R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?

Post autor: Babak »

ściągam sobie taki pack do MCS R53:
http://www.perrinperformance.com/mini-c ... ey-package

Generalnie chodzi o zestaw ZAPŁONU. Cewka ma dwa rodzaje wejść:
płaskie
http://www.perrinperformance.com/assets ... 239_02.jpg
i okrągłe
http://www.perrinperformance.com/assets ... 229_01.jpg

Czy ktoś się orientuje czy jest jakiś podział rocznikowy weryfikujący w jakich modelach jest montowany jaki wtyk? Wiem że najłatwiej po prostu sprawdzić, ale fure mam aktualnie w warsztacie który już był nieczynny kiedy to ja chciałem zamawiać części z USA. Jutro sobie sprawdzę, ale ogólnie mogło by to usprawnić i zaoszczędzić fatygi i czasu w przyszłości dla kolejnych kupujących.

W ogóle czy ktoś opisywał ten zestaw cewki i świec? Całkiem interesująca pozycja.
montaż:
http://www.youtube.com/watch?v=E9n_LKFw ... r_embedded
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?

Post autor: pididi »

3 rzeczy z tego pack'a bym wywalił: cewkę, przewody i te świece. Reszta ok, chociaż przepłacona :wink:
static
speedfight

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?

Post autor: speedfight »

jeeeejjj świece BRISK.... montowane jak się nie mylę we Fiatach. Czeskie badziewie...
Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?

Post autor: Babak »

ale co? bez użyteczny badziew?
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?

Post autor: pididi »

mhm
static
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?

Post autor: flapjck1 »

speedfight pisze:jeeeejjj świece BRISK.... montowane jak się nie mylę we Fiatach. Czeskie badziewie...
malo wiesz synu, malo wiesz - brisk to pierwsza liga aktualnie
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
marecek

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?

Post autor: marecek »

wtyczkę musisz sam sprawdzić jaką masz - to zajmuje 5 minut. Przyrost mocy żaden, ino +5 do lansu. W moim R53 były płaskie piny.

BTW ta cewka MSD to z jakiegoś mitsubishi jest (pamiętam, że że w pudełku była lista mitsiaków, do których to pasuje...).

BTW2. Cały komplet w sumie wychodzi tyle samo co OEM w salonie bmw, a jest czerwony, więc czemu nie? :D
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?

Post autor: pididi »

Jeśli trzeba wymienić, to jasna sprawa. Jeśli z kolei ktoś chce po prostu wzmocnić Miniaka to niech trochę poczyta, bo kupi po drodze 12462534 niepotrzebnych rzeczy :wink:
static
Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?

Post autor: Babak »

tzn coś nie paliło na świecy jednej podobno + przerdzewiałe przełączę (jedno- nie wiem czemu tylko jedno). Dodatkowo w przyszłości planuje wymienić wtryski, a jeżeli zrobię program to lepsze wtryski nie wykorzystają standardowej iskry. Czy się mylę?

A i jeszcze apropos tej cewki to ponoć jak lepiej iskrzy to skuteczniej jest spalana mieszanka i ponoć mniej spala... ciekawe czy ktoś to sprawdził.

Aha i w razie czego u mnie w 2003 też okazał się 3x płaski wtyk
Azrael

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?

Post autor: Azrael »

flapjck1 pisze:
speedfight pisze:jeeeejjj świece BRISK.... montowane jak się nie mylę we Fiatach. Czeskie badziewie...
malo wiesz synu, malo wiesz - brisk to pierwsza liga aktualnie

Ja tam w motorsporcie nadal widzę głównie NGK-R.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?

Post autor: flapjck1 »

nie wiem ktore, te ngk-i ostatnio strasznie bublowate sa, przynajmniej te ktore ja uzywam :)
za duzo swiec ktore przestaja dzialac kilka dni po wlozeniu do silnika, i cholernie mnie wkurzaja odkrecajace sie koncowki przeciwzakloceniowe

osobiscie przesiadlem sie na denso
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2487
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?

Post autor: Sadam »

flapjck1 pisze:nie wiem ktore, te ngk-i ostatnio strasznie bublowate sa, przynajmniej te ktore ja uzywam :)
za duzo swiec ktore przestaja dzialac kilka dni po wlozeniu do silnika, i cholernie mnie wkurzaja odkrecajace sie koncowki przeciwzakloceniowe

osobiscie przesiadlem sie na denso
NGK są delikatne, tzn. o ile dobrze wystrojony jest silnik to nie ma problemu śmigają, ale jak walczysz z gaźnikiem to niestety wystarczy je raz czy dwa zalać i szlag je trafia, a o to z kolei nie trudno jak silnik nie jest seryjny

ale to oczywiście z punktu widzenia Mini Classic
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Azrael

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?

Post autor: Azrael »

Nie mogę się wypowiedzieć o silnikach gaźnikowych starej generacji, poza tym jak mówimy o jakichś lepszych świecach to raczej o takich:

http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8234 ... ota-9.html

(dokładnie tych używają Imprezy WRC)

A tego się raczej nie kupuje w intercarsie ;)

W Mini z podkręconym kompresorem i mapą czy czymś takim nie widzę w ogóle potrzeby kombinacji z układem zapłonowym.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?

Post autor: flapjck1 »

Azrael pisze: A tego się raczej nie kupuje w intercarsie ;)

.
a tu sie zdziwisz :P bo maja, tylko deczko drogo :D po 290 pln sztuka w detalu :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Azrael

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?

Post autor: Azrael »

flapjck1 pisze:
Azrael pisze: A tego się raczej nie kupuje w intercarsie ;)

.
a tu sie zdziwisz :P bo maja, tylko deczko drogo :D po 290 pln sztuka w detalu :)
Wiem że czasem mają, a drogo jest i owszem.
ODPOWIEDZ