Kolektor i gaznik do 1300
Moderator: flapjck1
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Kolektor i gaznik do 1300
Udało mi sie odpalic wreszcie moje mini ale na kolektorze i gazniku z litrówki.
Teraz mam propszbe zeby ktos pomogl mi dobrac kolektor i gaznik do 1300
Mysle ze silnik nie pozostanie seryjny, ale to sie zmieni dopiero po jego remoncie (ktorego narazie nie wymaga). Szukam wiec kolektora i gaznika który bedzie dobrze pracował z seryjnym silnikiem i nadawał sie do silnika po modach.
Teraz mam propszbe zeby ktos pomogl mi dobrac kolektor i gaznik do 1300
Mysle ze silnik nie pozostanie seryjny, ale to sie zmieni dopiero po jego remoncie (ktorego narazie nie wymaga). Szukam wiec kolektora i gaznika który bedzie dobrze pracował z seryjnym silnikiem i nadawał sie do silnika po modach.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Kolektor i gaznik do 1300
kolektory najlepiej jak sa oddzielne dla ssania i dla wydechu
najlepsza opcja to wydechowy lcb ( typu 3 w 2 w 1 ) lub 3 w 1 lub cooper freeflow ( tzw. grabki ) - tylko uwaga do silnikow 1,3 sa takie same optycznie ale z rur o wiekszej srednicy np:
standard lcb
3 into 1
kolektor ssania najlepszy orginalny od gaznikowego coopera z '91 lub z mg metro ( aluminiowy ) lub jakikolwiek inny aluminiowy ( ale np kolektory z minispares sa slabo wykonczone - duzo poprawek w kanalach ), przynajmniej te tanie np:
inlet large bore
inlet standard
gaznik hif44
a jesli masz ochote robic tuning extremalny to weber lub dellorto boczno lub gornossace, ale one wymagaja innych kolektorow i beda mialy apetycik na paliwo
popatrz na strone www.maniflow.co.uk bedziesz mial podglad jak to powinno wygladac...
kolektor wydechowy mozna zrobic samemu, gdzies w necie sa dane jakie powinny byc dlugosci i srednice poszczegolnych rur dla roznych docelowych mocy silnikow ( w odniesieniu do ich pojemnosci )
najlepsza opcja to wydechowy lcb ( typu 3 w 2 w 1 ) lub 3 w 1 lub cooper freeflow ( tzw. grabki ) - tylko uwaga do silnikow 1,3 sa takie same optycznie ale z rur o wiekszej srednicy np:
standard lcb
3 into 1
kolektor ssania najlepszy orginalny od gaznikowego coopera z '91 lub z mg metro ( aluminiowy ) lub jakikolwiek inny aluminiowy ( ale np kolektory z minispares sa slabo wykonczone - duzo poprawek w kanalach ), przynajmniej te tanie np:
inlet large bore
inlet standard
gaznik hif44
a jesli masz ochote robic tuning extremalny to weber lub dellorto boczno lub gornossace, ale one wymagaja innych kolektorow i beda mialy apetycik na paliwo
popatrz na strone www.maniflow.co.uk bedziesz mial podglad jak to powinno wygladac...
kolektor wydechowy mozna zrobic samemu, gdzies w necie sa dane jakie powinny byc dlugosci i srednice poszczegolnych rur dla roznych docelowych mocy silnikow ( w odniesieniu do ich pojemnosci )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kolektor i gaznik do 1300
Tak od ręki to raczej wątpie, ale wszystko można z Anglii ściągnąć. Kwestia czasu i pieniędzy.
Jeszcze a propos gaźników to warto wspomnieć, że między HIFem i Weberem jest znaczna różnica cenowa (również cena kolektora sie różni). Moim skromnym zdaniem HIF będzie lepszy, zwłaszcza, że jak można przeczytać w książkach nadaje się do lekko dłubniętych 1275ccm ale też do solidnie modyfikowanych 1380ccm. Raczej wątpie, żebyś chciał iść dalej i silnik rozwiercać do ponad 1400ccm (a wtedy dopiero HIF jest niewystarczający).
Jeszcze gdzieś widziałem wykresy pokazujące jaki gaźnik można stosować do jakiej mocy silnika. Zakres Hifa na bank wychodził ponad 100KM, także rezerwa jest spora.
Teoria książkowa, ale książki piszą mądrzy ludzie
Pozdrawiam
Adam
Jeszcze a propos gaźników to warto wspomnieć, że między HIFem i Weberem jest znaczna różnica cenowa (również cena kolektora sie różni). Moim skromnym zdaniem HIF będzie lepszy, zwłaszcza, że jak można przeczytać w książkach nadaje się do lekko dłubniętych 1275ccm ale też do solidnie modyfikowanych 1380ccm. Raczej wątpie, żebyś chciał iść dalej i silnik rozwiercać do ponad 1400ccm (a wtedy dopiero HIF jest niewystarczający).
Jeszcze gdzieś widziałem wykresy pokazujące jaki gaźnik można stosować do jakiej mocy silnika. Zakres Hifa na bank wychodził ponad 100KM, także rezerwa jest spora.
Teoria książkowa, ale książki piszą mądrzy ludzie
Pozdrawiam
Adam
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Kolektor i gaznik do 1300
a moge prosic o dobranie hifa i kolektora i webera i przykładowe ceny
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kolektor i gaznik do 1300
O nowych gaźnikach raczej trzeba zapomnieć. Ceny są wariackie, natomiast używane można miec od 150zł (HIF 44 mniej więcej). Webery dwa razy drożej. Zależy to oczywiście od stanu, bo trafiają się takie po odbudowie ale są już wtedy znacznie droższe. Zestawy do odbudowy też są dostępne, choc do tanich nie należą. Od czasu do czasu można trafić gaźnik z kolektorem i filtrem (choć filtry to tylko po to żeby je wymienić).
Nowy porządny kolektor aluminiowy pod HIFa to koszt ok. 300zł, pod Webera razy dwa.
Więcej szczegółów i konkretne zdjecia na PW mogę podesłać.
Poozdrawiam
Adam
Nowy porządny kolektor aluminiowy pod HIFa to koszt ok. 300zł, pod Webera razy dwa.
Więcej szczegółów i konkretne zdjecia na PW mogę podesłać.
Poozdrawiam
Adam
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Kolektor i gaznik do 1300
kolektor pod webera mam ja ale tanio nie oddam, tak samo gaznika
generalnie zgadza sie wszystko co adam napisal
hif44 powiedzmy 150 pln za uzywke,
weber lub dellorto conajmniej 300 ( ja za pierwszego webera dalem 400 ;/ ), do webera najczesciej trzeba dokupic jeszcze uszczelki ( 75 pln za komplet na dwa gazniki ), tzw. linkage ( czyli podpiecie linki do przepustnicy, ale mozna probowac cos samemu wyrzezbic ) - ok. 50 GBP, filtr ( jakis KN albo inny green ) , mozna kupowac uzywke plus zestaw do wymycia, niestety najczesciej trzeba jeszcze dokupowac dysze zeby zestroic gaznik ( ok 7,5 pln za sztuke a trzeba miec ich sporto zeby dostroic ), ja np. kupilem na ebay-u gaznik niby wyjety z mini ale na moim silniku kiepsko chodzil
oska przepustnicy do webera z lozyskami kosztuje 190 pln ( a wyciera sie niestety )
ceny nowych gaznikow to kosmos, a hif chyba jest drozszy niz weber
na ebayu mozna tanio kupic ladne gazniki, co prawda webery/dellorto najczesciej w parach ale czasami trafiaja sie komplety kolektor/gaznik/filtr/linkage do mini
koletory do webera najlepsze podobno sa z rur cienkosciennych stalowych ( najszybsze studzenie ) - dlugie, im dluzsze tym lepsze i rowniejsze napelnienie wszystkich cylindrow, niestety trzeba wtedy ciac scianke grodziowa i zrobic "skrzynke" w kabinie praktycznie ( mocno w srodku juz jest wtedy gaznik )
generalnie zgadza sie wszystko co adam napisal
hif44 powiedzmy 150 pln za uzywke,
weber lub dellorto conajmniej 300 ( ja za pierwszego webera dalem 400 ;/ ), do webera najczesciej trzeba dokupic jeszcze uszczelki ( 75 pln za komplet na dwa gazniki ), tzw. linkage ( czyli podpiecie linki do przepustnicy, ale mozna probowac cos samemu wyrzezbic ) - ok. 50 GBP, filtr ( jakis KN albo inny green ) , mozna kupowac uzywke plus zestaw do wymycia, niestety najczesciej trzeba jeszcze dokupowac dysze zeby zestroic gaznik ( ok 7,5 pln za sztuke a trzeba miec ich sporto zeby dostroic ), ja np. kupilem na ebay-u gaznik niby wyjety z mini ale na moim silniku kiepsko chodzil
oska przepustnicy do webera z lozyskami kosztuje 190 pln ( a wyciera sie niestety )
ceny nowych gaznikow to kosmos, a hif chyba jest drozszy niz weber
na ebayu mozna tanio kupic ladne gazniki, co prawda webery/dellorto najczesciej w parach ale czasami trafiaja sie komplety kolektor/gaznik/filtr/linkage do mini
koletory do webera najlepsze podobno sa z rur cienkosciennych stalowych ( najszybsze studzenie ) - dlugie, im dluzsze tym lepsze i rowniejsze napelnienie wszystkich cylindrow, niestety trzeba wtedy ciac scianke grodziowa i zrobic "skrzynke" w kabinie praktycznie ( mocno w srodku juz jest wtedy gaznik )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kolektor i gaznik do 1300
linkage ( czyli podpiecie linki do przepustnicy, ale mozna probowac cos samemu wyrzezbic ) - ok. 50 GBP
Akurat linkage widziałem w zestawie z kolektorem. Jednak tak czy siak przy HIFie tego problemu nie ma i cena jest 2 razy niższa.
Co do nowych gaźników to HIF 165GBP netto, a Weber 45DCOE 350GBPale zdaje się brutto (nie wszędzie jest, chwilkę musiałem szukać )
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kolektor i gaznik do 1300
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Kolektor i gaznik do 1300
Sadam pisze:Akurat linkage widziałem w zestawie z kolektorem. Jednak tak czy siak przy HIFie tego problemu nie ma i cena jest 2 razy niższa.
no fakt niektore kolektory sa w "zestawie" z linkage co do cen gaznikow to we wloszech webery mozna kupic za mniej wiecej 350-400 euro ( ale dcoe40 ) ale np slawny gaznikowy warsztat w warszawie na dobrej moze je miec za 1500 ( podejrzewam ze po regeneracji )
weber 45dcoe w uk
ale generalnie zgadza sie ze hif bedzie tanszy i w zmontowaniu i w eksploatacji
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow