Mycie gaźnika
Moderator: flapjck1
- Lukas
- Swój Człowiek
- Posty: 234
- Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
- Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
- Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
- Kontakt:
Mycie gaźnika
Myślicie, że mogę spryskać gaźnik preparatem do mycia silnika i spłukać karcherem albo pistoletem ogrodowym wodą? Nie trafi go szlag? Jest masakrycznie uświniony... Kiedyś byłą dziura w wydechu zaraz za kolektorem i spaliny szły pod maskę, a że chla olej, więc spaliny tłuste, i to wszystko osiadało na silniki, a pierwszy po drodze był gaźnik...
aymoo.pl
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mycie gaźnika
chemia do mycia silnikow silnie reaguje ze znalem z którego sa robione gaźniki, osobiście nie polecam - potem non stop wyłazi korozja miedzykrystaliczna
jak masz dostep do karchera to po prostu nim usun gryby brud a potem domyj go na czysto benzyna ekstrakcyjna
jak masz dostep do karchera to po prostu nim usun gryby brud a potem domyj go na czysto benzyna ekstrakcyjna
Ostatnio zmieniony 16 maja 2014, 09:12 przez flapjck1, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Lukas
- Swój Człowiek
- Posty: 234
- Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
- Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
- Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Mycie gaźnika
oj grubego brudu to jest sporo... Nic mu nie będzie jak woda pod ciśnieniem dostanie się do środka? Do gniazda igły na przykład? Zdjąłem obudowę, wyjąłem tłok z igłą, rozebrałem komorę pływakową.. To moje pierwsze kroki warsztatowe i ze wszystkim obchodzę się jak z jajem
zdjęcie 1
zdjęcie 2
zdjęcie 3
zdjęcie 4
zdjęcie 1
zdjęcie 2
zdjęcie 3
zdjęcie 4
aymoo.pl
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mycie gaźnika
z cukru nie jest
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Lukas
- Swój Człowiek
- Posty: 234
- Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
- Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
- Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Mycie gaźnika
Dobra. Udało się doprowadzić go do jako takiego wyglądu. Jest przynajmniej czysto.
Rozbierając gaźnik trafiłem tylko na jedną uszczelkę - pod pokrywką komory pływakowej. Zdejmowałem jeszcze pokrywę tłoka iglicy, ale tam uszczelek nie było. W zestawie serwisowym który kupiłem było gniazdo i iglicę do komory pływakowej i 4 uszczelki. Gdzie powinny trafić pozostałe 3 ze zdjęcia?
Czy składając całość powinienem (poza wlaniem od góry oleju dla tłoczka) czymś nasmarować lub zalać jakieś elementy? Tłok iglicy?
Rozbierając gaźnik trafiłem tylko na jedną uszczelkę - pod pokrywką komory pływakowej. Zdejmowałem jeszcze pokrywę tłoka iglicy, ale tam uszczelek nie było. W zestawie serwisowym który kupiłem było gniazdo i iglicę do komory pływakowej i 4 uszczelki. Gdzie powinny trafić pozostałe 3 ze zdjęcia?
Czy składając całość powinienem (poza wlaniem od góry oleju dla tłoczka) czymś nasmarować lub zalać jakieś elementy? Tłok iglicy?
- Załączniki
-
- uszczelki.png (1.29 MiB) Przejrzano 1705 razy
aymoo.pl
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mycie gaźnika
ja ich nie rozpoznaje
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Lukas
- Swój Człowiek
- Posty: 234
- Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
- Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
- Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Mycie gaźnika
Ta czarna jest gumowa o kwadratowym przekroju i średnicą pasuje pod kopułkę tłoka iglicy... tylko czy ktoś tam widział kiedyś uszczelkę? Wszystkie te uszczelki były w jednej torebce jako kit serwisowy do gaźnika...a może to nie do HS4? Ale pod pokrywkę komory przelewowej pasowała.
A jak ze składaniem? Tylko olej górą?
A jak ze składaniem? Tylko olej górą?
aymoo.pl
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mycie gaźnika
ta czarna może być do hif-a 38/44
reszta nie wiem
olej do gaźnika i to wszystko
reszta nie wiem
olej do gaźnika i to wszystko
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mycie gaźnika
Żadna z tych uszczelek nie jest przeznaczona do SU HS 4 stosowanego w mini. Jest bardzo wiele gaźników SU różnych typów przeznaczonych do różnych silników i tam te uszczelki mogą być potrzebne. Pod kopułą tłoka w SU HS 4 nie stosuje się żadnych uszczelek. Okrągła gumowa uszczelka dolnej pokrywy komory pływakowej o przekroju kwadratowym występuje w HIF 38 / 44 tak jak pisze Flap.
- Lukas
- Swój Człowiek
- Posty: 234
- Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
- Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
- Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Mycie gaźnika
Kurcze, w takim razie, skoro te uszczelki były w zestawie, to czy gniazdo i tłoczek do komory pływakowej są właściwe? Gabarytami są takie same, ale tłoczek który wyjąłem był plastikowy, a ten nowy metalowy. Czy to może mieć znaczenie?
aymoo.pl
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mycie gaźnika
Chodzi Ci zapewne o kompletny zawór iglicowy komory pływakowej czyli gniazdo zaworu i iglicę. Jeżeli wymiary są identyczne ( całkowita długość z iglicą i rozmiar gwintu ) to nie ma problemu. Akurat ten element jest znormalizowany dla gaźników tej samej serii. Istotna jest właśnie długość, konkretnie chodzi o to, że pływak w HS 4 nie posiada możliwości regulacji oparcia iglicy a co za tym idzie poziom paliwa w komorze ustalony jest na stałe i ewentualnie w grę wchodzi jedynie możliwość regulacji podkładką pod gniazdem. Oryginalny zawór posiada amortyzator iglicy czyli sprężynujący element od strony oparcia pływaka.
- Lukas
- Swój Człowiek
- Posty: 234
- Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
- Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
- Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Mycie gaźnika
Dokładnie o to mi chodziło @markfive. Zaworek ma amortyzator.
Teraz pozostaje zamontować kolektor i gaźnik i sprawdzić czy po mojej operacji serwisowania gaźnika on nadal działa
Teraz pozostaje zamontować kolektor i gaźnik i sprawdzić czy po mojej operacji serwisowania gaźnika on nadal działa
aymoo.pl
Re: Mycie gaźnika
Witam podepnę się. Mam problem tego typu ze z komory pływakowej wylatuje mi paliwo dość mocno czyściłem zaworek na pływaku i nic.Auto pracuje fatalnie zalewa chyba.Pompa za mocno pompuje?gdzie szukac?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mycie gaźnika
pewnie masz wyrobiony zaworek, zwróć uwagę na mosiężny stożek, nie powinno w nim być zadnych wciec
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow