Drgania ciepłego silnika przy 1500-2000 obr/min

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

dor.

Drgania ciepłego silnika przy 1500-2000 obr/min

Post autor: dor. »

Witam,

Od ponad miesiąca zmagam się z następującym problemem przy Mini One, r. 2007. Podczas jazdy z rozgrzanym już silnikiem, przy zmianie biegów (tj. podczas dodawania gazu przy 1500-2000 obrotów) silnik dusi się lekko, co ustaje po osiągnięciu 2k obr. Jako główny podejrzany wymieniony został już czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - co niestety nie pomogło.

Dodam, że wcześniej, prawdopodobnie po przegrzaniu silnika podczas szybkiej jazdy, była potrzeba wymiany termostatu - która zlikwidowała problem parowania płynu chłodniczego.

Zostało to nieszczęsne szarpanie, z którym nie poradził sobie zaufany mechanik. Czy ktoś miał podobny problem? Ewentualnie, czy możecie polecić jakiegoś dobrego mechanika - diagnostyka w promieniu 200 km od Wrocławia? (Mam złe doświadczenia z ASO BMW Wrocław - odmówili wymiany termostatu na moją wyraźną prośbę.) Z góry wielkie dzięki.
Azrael

Re: Drgania ciepłego silnika przy 1500-2000 obr/min

Post autor: Azrael »

Zapraszam do Ktw do 4Turbo :) Niedaleko od autostrady, szybki dojazd. Dojdziemy co i jak.
RatinaZ

Re: Drgania ciepłego silnika przy 1500-2000 obr/min

Post autor: RatinaZ »

A mogę się zapytać na jakiej stacji tankujesz???
Miałam podobne doswiadczenia (w sumie nie Miniaczem) ale okazało się że takie "zachłyśniecia" silnika przy ok 2000 obrotów to poprostu siczakowe paliwo
dor.

Re: Drgania ciepłego silnika przy 1500-2000 obr/min

Post autor: dor. »

Azrael: dzięki, w razie konieczności spróbujemy.

Tankuję głównie na niemieckich stacjach, często przy autostradzie, Shell, Aral, zwykłe (czyli u nich "super") PB95, nigdy "bio". Więc chyba odpada ;)
lady_es

Re: Drgania ciepłego silnika przy 1500-2000 obr/min

Post autor: lady_es »

hmm.. w sumie ja miałam kiedys problemy z tymi 'drganiami/szarpaniami'...okazało się że świece miałam zawalone :/ po wymianie było ok..
natomiast teraz znowu pojawiły się owe 'szarpania'..ale tym razem przez paliwo. Moje Miniaczento po prostu nie lubi paliwa z BP :)))
dor.

Re: Drgania ciepłego silnika przy 1500-2000 obr/min

Post autor: dor. »

Właściwie jest to możliwe. Tym bardziej, że mechanik wlewał wcześniej do baku jakiś płyn do oczyszczania układu paliwowego. Świece też były wymieniane. Teraz w baku jest Shell, porównam po wyjechaniu tego paliwa... Dzięki.
RatinaZ

Re: Drgania ciepłego silnika przy 1500-2000 obr/min

Post autor: RatinaZ »

A mój Miniacz jezdzi tylko na BP i nie mam zanych problemów...
Masakra jest po Orlenie...mój Swift ledwie żył po tym paliwie...
dor.

Re: Drgania ciepłego silnika przy 1500-2000 obr/min

Post autor: dor. »

Donoszę tylko, że pomogła wymiana cewek. Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie :)
dzikus

Re: Drgania ciepłego silnika przy 1500-2000 obr/min

Post autor: dzikus »

dor. pisze:Donoszę tylko, że pomogła wymiana cewek. Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie :)


A mogę prosić o rozwinięcie problemu? Podejrzewam, że u mnie jest to samo.
U Ciebie było szarpanie silnika czy brak mocy?
U mnie silnik nie ma mocy do 2000 rpm, wciskam gaz a Mini nic, lekko się kula. Jak złapie 2000rpm odżywa. Strasznie to denerwuje, bo dojeżdżając do skrzyżowania muszę wrzucać 1 bo z 2 się dusi.

To też może być cewka?

pozdrawiam
dzikus
dor.

Re: Drgania ciepłego silnika przy 1500-2000 obr/min

Post autor: dor. »

Dokładnie, szarpanie i brak mocy, na każdym biegu przed 2000 rpm, ale tylko na ciepłym silniku. I co ważne, ta usterka była najprawdopodobniej pośrednim skutkiem przegrzania silnika. Oczywiście nie wiem, co u Ciebie jest przyczyną, ale na pewno warto przyjrzeć się układowi zapłonowemu, czyli przede wszystkim świecom i cewkom. Sprawdź, w jakim są stanie i ew. wymień - wszystkie albo te najbardziej zużyte. U mnie wymienione zostały wszystkie świece i tylko dwie cewki, i to wystarczyło, żeby prawie pozbyć się problemu. W bardziej upalne dni moja uwrażliwiona już stopa wyczuwa czasami nierówną pracę przy ok. 2k obrotów na niższych biegach... ale szykuję się już do wymiany pozostałych dwóch.

Powodzenia
ODPOWIEDZ