odpowietrznika. Zatkać palcem by płyn sie nie wylewał . Podnieść rurkę wyżej jak zbiorniczek, odetkać palec i płyn z rurki spłynie do zbiorniczka. Zabrać rurkę, uzupełnić płyn w zbiorniczku w razie potrzeby i zakręcić korek.
Sprzęgło po tym zabiegu powinno działać bez problemu. Jeżeli sytuacja się powtórzy po kilku dniach lub tygodniach oznacza to, że samo odpowietrzanie nic nie pomoże i konieczna jest naprawa lub wymiana pompy sprzęgłowej, siłownika lub nieszczelne są połączenia.
- Cezzar
- Nowy
- Posty: 31
- Rejestracja: 28 gru 2007, 16:03
- Posiadane auto: Rover Mini 1.0 Checkmate
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z biegami!!
mini ma skrzkynie zespolona z silnikiem, wiec jest tylko jedną możliwość,
faktycznie poziom oleju był troche ponizej minimum, nawet nie wiem jak to się stało, ze wcześniej nie zauważyłem,
po prostu sprawdz poziom, to nic nie kosztuje, u mnie pomogło
a byłem już przygotowany na odpowietrzanie sprzęgła, bo to było najbardziej prawdopodobne
Pozdrawiam
faktycznie poziom oleju był troche ponizej minimum, nawet nie wiem jak to się stało, ze wcześniej nie zauważyłem,
po prostu sprawdz poziom, to nic nie kosztuje, u mnie pomogło
a byłem już przygotowany na odpowietrzanie sprzęgła, bo to było najbardziej prawdopodobne
Pozdrawiam
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Problem z biegami!!
odpowietrzanie sprzęgła też nic nie kosztuje ... no chyba,że 2 zł za rurkę ...
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Problem z biegami!!
Cezzar pisze:mini ma skrzkynie zespolona z silnikiem, wiec jest tylko jedną możliwość,
Ilu to nowych rzeczy mozna dowiedzieć się od użytkowników mini na forum
Cezzar pisze:faktycznie poziom oleju był troche ponizej minimum, nawet nie wiem jak to się stało, ze wcześniej nie zauważyłem,
po prostu sprawdz poziom, to nic nie kosztuje, u mnie pomogło
W zespole napędowym mini jest 5 litrow oleju. Stan minimum na miarce to ok 4 litrów. W sytuacjach awaryjnych możliwa jest jazda ze stanem 3 litrów to jest około 1,5 cm poniżej kreski minimum. Należy wtedy jechać równomiernie i nie wykonywać gwałtownych skrętów w prawo ( smok znajduje się po prawej stronie miski olejowej w kierunku jazdy). Jednak nawet tak niski stan nie powoduje problemów przy zmianie biegów.
Prawdopodobnie w Twoim przypadku trochę poniżej minimum to ledwo widoczny ślad na końcu miarki lub alternatywnie bardzo gęsty olej z dodatkiem kilku porcji "motodoktora". W przypadku mocno zagęszczonego oleju dolanie świeżego oleju mogło pomóc. Miałeś szczęście że nie doszło do uszkodzenia silnika.
Poziom oleju nie jest w tym przypadku przyczyną główną.
Przede wszystkim należy odpowietrzyć układ sterowania sprzęgła.
- Cezzar
- Nowy
- Posty: 31
- Rejestracja: 28 gru 2007, 16:03
- Posiadane auto: Rover Mini 1.0 Checkmate
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z biegami!!
markfive pisze:Ilu to nowych rzeczy mozna dowiedzieć się od użytkowników mini na forum
Chodziło mi o to, że pracuje na wspólnym oleju z silnikiem
markfive pisze:W przypadku mocno zagęszczonego oleju dolanie świeżego oleju mogło pomóc. Miałeś szczęście że nie doszło do uszkodzenia silnika.
Poziom oleju nie jest w tym przypadku przyczyną główną. Przede wszystkim należy odpowietrzyć układ sterowania sprzęgła.
Tak prawdopodobnie było z tym olejem. Układu sterowania sprzęgła do dziś nie odpowietrzałem, bo wszystko jest ok
Re: Problem z biegami!!
Na szczescie przyczyna tkwila gdzie indziej. Musialem dolac przylu, bo byla polowa i mechanizm ktory dziala przy nacisnieciu sprzegla strasznie piszczal. Po nasmarowaniu jego okazalo sie ze bylo tam mnostwo syfu. Wyczyscilem i wszystko hula idealnie, nawet wsteczny wchodzi idealnie co mialem problem od dluzszego czasu. Takze zapowietrzony nie jest, ale chcialem i tak sprawdzic, lecz niestety sruba jest tak zapieczona ze nie jestem jej w stanie odkrecic nawet specjalnym kluczem 11 do przewodow hamulcowych.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Problem z biegami!!
Tak. Opornie działajacy mechanizm wyłączania sprzęgła, czyli elementy już za siłownikiem hydraulicznym mogą być powodem trudnego przełączania biegów.
Nie brałem tej możliwości pod uwagę w odpowiedzi ponieważ dotyczy to głównie aut mocno zaniedbanych pod względem mechaniki i nieeksploatowanych na bieżąco przez długi okres czasu. W autach jeżdżacych, akurat problem ten nie pojawia się z dnia na dzień tylko narasta stopniowo w miarę zużywania się elementów mechanizmu wyłączania.
Wyglada więc na to, że albo nabyłeś auto już z tym problemem albo ostatnio stało u Ciebie przez co najmniej kilka miesięcy.
Pozdrawiam i proponuję zainteresować się również innymi elementami, na przykład zawieszenia i układu kierowniczego - kiedy ostatnio były smarowane i czy nie ma tam już nadmiernych luzów
Nie brałem tej możliwości pod uwagę w odpowiedzi ponieważ dotyczy to głównie aut mocno zaniedbanych pod względem mechaniki i nieeksploatowanych na bieżąco przez długi okres czasu. W autach jeżdżacych, akurat problem ten nie pojawia się z dnia na dzień tylko narasta stopniowo w miarę zużywania się elementów mechanizmu wyłączania.
Wyglada więc na to, że albo nabyłeś auto już z tym problemem albo ostatnio stało u Ciebie przez co najmniej kilka miesięcy.
Pozdrawiam i proponuję zainteresować się również innymi elementami, na przykład zawieszenia i układu kierowniczego - kiedy ostatnio były smarowane i czy nie ma tam już nadmiernych luzów
- Twister
- Swój Człowiek
- Posty: 289
- Rejestracja: 04 paź 2011, 12:22
- Posiadane auto: Mini Cooper 1.0 (taki śmieszek!) 91' HIF44
- Lokalizacja: Katowice
Re: Problem z biegami!!
Wiem, że bawię się w nekrofila, jednak nie było sensu zakładac nowego tematu.
Gdzie jest zbiorniczek płynu do sprzęgła w silniku 1300 (gaźnik HIF44; Cooper)? Może głupie pytanie, jednak muszę odpowietrzyć układ (nie wysprzęgla dobrze) i mam zagwozdkę Szukałem w Heynes'ie jednak nie ma go wyszczególnionego w rozdziale 1 jest tylko jego pozycja dla silnika 1000
Gdzie jest zbiorniczek płynu do sprzęgła w silniku 1300 (gaźnik HIF44; Cooper)? Może głupie pytanie, jednak muszę odpowietrzyć układ (nie wysprzęgla dobrze) i mam zagwozdkę Szukałem w Heynes'ie jednak nie ma go wyszczególnionego w rozdziale 1 jest tylko jego pozycja dla silnika 1000