Pilne! Na rozgrzanym silniku miniak nie odpala.
Moderator: flapjck1
Pilne! Na rozgrzanym silniku miniak nie odpala.
Witam,
Jestem właścicielem mini coopera 1,3i z 1993 roku.Problem jak w temacie. Od jakiegoś czasu mini nie odpala na rozgrzanym silniku ,a dokładnie gdy przejade ok. 20 km i więcej to gdy go zgasze muszę poczekać ,aż wystygnie żeby odplalił. Sytuacja dla mnie o tyle niezrozumiała ,że odpala na pyknięcie , bez najmniejszych problemów wtedy. Co może być powodem?
Jestem właścicielem mini coopera 1,3i z 1993 roku.Problem jak w temacie. Od jakiegoś czasu mini nie odpala na rozgrzanym silniku ,a dokładnie gdy przejade ok. 20 km i więcej to gdy go zgasze muszę poczekać ,aż wystygnie żeby odplalił. Sytuacja dla mnie o tyle niezrozumiała ,że odpala na pyknięcie , bez najmniejszych problemów wtedy. Co może być powodem?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Pilne! Na rozgrzanym silniku miniak nie odpala.
duzo pali?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Pilne! Na rozgrzanym silniku miniak nie odpala.
spi? w sensie wtrysk?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Pilne! Na rozgrzanym silniku miniak nie odpala.
panie:
jeśli spalanie w normie (no chyba, że nie było sprawdzane ostatnio i teraz pali więcej i kopci na czarno) to nieco pada koncept czujnika temp. o tym myślałeś flap?
mnie na razie brakuje pomysłów...
Samochód: mini cooper 1,3i
Jestem właścicielem mini coopera 1,3i z 1993 roku.
jeśli spalanie w normie (no chyba, że nie było sprawdzane ostatnio i teraz pali więcej i kopci na czarno) to nieco pada koncept czujnika temp. o tym myślałeś flap?
mnie na razie brakuje pomysłów...
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Pilne! Na rozgrzanym silniku miniak nie odpala.
a nie doczytalem sie tego "i"
jesli z "i" to sprawdzcie pompe paliwa. pewnie siada jak sie rozgrzeje, ew kolega jezdzi z jakimis resztkami paliwka
jesli z "i" to sprawdzcie pompe paliwa. pewnie siada jak sie rozgrzeje, ew kolega jezdzi z jakimis resztkami paliwka
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Pilne! Na rozgrzanym silniku miniak nie odpala.
też o tym myślałem, ale pompa by siadała podczas jazdy, a tutaj nie chce odpalić po zgaszeniu, czyli pompa pracuje normalnie...
no chyba, że póki chodzi to chodzi a potem na ciepło ma już problem z ruszeniem...
w każdym razie by to zweryfikować to przekręć stacyjkę w pozycję zapłonu i posłuchaj czy ją słychać w bagażniku...
no chyba, że póki chodzi to chodzi a potem na ciepło ma już problem z ruszeniem...
w każdym razie by to zweryfikować to przekręć stacyjkę w pozycję zapłonu i posłuchaj czy ją słychać w bagażniku...
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Pilne! Na rozgrzanym silniku miniak nie odpala.
nie wiem czy mi wypada sie wypowiadac, ale mialem podobny problem w oplu i byla to cewka, poki byla zimna bylo ok pozniej nie dzialala
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pilne! Na rozgrzanym silniku miniak nie odpala.
Pytanie
Czy wtedy gdy jest goracy i nie chce zapalić rozrusznik kręci normalnie tak samo jak na zimnym ?
Jezeli tak to opcje są trzy
1. Brak / spadek kompresji po rozgrzaniu i tu może być kilka przyczyn, ale wtedy po dł€ższej jeździe / mocnym rozgrzaniu teoretycznie auto powinno słabnąć lub gasnąć.
2. Zanikajacy zapłon po rozgrzaniu ( jedna z przyczyn przegrzana cewka ). To z kolei można sprawdzić przez skontrolowanie iskry właśnie wtedy gdy jest problem z odpaleniem. Przy okazji obejrzeć wykręcone wszystkie swiece czy są wtedy suche czy mokre. Jak mokre może lać już wtrysk i na goracym jest za bogato.
3. Zanikajace zasilanie paliwem. Tak jak koledzy pisali może być to już padająca pompa lub znaczny spadek napięcia na jej zasilaniu ( złącza, przewody, słaby / utleniony / nadpalony styk przekaźnika zasilania pompy - znajduje sie on niestety w czarnym pudełku zespołu przekaźników). Ewentualnie sprawdzić drożność odpowietrzania zbiornika. W układach z wtryskiem stosowany jest w układzie zawór. Tak na szybko wtedy gdy nie chce zapalić otworzyć na chwilę korek zbiornika paliwa i próbować odpalić na otwartym.
Przyczyn może być znacznie więcej ale warto sprawdzić i te.
Czy wtedy gdy jest goracy i nie chce zapalić rozrusznik kręci normalnie tak samo jak na zimnym ?
Jezeli tak to opcje są trzy
1. Brak / spadek kompresji po rozgrzaniu i tu może być kilka przyczyn, ale wtedy po dł€ższej jeździe / mocnym rozgrzaniu teoretycznie auto powinno słabnąć lub gasnąć.
2. Zanikajacy zapłon po rozgrzaniu ( jedna z przyczyn przegrzana cewka ). To z kolei można sprawdzić przez skontrolowanie iskry właśnie wtedy gdy jest problem z odpaleniem. Przy okazji obejrzeć wykręcone wszystkie swiece czy są wtedy suche czy mokre. Jak mokre może lać już wtrysk i na goracym jest za bogato.
3. Zanikajace zasilanie paliwem. Tak jak koledzy pisali może być to już padająca pompa lub znaczny spadek napięcia na jej zasilaniu ( złącza, przewody, słaby / utleniony / nadpalony styk przekaźnika zasilania pompy - znajduje sie on niestety w czarnym pudełku zespołu przekaźników). Ewentualnie sprawdzić drożność odpowietrzania zbiornika. W układach z wtryskiem stosowany jest w układzie zawór. Tak na szybko wtedy gdy nie chce zapalić otworzyć na chwilę korek zbiornika paliwa i próbować odpalić na otwartym.
Przyczyn może być znacznie więcej ale warto sprawdzić i te.
- profesorr
- Swój Człowiek
- Posty: 324
- Rejestracja: 22 paź 2010, 22:12
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: MAŁOPOLSKA KBR
Re: Pilne! Na rozgrzanym silniku miniak nie odpala.
jeszcze czujnik położenia wału przychodzi mi do głowy
660675798 /004915210893190
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
Re: Pilne! Na rozgrzanym silniku miniak nie odpala.
p.s
jak zaplace to wpisowe to bede mial to takie czerwone na pasku co sie przewija ze klub polska i jest na bogato ? serio pytam
jak zaplace to wpisowe to bede mial to takie czerwone na pasku co sie przewija ze klub polska i jest na bogato ? serio pytam
- profesorr
- Swój Człowiek
- Posty: 324
- Rejestracja: 22 paź 2010, 22:12
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: MAŁOPOLSKA KBR
Re: Pilne! Na rozgrzanym silniku miniak nie odpala.
nismo pisze:p.s
jak zaplace to wpisowe to bede mial to takie czerwone na pasku co sie przewija ze klub polska i jest na bogato ? serio pytam
będzie na bogato
660675798 /004915210893190
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
Re: Pilne! Na rozgrzanym silniku miniak nie odpala.
lubie to niech bedzie na bogato jutro place