wymiana silnika r56

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

flipper
Nowy
Nowy
Posty: 55
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: wymiana silnika r56

Post autor: flipper »

dzikasz pisze:Już nie przesadzaj z tymi kosztami. Jeśli samochód normalnie użytkowany i ktoś zmieniał regularnie na dedykowany olej, nie olewał palących się kontrolek, stuków, i przeglądów, to Mini będzie zachowywał się jak inny samochód.
Co do kosztów części to pamiętaj, że nie tylko istnieje salon BMW. Serwisy ogarniają ten samochód za przyzwoite pieniądze.
To że miniak ma problem z rozrządem to każdy wie, to wada tego modelu i trzeba Pokochać Jak Teściową. A koszt wymiany orientacyjnie 600 zł plus graty to jeszcze nie trogedia. Przynajmniej nie trzeba silnika wyciągać:) lub czekać jak padnie w 320d e90:) i wykładać kilka klocków.

Bardzo zabawne. Też tak uważałem do momentu kiedy nie sprawiłem sobie kolejnych aut innych marek. Mini to ogromne koszta, to auta awaryjne bez dwóch zdań, kapryśne i delikatne, zbyt delikatne na nasze drogi. Brak części zamiennych rozwala a dostępność okrojnych części oryginalnych rozkłada na łopatki w porównaniu do np. toyoty czy mazdy.
To fajny lansiarski samochód ale mega nieekonomiczny w eksploatacji (nie mówie tu o spalaniu), mnie zniecheca głównie brak zamienników i brak poszczególnych elementów podzespołów które są np. gumowe ale nie można ich dostać trzeba zamawiać całą część.

Te samochody psują się na potege porównując np. Cupre koszty napraw Mini sa niebagatelnie duże, bo pod maską ciasno i wymiana jakiegokolwiek g...a wiąże się z kosztami demontażu całej tony osprzętu.

Włożyłem w nie dużo kasy i nie sprzedam go ale drugi raz bym nie kupił choć nie miałem jakichś poważnych awarii.
dzikasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 131
Rejestracja: 19 lut 2013, 14:50
Posiadane auto: e82 135i LCI, e70 3,0si
Lokalizacja: Polska

Re: wymiana silnika r56

Post autor: dzikasz »

Ja w swoim życiu jeździłem wieloma samochodami. I jak dla mnie mini nie jest awaryjny:)
Co do kosztów to może jakieś poszczególne podzespoły są drogie ale ogólnie jest naprawdę tani. Podaj jakiś przykład bo nie mogę skojarzyć drogiej części:)
Co do porównania do Japońców to nie wdawajmy się w dywagacje. Nie chcę nikogo obrazić al nie wsiadam do plastikowych samochodów zrobionych z przetopionych butelek PET, hihi
Mam drugiego miniakai odpukać wszelkie awarie były typowe i niskokosztowe. Oczywiście trzeba często zakasać rękawy i wyrwać skrzynię biegów ale można to kochać nie tylko w Mini:))
W mini jest ważna rzecz trzeba znaleźć warsztat nie naciągający i nie wolno być laikiem motoryzacyjnym, aby móc samemu potwierdzać trafność weryfikacji.
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: wymiana silnika r56

Post autor: maniujr »

flipper pisze: Bardzo zabawne. Też tak uważałem do momentu kiedy nie sprawiłem sobie kolejnych aut innych marek. Mini to ogromne koszta, to auta awaryjne bez dwóch zdań, kapryśne i delikatne, zbyt delikatne na nasze drogi. Brak części zamiennych rozwala a dostępność okrojnych części oryginalnych rozkłada na łopatki w porównaniu do np. toyoty czy mazdy.
To fajny lansiarski samochód ale mega nieekonomiczny w eksploatacji (nie mówie tu o spalaniu), mnie zniecheca głównie brak zamienników i brak poszczególnych elementów podzespołów które są np. gumowe ale nie można ich dostać trzeba zamawiać całą część.

Te samochody psują się na potege porównując np. Cupre koszty napraw Mini sa niebagatelnie duże, bo pod maską ciasno i wymiana jakiegokolwiek g...a wiąże się z kosztami demontażu całej tony osprzętu.

Włożyłem w nie dużo kasy i nie sprzedam go ale drugi raz bym nie kupił choć nie miałem jakichś poważnych awarii.
Moje R53 (07/2004) robi 120km dziennie (ponad 2,5tys miesięcznie) i NIC nie padło, a zrobiłem ponad 70tys km. Klocki tanie, tarcze tanie, części w opór na allegro...
flipper
Nowy
Nowy
Posty: 55
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: wymiana silnika r56

Post autor: flipper »

Nie no dajcie spokój, wszystko jest droższe. Nawet głupi wysprzęglik , pompa wody cokolwiek 3 razy droższe to norma, gdyby to jeszcze było BMW ...
Ja rozumiem, że Mini że cool ale na boga to ma być samochód a nie studnia. Nie oszukujmy się tymi autami nie zrobimy 300tys z pierdnięciem i tu mam zal do prodecentów, bo płaci się niezłe pieniądze za oryginały a trwałość auta nie zachwyca.
Ja jeżdże bardzo dużo, auto bezwypadkowe od nowości mam je od 4 lat i mam go serdecznie dość.
Mazda świetne bezawaryjne auta, a toyota to auto dla tych którzy lubią dużo jeździć, mój ojciec 340tys zrobił Corollką i żal sprzedawać, Mini tego rekordu nie pobijebo utopie sie w stercie faktów za wymiane Mini Gówien.
flipper
Nowy
Nowy
Posty: 55
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: wymiana silnika r56

Post autor: flipper »

Aha no i dla porównania spróbujcie wymienić wydech w mini, koleżanka miała problem z wymianą bo nie było zamiennika a oryginał (ch...ej jakości bo korodują zanim dobrze się rozgrzeją) kosztował kosmiczne pieniądze taniej wychodziła nierdzewka.
Na allegro częsci w bród? Gdzie kolego bo ja nie widzę nic poza złomem z powypadków a np. w intercarsie czesci konkretnych w zasadzie nie mają.
Sorry ale wymieniałem chłodnice kiedyś w Peugeocie CC zapłaciłem 140zł(zamiennik) za nią wiecie ile w mini kosztuje chłodnica? 1800zł chyba że chcecie ryzykować używkę bo... nie ma zamienników. Najgorsze jest to, że one starzeja sie i wciąż ładuje sie oryginały.
Uwielbiam to auto ale to za mało by męczyć sie kolejne lata bo można mieć auto które nie pochłania tyle kasy i na to konto kupić jednoślad i poszaleć ;)
flipper
Nowy
Nowy
Posty: 55
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: wymiana silnika r56

Post autor: flipper »

maniujr pisze:
flipper pisze: Bardzo zabawne. Też tak uważałem do momentu kiedy nie sprawiłem sobie kolejnych aut innych marek. Mini to ogromne koszta, to auta awaryjne bez dwóch zdań, kapryśne i delikatne, zbyt delikatne na nasze drogi. Brak części zamiennych rozwala a dostępność okrojnych części oryginalnych rozkłada na łopatki w porównaniu do np. toyoty czy mazdy.
To fajny lansiarski samochód ale mega nieekonomiczny w eksploatacji (nie mówie tu o spalaniu), mnie zniecheca głównie brak zamienników i brak poszczególnych elementów podzespołów które są np. gumowe ale nie można ich dostać trzeba zamawiać całą część.

Te samochody psują się na potege porównując np. Cupre koszty napraw Mini sa niebagatelnie duże, bo pod maską ciasno i wymiana jakiegokolwiek g...a wiąże się z kosztami demontażu całej tony osprzętu.

Włożyłem w nie dużo kasy i nie sprzedam go ale drugi raz bym nie kupił choć nie miałem jakichś poważnych awarii.
Moje R53 (07/2004) robi 120km dziennie (ponad 2,5tys miesięcznie) i NIC nie padło, a zrobiłem ponad 70tys km. Klocki tanie, tarcze tanie, części w opór na allegro...

Sorry kolego ale wiem jak to wygląda :) a psują nie jestem. Jeśli nic Ci się nie sypie w co wątpie to się sypnie a potem pójdzie już taśmowo.
Ale jak mówisz że części w opór to pewnie masz już rozeznanie ;)

Nie chce nikogo zniechecać oczywiście, taka mnie rozterka dotknęła. Kazdy lubi co innego.
Pozdro
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: wymiana silnika r56

Post autor: maniujr »

Jak chcesz poznać co to znaczy ładować dziesiątki tysięcy w auto, bo się coś sypie i części ma absurdalnie drogie, to polecam kupić Subaru Imprezę STi albo Audi RS6 (C5). Miałem oba (Imprezy nawet dwie) i lekko licząc poszło w te auta 100tys pln... Nic kosztuje 100pln, coś kosztuje min 1tys pln... Jak coś ma w nazwie S, RS, STi, GTi itd zawsze kosztuje jeszcze x3 od zwykłej ceny. W Subaru jeszcze wszystko płynie z Japonii i czekasz 3miesiące jeśli nie ma w magazynie w DE! W MINI nie padło mi jeszcze nic poważnego (raz jakaś gumka przy tylnym zacisku, raz mocowanie wydechu, sprawdzam płyny, wymieniłem olej w skrzyni). Auto robi 600-700km tygodniowo i to jeszcze na LPG ;)

Ja nic złego na MINI nie mogę powiedzieć. W porównaniu do wielu poprzednich aut, MINI jest BEZAWARYJNY.
dzikasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 131
Rejestracja: 19 lut 2013, 14:50
Posiadane auto: e82 135i LCI, e70 3,0si
Lokalizacja: Polska

Re: wymiana silnika r56

Post autor: dzikasz »

flipper pisze:Aha no i dla porównania spróbujcie wymienić wydech w mini, koleżanka miała problem z wymianą bo nie było zamiennika a oryginał (ch...ej jakości bo korodują zanim dobrze się rozgrzeją) kosztował kosmiczne pieniądze taniej wychodziła nierdzewka.
Na allegro częsci w bród? Gdzie kolego bo ja nie widzę nic poza złomem z powypadków a np. w intercarsie czesci konkretnych w zasadzie nie mają.
Sorry ale wymieniałem chłodnice kiedyś w Peugeocie CC zapłaciłem 140zł(zamiennik) za nią wiecie ile w mini kosztuje chłodnica? 1800zł chyba że chcecie ryzykować używkę bo... nie ma zamienników. Najgorsze jest to, że one starzeja sie i wciąż ładuje sie oryginały.
Uwielbiam to auto ale to za mało by męczyć sie kolejne lata bo można mieć auto które nie pochłania tyle kasy i na to konto kupić jednoślad i poszaleć ;)
Kolego do jakiego mini nie ma chłodnicy w zamienniku, bo ja w swoim życiu ze znajomymi kupowałem podrubę do R53 I r56. Teraz mnie niestety czeka wymiana skraplacza i też nie ma problemu wszystko jest.
Kolego jakich części poszukujesz do mini, mówisz że w IC nie ma. Powiedz co chcesz, pomożemy.
Mam do Ciebie jeszcze jedną prośbę pochwal się jakie Mini masz, czy jesteś tylko teoretykiem z ogłoszeń. Bez obrazy.
Kasia1
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2015, 16:48
Posiadane auto: Mini cooper 2007r. 1,6 benzyna
Lokalizacja: kujawsko -pomorskie

Re: wymiana silnika r56

Post autor: Kasia1 »

Dzikasz ten vanos co masz to ktory??? Ssacy czy wydechowy????
dzikasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 131
Rejestracja: 19 lut 2013, 14:50
Posiadane auto: e82 135i LCI, e70 3,0si
Lokalizacja: Polska

Re: wymiana silnika r56

Post autor: dzikasz »

Oba wg.wyboru.
zdr
Kasia1
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2015, 16:48
Posiadane auto: Mini cooper 2007r. 1,6 benzyna
Lokalizacja: kujawsko -pomorskie

Re: wymiana silnika r56

Post autor: Kasia1 »

To jest wycena z pso podrzednej stacji obsługi po 4 tygodniach postoju auta u nich)) robocizna 1845+vat)))). Oczywiście sie zastanawiam czy rozjebanie silnika do tlokow i złożenie. ..choc nie bylo takiej konieczności jest w cenie? ?????? I tez chyba parking. .... bo auto stoi tam od 14.04 też? ???
Rozrząd z kołem 645
Pierscienie 320
Uszczelka glowicy zaw.79
Vanos 800
Uszczelka kol wydech 79
Uszczelka kol ssacy 60
Uszczelka miski olejowej 129
Pasta 45
Uszczelniacz walu przod 42
Tyl 52
Szpilki glowicy 150
Razem 4311z vatem 4656 :-)))
Kasia1
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2015, 16:48
Posiadane auto: Mini cooper 2007r. 1,6 benzyna
Lokalizacja: kujawsko -pomorskie

Re: wymiana silnika r56

Post autor: Kasia1 »

Aaas jeszcze głowice szlifowali I pewnie dojdzie 500 ....no Panowie jesli to wg was tanie auto to ja...dziękuję. ...ale może sie myle I te ceny sa zawyżone. ...)))
Kasia1
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2015, 16:48
Posiadane auto: Mini cooper 2007r. 1,6 benzyna
Lokalizacja: kujawsko -pomorskie

Re: wymiana silnika r56

Post autor: Kasia1 »

Kasia1 pisze:To jest wycena z pso podrzednej stacji obsługi po 4 tygodniach postoju auta u nich)) robocizna 1845+vat)))). Oczywiście sie zastanawiam czy rozjebanie silnika do tlokow i złożenie. ..choc nie bylo takiej konieczności jest w cenie? ?????? I chyba parking też ;-) .... bo auto stoi tam od 14.04 ???
Rozrząd z kołem 645
Pierscienie 320
Uszczelka glowicy zaw.79
Vanos 800
Uszczelka kol wydech 79
Uszczelka kol ssacy 60
Uszczelka miski olejowej 129
Pasta 45
Uszczelniacz walu przod 42
Tyl 52
Szpilki glowicy 150
Razem 4311z vatem 4656 :-)))
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: wymiana silnika r56

Post autor: flapjck1 »

jak czesci na remont silnika w klasyku :P
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
dzikasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 131
Rejestracja: 19 lut 2013, 14:50
Posiadane auto: e82 135i LCI, e70 3,0si
Lokalizacja: Polska

Re: wymiana silnika r56

Post autor: dzikasz »

Witaj,
Kasiu1
Co do cen to różne:
Rozrząd z kołem 645- zależy co wchodzi w skład?

Pierscienie 320- drogo!!
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produ ... -tlokowych

Uszczelka glowicy zaw.79 - bardzo tanio

Vanos 800

Uszczelka kol wydech 79 dobra cena detal OE i IC drożej
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ofe ... aj/100001/
http://sklep.auto-voll.pl/18407563111-oryginal-bmw.html

Uszczelka kol ssacy 60 dokładnie tyle OE
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produ ... -uszczelka

Uszczelka miski olejowej 129
Tu nie ma uszczelki BMW Każe smarować jakimś silikonem
Pasta 45

Uszczelniacz walu przod 42 dobra cena
Tyl 52
dobra cena

Szpilki glowicy 150 OE trochę tańsze
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produ ... cy-silnika

Rasumując. Ceny normalne, bez naciągania. Co o robocizny to jest gruba i za to sobie warsztaty liczą.
ODPOWIEDZ