Problem z MPI
Moderator: flapjck1
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Problem z MPI
Witam,
Mam pewien ciekawy przypadek do rozpracowania i póki co pomysły mi się skończyły, albo jeszcze nie jestem w stanie ich zweryfikować:
Pacjent - 1999, 1,3 MPI
Niby wszystko jest pięknie, auto jeździ i zrobiło w weekend mnóstwo kilometrów, ale: co jakiś czas przepala bezpiecznik od pompy paliwa, no i wiadomo – staje. Zjarałem już mnóstwo bezpieczników także problem nie jest jednorazowy.
Cały obwód i tym samym wszystkie połączenia były sprawdzane – auto świeżo złożone, wiązka była przeglądana, tak więc raczej wykluczam przetarcie na przewodzie. Tym bardziej, że problem wydaje się mieć związek z temperaturą. Jeśli tylko auto jest w ruchu poza miastem co powoduje dobrą wentylację pod maską to wszystko gra, ale w momencie gdy przez dłuższą chwilę jeździmy z prędkościami maks 60km/h, albo po mieście i często stajemy na światłach, albo jeszcze lepiej stoimy w korku to bezpieczniki lecą jeden po drugim.
W czwartek, piątek i sobotę mieliśmy po 30 stopni, co skutkowało tym, że kolektorze temperatura dochodzi nawet do 70stopni, pod maską wcale nie jest dużo mniej bo ciężko dotknąć nawet obudowy filtra. Podczas jazdy z prędkością 90-100km/h temp spada w kolektorze do 35-40 stopni i wtedy wszystko jest ok.
Czarna skrzynka była już podmieniana i została wykluczona jako ewentualna przyczyna, włącznik uderzeniowy jeszcze nie, ale wydaje mi się mało prawdopodobne by był winny (grzeje się i przestaje stykać?), ale przy okazji sprawdzę. Główny podejrzany to pompa paliwa, ale nie bardzo widzę związek z temperaturą – teoria o tym, że cieplejsza benzyna powracająca do baku może mieć jakiś wpływ wydaje się mocno naciągana. Niemniej już trzykrotnie miał do czynienia z SPI, w których umarły pompy paliwa i zawsze zaczynało się podobnie – przy niższych temperaturach wszystko jest ok., a jak się robi gorąco to pompa staje – po kilku minutach znów potrafi chodzić by po 30s. znów stanąć i tak w kółko – bezpiecznik w tym przypadku się nie przepala – ale może akurat w MPI mam teraz taką sytuację, że przycierająca się pompa przepala bezpiecznik.
Wszelkie sugestie mile widziane – będę jeszcze myślał i sprawdzał wszystko co się da – w ostatecznie wywlekę bak z innego MPI i zobaczę jakie efekty, ale póki co szukam jakiegoś racjonalnego wytłumaczenia na takie a nie inne objawy.
Mam pewien ciekawy przypadek do rozpracowania i póki co pomysły mi się skończyły, albo jeszcze nie jestem w stanie ich zweryfikować:
Pacjent - 1999, 1,3 MPI
Niby wszystko jest pięknie, auto jeździ i zrobiło w weekend mnóstwo kilometrów, ale: co jakiś czas przepala bezpiecznik od pompy paliwa, no i wiadomo – staje. Zjarałem już mnóstwo bezpieczników także problem nie jest jednorazowy.
Cały obwód i tym samym wszystkie połączenia były sprawdzane – auto świeżo złożone, wiązka była przeglądana, tak więc raczej wykluczam przetarcie na przewodzie. Tym bardziej, że problem wydaje się mieć związek z temperaturą. Jeśli tylko auto jest w ruchu poza miastem co powoduje dobrą wentylację pod maską to wszystko gra, ale w momencie gdy przez dłuższą chwilę jeździmy z prędkościami maks 60km/h, albo po mieście i często stajemy na światłach, albo jeszcze lepiej stoimy w korku to bezpieczniki lecą jeden po drugim.
W czwartek, piątek i sobotę mieliśmy po 30 stopni, co skutkowało tym, że kolektorze temperatura dochodzi nawet do 70stopni, pod maską wcale nie jest dużo mniej bo ciężko dotknąć nawet obudowy filtra. Podczas jazdy z prędkością 90-100km/h temp spada w kolektorze do 35-40 stopni i wtedy wszystko jest ok.
Czarna skrzynka była już podmieniana i została wykluczona jako ewentualna przyczyna, włącznik uderzeniowy jeszcze nie, ale wydaje mi się mało prawdopodobne by był winny (grzeje się i przestaje stykać?), ale przy okazji sprawdzę. Główny podejrzany to pompa paliwa, ale nie bardzo widzę związek z temperaturą – teoria o tym, że cieplejsza benzyna powracająca do baku może mieć jakiś wpływ wydaje się mocno naciągana. Niemniej już trzykrotnie miał do czynienia z SPI, w których umarły pompy paliwa i zawsze zaczynało się podobnie – przy niższych temperaturach wszystko jest ok., a jak się robi gorąco to pompa staje – po kilku minutach znów potrafi chodzić by po 30s. znów stanąć i tak w kółko – bezpiecznik w tym przypadku się nie przepala – ale może akurat w MPI mam teraz taką sytuację, że przycierająca się pompa przepala bezpiecznik.
Wszelkie sugestie mile widziane – będę jeszcze myślał i sprawdzał wszystko co się da – w ostatecznie wywlekę bak z innego MPI i zobaczę jakie efekty, ale póki co szukam jakiegoś racjonalnego wytłumaczenia na takie a nie inne objawy.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Austin
- Swój Człowiek
- Posty: 179
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 13:31
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Problem z MPI
Witam!
Ja tylko mogę potwierdzić, że u mnie w SPI były takie same objawy na początku a skończyło się na wymianie pompy paliwa.
A co do temperatury to podobnie... na trasie spokój a w mieście bezpieczniki padały jak muchy...
Pozdrawiam
Ja tylko mogę potwierdzić, że u mnie w SPI były takie same objawy na początku a skończyło się na wymianie pompy paliwa.
A co do temperatury to podobnie... na trasie spokój a w mieście bezpieczniki padały jak muchy...
Pozdrawiam
I o to chodzi, i o to chodzi...
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z MPI
pompa paliwa
nic wiecej, szykowac worek talarow
nic wiecej, szykowac worek talarow
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z MPI
zawsze może być coś innego, ale jako że już chyba wszystko posprawdzałem to pewnie pompa poleci
tak czy siak korelacja między temperaturą a padającą pompą jest intrygująca...
tak czy siak korelacja między temperaturą a padającą pompą jest intrygująca...
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z MPI
paliwo studzi pompe
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z MPI
myślisz, że jak przepchnie ciepłe paliwo podczas gorących dni zuruck do baku to wtedy się franca przyciera ? a jak przestudzi to jest ok?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z MPI
jak wzrasta temp to wzrasta opornosc cewek lub wchodzi w gre rozszezalnosc cieplna elementow ruchomych ( ale raczej to pierwsze )
ps: u siebie w robocie tez takie tematy cwiczymy
ps: u siebie w robocie tez takie tematy cwiczymy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Problem z MPI
Może podłącz powrót do przewodu zasilającego trójnikiem za pompą , albo daj chłodniczkę na powrót.
Ps. to ta moja pompa ?
Ps. to ta moja pompa ?