R53 - co oznaczają dwie kontrolki naraz?
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
R53 - co oznaczają dwie kontrolki naraz?
Co oznacza zapalenie się dwóch kontrolek naraz: ciśnienia powietrza + kontrola trakcji
Dodam iż następuję to zupełnie przypadkowo w zupełnie różnych momentach. Po wyłączeniu i ponownemu zapaleniu silnika błędy się resetują.
W instrukcji nic o tym nie piszą.
Dodam iż następuję to zupełnie przypadkowo w zupełnie różnych momentach. Po wyłączeniu i ponownemu zapaleniu silnika błędy się resetują.
W instrukcji nic o tym nie piszą.
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: R53 - co oznaczają dwie kontrolki naraz?
aha i w momencie gdy już świecą przycisk resetu ciśnienia oraz kontroli trakcji kompletnie nie działa.
Re: R53 - co oznaczają dwie kontrolki naraz?
Ja bym obstawiał czujnik ABS.
One są odpowiedzialne i za kontrolę trakcji i za "kontrolę ciśnienia" w R53.
Podjedź do warsztatu, to Ci zdiagnozują. Jest ich 5. Piąty jest odpowiada za kąt wychylenia kół przednich.
One są odpowiedzialne i za kontrolę trakcji i za "kontrolę ciśnienia" w R53.
Podjedź do warsztatu, to Ci zdiagnozują. Jest ich 5. Piąty jest odpowiada za kąt wychylenia kół przednich.
Hyundai Santa Fe '04 4WD 2.0 CRDi 140KM - dupowóz
Mini Cooper S Park Lane Steptronik '06 beżowa tapicera
Mini Cooper S Park Lane Steptronik '06 beżowa tapicera

- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: R53 - co oznaczają dwie kontrolki naraz?
No to to by się zgadzało, bo mam zjebaną geometrie z przodu. Jedzie mi pługiem, starty bieżnik po wewnętrznych stronach opon. Coś z czujnikiem ABS lub ESP.
Twoja teoria już się sprawdza. Zobaczymy co powiedzą w serwisie.
Dzięki
Twoja teoria już się sprawdza. Zobaczymy co powiedzą w serwisie.
Dzięki
Re: R53 - co oznaczają dwie kontrolki naraz?
W serwisie nowiedz ze trzeba placic $$$Babak pisze:No to to by się zgadzało, bo mam zjebaną geometrie z przodu. Jedzie mi pługiem, starty bieżnik po wewnętrznych stronach opon. Coś z czujnikiem ABS lub ESP.
Twoja teoria już się sprawdza. Zobaczymy co powiedzą w serwisie.
Dzięki


- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
kontrolka ABS
jak się okazało komputer pokazał błąd "CZUJNIK KĄTA SKRĘTU" czyli część nr. 6
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=30
Nie dał się zresetować tak więc po dziurze w którą wpadłem, wybiło magiel a wraz z nim czujnik kąta skrętu kół.
ASO: 830zł.
Na całe szczęście na allegro znalazłem za 150zł jedną jedyną sztukę.
Teraz niech mi ktoś może wyjaśni kolejną zagadkę:
Jeżdżę sobie z tymi dwoma kontrolkami (trakcja oraz ciśnienie) z uszkodzonym czujnikiem kąta skrętu.
Przy przekroczeniu dokładnie 180km/h włącza mi się kontrolka ABS! Przy czym jak wyłączę silnik i trochę pojeżdżę, pohamuję sama się wyłącza.
WTF?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=30
Nie dał się zresetować tak więc po dziurze w którą wpadłem, wybiło magiel a wraz z nim czujnik kąta skrętu kół.
ASO: 830zł.
Na całe szczęście na allegro znalazłem za 150zł jedną jedyną sztukę.
Teraz niech mi ktoś może wyjaśni kolejną zagadkę:
Jeżdżę sobie z tymi dwoma kontrolkami (trakcja oraz ciśnienie) z uszkodzonym czujnikiem kąta skrętu.
Przy przekroczeniu dokładnie 180km/h włącza mi się kontrolka ABS! Przy czym jak wyłączę silnik i trochę pojeżdżę, pohamuję sama się wyłącza.
WTF?
-
- Wiarus
- Posty: 537
- Rejestracja: 03 gru 2011, 23:21
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Szczecinek/Poznań
Re: R53 - co oznaczają dwie kontrolki naraz?
jezdzisz 180 kmh uszkodzonym samochodem? 

There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: R53 - co oznaczają dwie kontrolki naraz?
tylko ta czujka nie działa także nic groźnego
-
- Swój Człowiek
- Posty: 162
- Rejestracja: 07 sty 2012, 16:55
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
Re: R53 - co oznaczają dwie kontrolki naraz?
U mnie wywala także wszystkie trzy kontrolki: ASC, ABS i ciśnienie w oponach.. Czujniki przednie zmienione. Komputer pokazuje coś takiego: "Wheel Speed Sensor, Pulse Gear, Front Right".. o co chodzi? Gdzie szukać dalej przyczyny.. Czy może czujnik nie łączy? Miał ktoś podobnie?
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: R53 - co oznaczają dwie kontrolki naraz?
czujnik skrętu wymieniony i dalej błędy. Komputer pokazał jeszcze że sterownik pompy ABS jest uszkodzony.
Można takie rzeczy regenerować? Ma ktoś jakieś adresy? Najlepiej Mazowieckie.
Jeszcze jedno... po tej wymianie czujnika kąta skręty skrzypi mi kierownica przy skręcaniu..
strasznie to irytujące, brzmi tak plastikowo. Coś jest nie nasmarowane?
czy do wymiany jakaś
część od drążka kierowniczego, krzyżak, kolumna?
Można takie rzeczy regenerować? Ma ktoś jakieś adresy? Najlepiej Mazowieckie.
Jeszcze jedno... po tej wymianie czujnika kąta skręty skrzypi mi kierownica przy skręcaniu..
strasznie to irytujące, brzmi tak plastikowo. Coś jest nie nasmarowane?
czy do wymiany jakaś
część od drążka kierowniczego, krzyżak, kolumna?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: R53 - co oznaczają dwie kontrolki naraz?
raczej zle zalozona oslona kolumny kierowniczej, przyjzyj sie gdzie moze ocierac
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: R53 - co oznaczają dwie kontrolki naraz?
no też mi się tak wydaję bo coś się rusza, jak by nie domknięta...
Orientuje się ktoś czy POMPA ABS jest taka sama w R50 jak R53?
Albo gdzie jest ta część to sobie po numerach porównam:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=34&fg=20
(pewnie chodzi o Agregat hydrauliczny DSC?)
Orientuje się ktoś czy POMPA ABS jest taka sama w R50 jak R53?
Albo gdzie jest ta część to sobie po numerach porównam:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=34&fg=20
(pewnie chodzi o Agregat hydrauliczny DSC?)
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: R53 - co oznaczają dwie kontrolki naraz?
sam sobie odpowiedziales 

Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Nowy
- Posty: 62
- Rejestracja: 16 sie 2012, 16:53
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Opole
Re: R53 - co oznaczają dwie kontrolki naraz?
daj znac czy poradziles sobie ze skrzypieniem i opisz w "dwoch slowach" w jaki sposob
pozdrav
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: R53 - co oznaczają dwie kontrolki naraz?
powracając do mojej HYDRO-ZAGADKI proszę o waszą pomoc!
Skracając całą sytuacje: po wjechaniu w mocną dziurę która mi wykrzywiła felgę i przetrąciła magiel, po jakimś czasie jeżdżenia wyskoczyły mi kontrolki ESP + czujnik powietrza w kołach a przy 160-180ciu wyskakuję kontrolka ABS.
Felga naprawiona, łożysko wymienione, magiel zregenerowany...
Co pokazał komputer diagnostyczny:
-na początku błąd na kącie skrętu kierownicy (wymiana czujnika kąta skrętu wyeliminowała błąd, ale palące się kontrolki zostały)
-w tej chwili komputer wykazuję błąd w połączeniu Pompa ABS - czujnik koła.
Dodam że same czujniki były badane i są okej.
Sama pompa ABS również wydaję się być okej bo:
1) ABS działa
2) kontrolka ABS załącza się jedynie przy dużych prędkościach 160-180km/h
3) nawet jak się załączy to ABS nadal działa
Reasumując:
coś nie działa między czujnikami a pompą ABS! Ważną wskazówką jest to że jeśli non stop
świeci się kontrolka ciśnienia opon to znaczy, że czujnik coś źle przelicza prędkość
obrotową koła, natomiast czujnik ABS ma większą tolerancję dlatego załącza się dopiero przy większych prędkościach.
Czy ktoś ma pomysł jaki kol wiek pomysł czy też podejrzenie co się tam do licha dzieje?
Liczę na waszą pomoc bo użeram się z tym od miesięcy.
Skracając całą sytuacje: po wjechaniu w mocną dziurę która mi wykrzywiła felgę i przetrąciła magiel, po jakimś czasie jeżdżenia wyskoczyły mi kontrolki ESP + czujnik powietrza w kołach a przy 160-180ciu wyskakuję kontrolka ABS.
Felga naprawiona, łożysko wymienione, magiel zregenerowany...
Co pokazał komputer diagnostyczny:
-na początku błąd na kącie skrętu kierownicy (wymiana czujnika kąta skrętu wyeliminowała błąd, ale palące się kontrolki zostały)
-w tej chwili komputer wykazuję błąd w połączeniu Pompa ABS - czujnik koła.
Dodam że same czujniki były badane i są okej.
Sama pompa ABS również wydaję się być okej bo:
1) ABS działa
2) kontrolka ABS załącza się jedynie przy dużych prędkościach 160-180km/h
3) nawet jak się załączy to ABS nadal działa
Reasumując:
coś nie działa między czujnikami a pompą ABS! Ważną wskazówką jest to że jeśli non stop
świeci się kontrolka ciśnienia opon to znaczy, że czujnik coś źle przelicza prędkość
obrotową koła, natomiast czujnik ABS ma większą tolerancję dlatego załącza się dopiero przy większych prędkościach.
Czy ktoś ma pomysł jaki kol wiek pomysł czy też podejrzenie co się tam do licha dzieje?
Liczę na waszą pomoc bo użeram się z tym od miesięcy.