Mycie gaźnika

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

majero

Re: Mycie gaźnika

Post autor: majero »

przeczyszczałem i jak dmucham to sie blokuje a na gazniku ucieka nawet bokiem przez uszczelkę nie tylko weżykiem przelewowym czyścic cały gaznik dokladnie?co robic?
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: Lukas »

Może jakiś syf z baku się dostał do gaźnika i zatkał coś np. gniazdo iglicy?
aymoo.pl
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: markfive »

majero pisze:przeczyszczałem i jak dmucham to sie blokuje a na gazniku ucieka nawet bokiem przez uszczelkę nie tylko weżykiem przelewowym czyścic cały gaznik dokladnie?co robic?
Nie ma takiej opcji by zaworek iglicowy pływaka i pływak był sprawny a paliwo się przelewało. Więc albo zaworek jest jednak do wymiany, albo pływak jest dziurawy i się topi.
Co do ciśnienia w układzie zasilania, oryginalna pompa mechaniczna nie daje wyższego niż potrzeba. Kombinacje z pompą od SPI w zbiorniku w przypadku przeróbki z wtrysku na gaźnik są niewłaściwe ( ciśnienie w tym przypadku jest 10x wyższe niż potrzeba). Pompy elektryczne wirnikowe oferowane jako dostosowane do gaźników dają nieco wyższe ciśnienie jak mechaniczne i wtedy może się zdarzyć, ze seryjny zaworek nawet niewiele używany nie domyka się. Radą na to jest zastosowanie zaworka z iglicą z tworzywa (viton).

Poza przykładami "normalnymi" spotkałem się też z przelewaniem paliwa gdy "mechanik" podłączył odwrotnie przewody paliwowe do SU HS4 - zasilanie na przelew a przelew na zasilanie :smile:
majero

Re: Mycie gaźnika

Post autor: majero »

czyli raczej jest problem z zaworkiem lub plywakiem.Nic nie mam przerabiane,pompe mama mechaniczna raczej nagle nie pompuje mocniej tak mysle.Odpływu w tym gazniku Hs4 niema wiec skupie się mocniej na tym pływaku.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: markfive »

majero pisze:...Odpływu w tym gazniku Hs4 niema wiec skupie się mocniej na tym pływaku.
Każdy gaźnik HS4 ma "odpływ / przelew". Na pokrywce komory pływakowej są dwa króćce. Jeden dopływ paliwa i drugi odprowadzający ewentualny nadmiar, będący jednocześnie kanałem odpowietrzenia komory. Króciec ten powinien być połączony elastycznym przewodem z metalową rurką przymocowana do obudowy sprzęgła.

Podane przeze mnie wcześniej przykłady nie są wyłącznie odpowiedzią na Twój problem. Informacje te mogą być przydatne również dla innych zainteresowanych tematem.
majero

Re: Mycie gaźnika

Post autor: majero »

tak mialem wczesniej ze byly dwie końcówki ale teraz mam "nowy " gaznik który ma tylko jeden.to jescze takie pytanko potem z tego metalowego przy sprzegle gdzie idzie?bo do zbiornika napewno nie bo tam idzie jeden.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: flapjck1 »

zrob zdjecie gaźnika to ci powiemy co i jak
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
majero

Re: Mycie gaźnika

Post autor: majero »

jutro szczele foty. dzięki za pomoc
majero

foty gaznika

Post autor: majero »

zdjecie gaznika
majero

Re: Mycie gaźnika

Post autor: majero »

chyba mi sie nie udalo
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: flapjck1 »

1200x1200 pikseli max i rozszerzenie .jpg
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
majero

Re: Mycie gaźnika

Post autor: majero »

a jak zmniejszyc do tych wymiarow?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: flapjck1 »

jakims programem typu np: infranview

paint tez zresztą ma taka opcje: "zmień rozmiar"
Ostatnio zmieniony 17 lip 2014, 00:06 przez flapjck1, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: markfive »

majero pisze:...z tego metalowego przy sprzegle gdzie idzie?bo do zbiornika napewno nie bo tam idzie jeden.
W dół pionowo "na jezdnię". Rurka ma za zadanie odprowadzić ewentualny nadmiar w przypadku przelewania gaźnika, jednocześnie odpowietrza komorę pływakową. Pod gaźnikiem jest kolektor i rura wydechowa. Ewentualny wyciek paliwa bezpośrednio na gorący wydech jest niebezpieczny, stąd takie rozwiązanie.
majero

Re: Mycie gaźnika

Post autor: majero »

dzieki wiel facepalm kie :mrgreen: a ja dwa dni sie drapalem do czego ta rurka byla podpieta.
ODPOWIEDZ