Problem z instalacja !!pomocy

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Filip

Problem z instalacja !!pomocy

Post autor: Filip »

potrzebuje połaczyc wiązke instalacji od silnika spi z komputerem do orginalnej wiazki od mini z silnikiem gaznikowym.mam schematy z hayensa ale nie wiem który bedzie odpowiedzi do tej wiazki.
komputer ma oznaczenie MNE 10078
Pomocy
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z instalacja !!pomocy

Post autor: humin »

jeśli zostajesz przy gaźniku komputer nie jest Ci potrzebny
masz do wycięcia dość dużo niepotrzebnych przewodów - najlepiej jakbyś podpatrzył jak to wygląda w gaźnikowcu i zrobił na tej podstawie
Filip

..

Post autor: Filip »

Andrzej źle zrozumiałes,a moze zle sformułowałem ,chodzi o to ze chce zamontowac silnik 1,3 z wtryskiem a nie gaźnikiem. był silnik na gaźniku a teraz kupiłem na wtrysku z wiazka od komputera i komputerem i jak to połączyc ze stara wiazka od samochodu
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z instalacja !!pomocy

Post autor: humin »

to inna para kaloszy
wg mnie mocno zawinięty temat by to wszystko połączyć - stwierdzam po tym ile sam wyciąłem niepotrzebnych przewodów wstawiając gaźnik do spi

a że spytam z innej beczki - po co Ci wtrysk?
wywal wtrysk wstaw gaźnik i podłącz do istniejącej instalacji
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Problem z instalacja !!pomocy

Post autor: markfive »

Filip pisze:potrzebuje połaczyc wiązke instalacji od silnika spi z komputerem do orginalnej wiazki od mini z silnikiem gaznikowym.mam schematy z hayensa ale nie wiem który bedzie odpowiedzi do tej wiazki.

Na schemacie 21 z Haynesa masz na dole oznaczone punkty F / S / M / T, które łączą się z innymi schematami. Masz oznaczone kolory przewodów na wszystkich schematach. Inne potrzebne wycinkowe schematy zaczynając od 18, też są i mają oznaczenia co się dalej z czym łaczy. Nie musisz mieć wszystkiego co jest w SPI tylko łączysz to co potrzebne do pracy silnika. Oczywiście poza wiązką silnika potrzebny jest zbiornik SPI z elektryczną pompą lub inna pompa zewnętrzna o takim samym ciśnieniu tłoczenia, liniowy filtr paliwa, przewody paliwa z "powrotem" do zbiornika, awaryjny wyłącznik wstrząsowy, zespół / skrzynka przekaźników, skrzynka na dodatkowe bezpieczniki. Bez znajomości czytania schematów i działania elektryki samochodowej to może być zadanie niewykonalne. :smile:
Jak już pisałem wcześniej w innym poprzednim poście na ten sam temat nie ma tam jakiejś jednej pośredniej wtyki miedzy instalacjami gaźnik / SPI i trzeba kolejno, sysytematycznie łączyć się w różnych punktach.
Filip

...

Post autor: Filip »

Markfive Dzieki za pomoc:)
Filip

...

Post autor: Filip »

Instalacja zrobiona ,Miniak odpala
gugx

Re: Problem z instalacja !!pomocy

Post autor: gugx »

Witam serdecznie,
jestem tu nowy i mam prosbe czy ktos z was moze mnie poratowac schematem elektrycznym do mini 1.3 rok 95.
Padly mi swiatla mijania
elektryk ktory mi mial je naprawic powiedzial ze wlacznik swiatej sie wypalil
i zrobil na zasadzie ze jak wlaczylem dlugie t o mialem mijania.
wiem powinienem sam to zrobic no ale brak czasu tak sprawil itp.
po dwoch dniach padlly mi te swiatla i zaczolem sam grzebac w bezpiecznikach itd.
swiatel nie zrobilem do tego nie moge juz go odpalic.
moze poradzicie co moze byc?
dzieki i pozdrawiam
Rafal
Bydgoszcz
Awatar użytkownika
forki
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 160
Rejestracja: 29 cze 2009, 18:26
Posiadane auto: Mini 1.3 SPI 95r
Lokalizacja: Piastów / Łapy

Re: Problem z instalacja !!pomocy

Post autor: forki »

Czy uzywałeś wcześniej ż Immobilizera ?

Ja miałem kiedyś taką sytuację:
Kupiłem auto z "zablokowanym IMMO" i nie musiałem mieć nawet ze sobą pilota. Po małym zwarciu, wymianie bezpiecznika, IMMO samo się uzbroiło i auto było nie do odpalenia.

Masz diodę na desce rozdzielczej - miga ? Jak przekręcasz kluczyk to co się dzieje ?
gugx

Re: Problem z instalacja !!pomocy

Post autor: gugx »

Witam,
to te autka maja Immobilizery co mi wiadomo to chyba nie w moim roczniku.
diody zadnej nie ma na desce rozdzielczej
pozdrwiam
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Problem z instalacja !!pomocy

Post autor: flapjck1 »

a pilota jakiegos masz? to bylo wyposazenie dodatkowe, wiec mozesz nie miec
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
forki
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 160
Rejestracja: 29 cze 2009, 18:26
Posiadane auto: Mini 1.3 SPI 95r
Lokalizacja: Piastów / Łapy

Re: Problem z instalacja !!pomocy

Post autor: forki »

Pytanie go gugx ...

Rocznik 95 to chyba rok pojawienia się wtrysków SPI - sprecyzuj czy masz gaźnik (brak immo) czy może wtrysk te chyba od początku miały montowany immobiliser.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Problem z instalacja !!pomocy

Post autor: flapjck1 »

wtrysk jest od 93
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
gugx

Re: Problem z instalacja !!pomocy

Post autor: gugx »

jestem w szoku i szczeze mowiac mam to autko od niedawna i do tego nie ma mnie w Polsce.
Na 99% to wtrysk raczej gaznik wpadl by mi w oczy.
w Polsce bede opiero w listopadzie i chce sie zabrac za niego.
nie zastanawialem sie nad tym ze moze byc gaznik w tym roczniku.
zadnego pilota nie posiadam jest tylko kluczyk od stacyjki (polamany) i dwa od dzwi i wlewu paliwa.
diody tez zadnej niewidzialem.
juz kiedys mialem taki problem ze nie odpalal potym jak dotykalem bezpieczniki ale posiedzialem chwilke nad nimi i odpalal, a teraz dojechalem do garazu brak swiatel wiec sprawdzam bezpieczniki i co 10 godzin do pierwszej w nocy grzebalem i ani swiatel ani nie odpala(:
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Problem z instalacja !!pomocy

Post autor: markfive »

Światła - najprawdopodobniej wyłacznik główny swiateł ( klawiszowy) do wymiany. Wypnij go z kostki i sprawdź czy jest napięcie na wejściu ( ten obwód nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem). Jeżeli jest zwieraj kawałkiem przewodu z drugim i trzecim konektorem gniazda - powinny zapalić sie światła pozycyjne lub reflektory. Przełącznik długie / krótkie jest pod kierownicą i tam też może być przyczyna braku jednych ze swiateł albo długich albo krótkich.
Sprawa kolejna - ile masz bezpieczników w skrzynce 4 (szklane) czy więcej (płaskie). Bez tej informacji nikt nic Ci wiecej nie podpowie w sprawie świateł.

Nie chce zapalić - ale co ? nie kreci rozrusznik, kręci ale nie zapala ?
Jeżeli kręci to albo nie ma napięcia dla zapłonu ( immobilizer, lub zwyczajnie słaby styk na końcówkach przewodów niskiego napięcia cewki ( najczęściej zaśniedziałe lub przerwane czy "wiszące na włosku"), albo nie podaje paliwa. Pompa dla wtrysku zasilana jest poprzez wyłącznik bezwładnościowy na przegrodzie pod maską. Sprawdź czy nie jest "wybity" - wciśnij gumowy kapturek.

To przyczyny najprostsze. Może ich być znacznie więcej. Schematy są w manualu Haynesa - ściągnij z sieci pdf albo kup manual. Trzeba sprawdzać wszystko po kolei.
ODPOWIEDZ