Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
pajor
Wiarus
Wiarus
Posty: 669
Rejestracja: 05 cze 2010, 15:29
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: pajor »

Łukasz pisze:ja jestem uparty i przystaje przy swoim :grin: poczekacie...zobaczycie.
A pracy to tyle,że nie wiem od czego zacząć :mrgreen:


jak to mowia "poczekamy, zobaczymy" :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
Twister
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 289
Rejestracja: 04 paź 2011, 12:22
Posiadane auto: Mini Cooper 1.0 (taki śmieszek!) 91' HIF44
Lokalizacja: Katowice

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Twister »

Dobra - skończcie go już strofować. Faceta nie rozpoznaje się po tym, jak zaczyna - ale jak kończy :)
Łukasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Łukasz »

Nadszedł czas aby powiedzieć dlaczego tak się upierałem od zaczęcia projektu "jakie koła? "

Bo musze mieć jak najwięcej miejsca pomiędzy kołami (ale bez przsady :-) ).
Na całej podłodze musi się zmieścić docelowo umieszczonych jak najniżej kilkanaście akumulatorów. Po co ....?

Po to:
Aby zrobić najgłośniejszy samochód w Polsce a może Europie :-) w zawodach car-audio w Db-Drag.
Narazie mamy kilkukrotny rekord Polski, ale w Seacie Marbella a teraz przyjdzie czas na Mini.
Tu jest nasza Marbella: http://democar.pl/?id=3&cid=78

Zobaczymy co z Mini da się wycisnąć :wink:
Awatar użytkownika
macko
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 425
Rejestracja: 08 maja 2009, 23:19
Posiadane auto: mini
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: macko »

Każdy robi ze swoim samochodem co chce... ale przerabiać takiego fajnego klasyka na najgłośniejszą brykę w Europie po prostu szkoda :( Tak mało jest tych samochodów w PL. Zastanów się czy nie lepiej (prościej i taniej) byłoby wykorzystać inne auto w tym celu.

pozdrawiam
maćko
maćko
Łukasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Łukasz »

Najlepszymi samochodami na ciśnienie jast stara panda lub marbella.
Mini jest małe, szerokie, combi, i wiele innych zalet - dlatego będzie mini.
No i jest super zew. a z zew. wiele się nie zmieni będzie szeroko, płasko i zobaczymy co jeszcze?
Awatar użytkownika
BeMoL
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1838
Rejestracja: 29 sie 2011, 22:52
Posiadane auto: MINI Cooper S Cabrio
Lokalizacja: Kartuzy

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: BeMoL »

PPomysł niby ciekawy. Kurcze sam nie mam zdania - niby fajnie ale szkoda taki egzemplarz niszczyc w taki sposob. A czy to nie bedzie koligowalo z zabytkiem przy rejestracji? Czy sa jakies wymagania ktore auto musi spelniac oprocz rocznika i wygladu. Czy musi byc w stanie autentycznym jak z tamtych czasow.. Czy wnetrze mozna sobie do woli zmieniac
Awatar użytkownika
BeMoL
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1838
Rejestracja: 29 sie 2011, 22:52
Posiadane auto: MINI Cooper S Cabrio
Lokalizacja: Kartuzy

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: BeMoL »

Z drugiej strony tak sobie mysle ze skoro jezdza juz w Polsce wersje orygnalne to dlaczego nie zrobic czegos innego. Nowego. Wazne jest chyba to ze to auto nie zostanie rozebrane na czesci badz nie zgnije gdzies na jakims zlomie. Trzeba sie cieszyc ze trafil w rece czlowieka ktory chce aby to auto odzylo na nowo tylko troche inaczej. Wspolczesnie. Zobaczmy tylko czy starczy zapalu i funduszy na ten projekt.bo bedzie kosztowal krocie jednego i drugiego
Ostatnio zmieniony 21 mar 2012, 17:47 przez BeMoL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: icemac »

BeMoL pisze:PPomysł niby ciekawy. Kurcze sam nie mam zdania - niby fajnie ale szkoda taki egzemplarz niszczyc w taki sposob. A czy to nie bedzie koligowalo z zabytkiem przy rejestracji? Czy sa jakies wymagania ktore auto musi spelniac oprocz rocznika i wygladu. Czy musi byc w stanie autentycznym jak z tamtych czasow.. Czy wnetrze mozna sobie do woli zmieniac


auto musi być w 75% oryginalne - im więcej tym lepiej.
co do wnętrza też się wlicza do oryginalności ... czyli tych 75%

P.S.
jak juz pisałem wcześniej - jak znajdzie "rzeczoznawcę" i "konserwatora" którzy mu klepną zabytek za "odpowiednią" kasę to ...

w PL wszystko jest możliwe facepalm
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: icemac »

BeMoL pisze:Z drugiej strony tak sobie mysle ze skoro jezdza juz w Polsce wersje orygnalne to dlaczego nie zrobic czegos innego.


ILE ICH WIDZIAŁEŚ ??
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
Twister
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 289
Rejestracja: 04 paź 2011, 12:22
Posiadane auto: Mini Cooper 1.0 (taki śmieszek!) 91' HIF44
Lokalizacja: Katowice

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Twister »

Łukasz pisze:Najlepszymi samochodami na ciśnienie jast stara panda lub marbella.
Mini jest małe, szerokie, combi, i wiele innych zalet - dlatego będzie mini.
No i jest super zew. a z zew. wiele się nie zmieni będzie szeroko, płasko i zobaczymy co jeszcze?


Mini jest także strasznie dziurawe (i nie mówię tu o dziurach spowodowanych rdzą) - ciśnienie może Ci uciekać każdą możliwą stroną :) Nie mówię, że niemożliwe jest przystosowanie samochodu do takiego zabiegu, jednak nie będzie to łatwe.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: markfive »

Łukasz pisze:Nadszedł czas aby powiedzieć dlaczego tak się upierałem od zaczęcia projektu "jakie koła? "
Bo musze mieć jak najwięcej miejsca pomiędzy kołami (ale bez przsady :-) ).
Na całej podłodze musi się zmieścić docelowo umieszczonych jak najniżej kilkanaście akumulatorów. Po co ....?

Nawet najszersze koła / obręcze nie dadzą możliwości zwiększenia szerokości podłogi nawet o 0,5 cm pomiędzy kołami ze względu na konstrukcję tylnego zawieszenia . Trzeba by to zawieszenie / wózek zastapić sztywną osią np z przyczepy ( resorowanie gumą wewnątrz przekroju belki / bez amortyzatorów ( tanio i prosto ).

Co do samej koncepcji całości - teoretycznie do zrobienia pod warunkiem, że będzie to tylko powierzchowna naprawa nadwozia jak najprostszymi metodami ( sztukowanie / klejenie / kitowanie) bez zagłębiania się w naprawy mechaniki i napędu. Efekt wyłącznie demo car / model miniaka w skali 1:1
Odbudowa na zasadzie najpierw auto do oryginału a później zabudowa car audio, w tym przypadku raczej w ogóle nie opłacalna, chociaż teoretycznie możliwa.
Łukasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Łukasz »

Prace dopiero się zaczną ale takie uwagi jak dał Markfive są bardzo cenne :wink:
Oczywiście przeróbki muszą być takie, aby można było zarejestrować go jako zabytek.

W tym roku zmienia się mocno regulamin w zawodach db-drag, jeszcze nie wiadomo w jaką klase się wbije.

Ogólnie szukam człowieka który pokieruje mnie aby auto było jako zabytek.
Informacje poprosze na pw
Z góry dziękuje za niezbędną pomoc w projekcie.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: markfive »

Łukasz pisze:...Na całej podłodze musi się zmieścić docelowo umieszczonych jak najniżej kilkanaście akumulatorów. ...

I kolejne rozczarowanie :smile:
Podłoga w tylnej części nie jest ani nisko ani równo z podłogą pod przednimi siedzeniami. Znów przeszkadza tylny wózek i poprzecznie umieszczony z tyłu ( niestety drogi w przypadku konieczności wymiany, zbiornik paliwa. Ciekawostka, sprowadzaliśmy taki zbiornik kilka lat temu nowy, okazuje się wyprodukowany w ...Kanadzie). Wyjściem byłaby przebudowa podłogi, sztywna oś jak w poście wyżej i zastosowanie innego mniejszego zbiornika umieszczonego wyżej z boku.

Co do rejestracji "na zabytek". Da się to formalnie przejść. Koledzy którzy to trenowali podpowiedzą. Natomiast cała koncepcja przebudowy czy zmian jest w sprzeczności z pojeciem i definicją pojazdu wpisanego do rejestru zabytków, bowiem w takim pojeździe żadnych zmian bez zgody konserwatora wprowadzać nie wolno .
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, 10:52 przez markfive, łącznie zmieniany 1 raz.
sidi
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 319
Rejestracja: 19 wrz 2007, 22:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: ...Szczecin...
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: sidi »

Jeśli moje skromne zdanie ma jakieś znaczenie to proponowałbym ten egzemplarz zostawić w takiej formie jaka jest - odbudować jako oryginał lub sprzedać, a poważnie zainteresować się tym mini

Piniądze które trzeba włożyć i tak będą te same a nie szkoda przerabiać i budować "unikat" no i uratujesz wraka...


*unikat - chyba tylko tak będzie można zarejstrować auto...
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, 11:06 przez sidi, łącznie zmieniany 1 raz.
nikt nie mówił że będzie łatwo
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Sadam »

ja chętnie poznam tego rzeczoznawcę który wyda opinię, że auto jest w 75% oryginalne po takiej zabudowie... i konserwatora który się potem pod tym podpisze
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
ODPOWIEDZ