Regulacja gaźnika HS4

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Jerzy
Nowy
Nowy
Posty: 69
Rejestracja: 30 sty 2005, 18:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Regulacja gaźnika HS4

Post autor: Jerzy »

Wyżarzyć świece to za mało, należy:
złapać robaczka świętojańskiego, udać się z nim o północy na rozstaje dróg, musi tam być krzyż na który wchodzimy, jak już jesteśmy na górze, czekamy na północ, wypuszczamy robaczka, i łapiemy na niego nietoperza. Schodzimy z nietoperzem, odpalamy silnik, wkładamy myszolota w gaźnik i przegazowujemy aż się woda w chłodnicy zagotuje - i gotowe! Mini od tej pory jeździ 200 i pali 2 litry.

Ale to dostępne tylko dla wielkich mechaniorów, zwykli ludzie wierzą w gusła i stosują jakieś inne metody:
- kupują nowe świece i nie psują ich przez przegrzanie palnikiem
- regulują zapłon z użyciem lampy stroboskopowej
- regulują zapłon na czterogazowym analizatorze spalin
- w razie potrzeby wymieniają idlicę czy inny uszkodzony element, a nawet cały gaźnik !!! na sprawny
ale potem ich auto ledwie przekracza 150 km/h, i pali 5-7 l/100km
Jerzy
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2265
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulacja gaźnika HS4

Post autor: Beny »

Jerzy pisze:Wyżarzyć świece to za mało, należy:
złapać robaczka świętojańskiego, udać się z nim o północy na rozstaje dróg, musi tam być krzyż na który wchodzimy, jak już jesteśmy na górze, czekamy na północ, wypuszczamy robaczka, i łapiemy na niego nietoperza. Schodzimy z nietoperzem, odpalamy silnik, wkładamy myszolota w gaźnik i przegazowujemy aż się woda w chłodnicy zagotuje - i gotowe! Mini od tej pory jeździ 200 i pali 2 litry.

Ale to dostępne tylko dla wielkich mechaniorów, zwykli ludzie wierzą w gusła i stosują jakieś inne metody:
- kupują nowe świece i nie psują ich przez przegrzanie palnikiem
- regulują zapłon z użyciem lampy stroboskopowej
- regulują zapłon na czterogazowym analizatorze spalin
- w razie potrzeby wymieniają idlicę czy inny uszkodzony element, a nawet cały gaźnik !!! na sprawny
ale potem ich auto ledwie przekracza 150 km/h, i pali 5-7 l/100km
takie poczucie humoru to coś wspaniałego, jerzy szacun :lol:
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
rogal
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1000
Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
Posiadane auto: 6 x MINI
Lokalizacja: EŁK
Kontakt:

Re: Regulacja gaźnika HS4

Post autor: rogal »

kolega Jerzy to z niejednego tłoka już nagar skrobał :)
pozdrawiam
Rogal

tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
kamini

Re: Regulacja gaźnika HS4

Post autor: kamini »

A tak przy okazji to jakie świece najlepiej i jaka przerwa na świecach? U mnie mam NGK jednoeltrodowe, ale nie pamietam jaka przerwa. A po ostatnich regulacjach osadziłą sie taka gruba szara szlaka, to mieszanka chyba za uboga tak?
Mini 998cc
kamini

Re: Regulacja gaźnika HS4

Post autor: kamini »

Z tego co ja się orientuje to sposób na regulacje był taki żeby wkręcić mosięzną śrubę na równo z ganizdem a potem wykręcić dwa i pół obrotu ale mój samochód tak nei chce jechać dopiero jedzie na 4,5 ale i tak słabo a gaźnik nowy SU i od razu po zamontowaniu od nowości tak było

a sposób opisany poniżej nie działa u mnie ile by sie nie wzbogacało mieszanki to nie zaczyna czkać czy zamulać:
flapjck1 pisze:w lewo zubazasz w prawo wzbogacasz
utrzymujesz obroty na poziomie 1500-2500 rpm
zubazasz mieszanke az auto zacznie gasnac/lub zacznei nierowno chodzic ( ale patrz pkt wyzej ) od tego momentu wzbogacasz mieszanke az silnik zacznie rowno pracowac
wzbogacasz ja tak dlugo az znowu motor zacznie czkac lub mulic sie
wtedy cofasz srube regulacyjna o mniej wiecej 1/4 obrotu
ODPOWIEDZ