Mycie gaźnika

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Mycie gaźnika

Post autor: Lukas »

Myślicie, że mogę spryskać gaźnik preparatem do mycia silnika i spłukać karcherem albo pistoletem ogrodowym wodą? Nie trafi go szlag? Jest masakrycznie uświniony... Kiedyś byłą dziura w wydechu zaraz za kolektorem i spaliny szły pod maskę, a że chla olej, więc spaliny tłuste, i to wszystko osiadało na silniki, a pierwszy po drodze był gaźnik...
aymoo.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: flapjck1 »

chemia do mycia silnikow silnie reaguje ze znalem z którego sa robione gaźniki, osobiście nie polecam - potem non stop wyłazi korozja miedzykrystaliczna

jak masz dostep do karchera to po prostu nim usun gryby brud a potem domyj go na czysto benzyna ekstrakcyjna
Ostatnio zmieniony 16 maja 2014, 09:12 przez flapjck1, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: Lukas »

oj grubego brudu to jest sporo... Nic mu nie będzie jak woda pod ciśnieniem dostanie się do środka? Do gniazda igły na przykład? Zdjąłem obudowę, wyjąłem tłok z igłą, rozebrałem komorę pływakową.. To moje pierwsze kroki warsztatowe i ze wszystkim obchodzę się jak z jajem :)

zdjęcie 1
zdjęcie 2
zdjęcie 3
zdjęcie 4
aymoo.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: flapjck1 »

z cukru nie jest
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: Lukas »

Dobra. Udało się doprowadzić go do jako takiego wyglądu. Jest przynajmniej czysto.

Rozbierając gaźnik trafiłem tylko na jedną uszczelkę - pod pokrywką komory pływakowej. Zdejmowałem jeszcze pokrywę tłoka iglicy, ale tam uszczelek nie było. W zestawie serwisowym który kupiłem było gniazdo i iglicę do komory pływakowej i 4 uszczelki. Gdzie powinny trafić pozostałe 3 ze zdjęcia?

Czy składając całość powinienem (poza wlaniem od góry oleju dla tłoczka) czymś nasmarować lub zalać jakieś elementy? Tłok iglicy?
Załączniki
uszczelki.png
uszczelki.png (1.29 MiB) Przejrzano 1705 razy
aymoo.pl
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: Lukas »

To jak z tymi uszczelkami? Powinny się znaleźć w gaźniku?
aymoo.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: flapjck1 »

ja ich nie rozpoznaje
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: Lukas »

Ta czarna jest gumowa o kwadratowym przekroju i średnicą pasuje pod kopułkę tłoka iglicy... tylko czy ktoś tam widział kiedyś uszczelkę? Wszystkie te uszczelki były w jednej torebce jako kit serwisowy do gaźnika...a może to nie do HS4? Ale pod pokrywkę komory przelewowej pasowała.

A jak ze składaniem? Tylko olej górą?
aymoo.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: flapjck1 »

ta czarna może być do hif-a 38/44

reszta nie wiem

olej do gaźnika i to wszystko
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: markfive »

Żadna z tych uszczelek nie jest przeznaczona do SU HS 4 stosowanego w mini. Jest bardzo wiele gaźników SU różnych typów przeznaczonych do różnych silników i tam te uszczelki mogą być potrzebne. Pod kopułą tłoka w SU HS 4 nie stosuje się żadnych uszczelek. Okrągła gumowa uszczelka dolnej pokrywy komory pływakowej o przekroju kwadratowym występuje w HIF 38 / 44 tak jak pisze Flap.
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: Lukas »

Kurcze, w takim razie, skoro te uszczelki były w zestawie, to czy gniazdo i tłoczek do komory pływakowej są właściwe? Gabarytami są takie same, ale tłoczek który wyjąłem był plastikowy, a ten nowy metalowy. Czy to może mieć znaczenie?
aymoo.pl
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: markfive »

Chodzi Ci zapewne o kompletny zawór iglicowy komory pływakowej czyli gniazdo zaworu i iglicę. Jeżeli wymiary są identyczne ( całkowita długość z iglicą i rozmiar gwintu ) to nie ma problemu. Akurat ten element jest znormalizowany dla gaźników tej samej serii. Istotna jest właśnie długość, konkretnie chodzi o to, że pływak w HS 4 nie posiada możliwości regulacji oparcia iglicy a co za tym idzie poziom paliwa w komorze ustalony jest na stałe i ewentualnie w grę wchodzi jedynie możliwość regulacji podkładką pod gniazdem. Oryginalny zawór posiada amortyzator iglicy czyli sprężynujący element od strony oparcia pływaka.
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: Lukas »

Dokładnie o to mi chodziło @markfive. Zaworek ma amortyzator.

Teraz pozostaje zamontować kolektor i gaźnik i sprawdzić czy po mojej operacji serwisowania gaźnika on nadal działa :)
aymoo.pl
majero

Re: Mycie gaźnika

Post autor: majero »

Witam podepnę się. Mam problem tego typu ze z komory pływakowej wylatuje mi paliwo dość mocno :cry: czyściłem zaworek na pływaku i nic.Auto pracuje fatalnie zalewa chyba.Pompa za mocno pompuje?gdzie szukac?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mycie gaźnika

Post autor: flapjck1 »

pewnie masz wyrobiony zaworek, zwróć uwagę na mosiężny stożek, nie powinno w nim być zadnych wciec
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ