Kółko kompresora !

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Kółko kompresora !

Post autor: AleXander »

pididi pisze:
ja bym się tez obawiał czegoś takiego:


Coz to takiego sie stalo? :)


Ten protector to jest zwykla blaszka, zadna filozofia. Paski pekaja ponoc czesto. Ja niestety JESZCZE nie mialem przyjemnosci zalozenia kolka i paska krotszego :(
marecek

Re: Kółko kompresora !

Post autor: marecek »

Hamowanie po założeniu samego kółka kompresora. Seryjny wydech, wtryski, dolot...
http://wrzutnik.net/id.rgh1290876952z.jpg

Zgodnie z podpowiedziami starszych stażem, pokuszę się jeszcze o dolot :) Jestem bardzo zadowolony z tego kurdupla, bo się nie spodziewałem aż takiego ubawu z tym autkiem...!
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Kółko kompresora !

Post autor: AleXander »

no ładny wynik ;) moment jest ciekawy :)
marecek

Re: Kółko kompresora !

Post autor: marecek »

jeszcze jedno: jeżdżę na 95tce, bo nie udało mi się ani razu zaobserwować stukania przy pełnym ogniu :) (to był w sumie pierwszy test jaki zrobiłem po powrocie z nowym kółkiem do domu). Żałuję, że nie robiłem dziś logów temperatury w dolocie, bo musiała być spora różnica między 1 a 3 przebiegiem... ;]

przy 30 stopniach na zewnątrz pewnie wróciłby do serii...

edit:

może się komuś przyda - rozmiary pasków do miniaka przed i po zmianie kółka:
http://www.outmotoring.com/mini-cooper/ ... -belt.html

gates: #060547 =1404mm = stock Cooper S belt
gates: #060539 = 1385mm = best for stock OR w/ 15% pulley
gates: #060535 = 1379mm = best w/ 15% or 17% pulley (and with 2% crank pulley)
speedfight

Re: Kółko kompresora !

Post autor: speedfight »

nie dawno wróciłem właśnie z hamowni... oto co mi wyszło...
197,7 KM i 250,4 Nm :grin:

Chyba pokuszę się jeszcze o IC z GP
Załączniki
wykres.jpg
wykres.jpg (61.6 KiB) Przejrzano 1568 razy
Ostatnio zmieniony 07 gru 2010, 18:50 przez speedfight, łącznie zmieniany 1 raz.
marecek

Re: Kółko kompresora !

Post autor: marecek »

jak znajdziesz jakiś fajny IC od worksa albo wodny IC w sensownej cenie, to podpytaj czy przy zorganizowaniu dwóch nie będzie zniżki :)

Swoją drogą - czas powoli się do tego kolektora wydechowego przymierzyć :P

btw. czy dobrze widze, że u Ciebie też z każdym pomiarem było coraz więcej ??? :mrgreen:
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pididi »

Ten ICek to tylko z Worksa GP, Worksowy niczym się nie różni :smile:
Co do wodnego to myślę, że sprawa jest do wykombinowania, kilka DIY-wersji już się pojawiało tu i tam. Zazwyczaj z chłodnicą ze Smarta jako wymiennik ciepła, pompą z e39 TDS bodaj i obudowanym seryjnym IC.
Chłodnica ze Smarta to 100 zeta, pompa pewnie podobnie. Do tego rezerwuar i kilka m węży. I ktoś, kto ogarnia kwestie samego IC tj. jego budowy.

W załączniku dwa zdjęcia takiego IC wykonanego w sposób domowy, opisany wyżej. Poprosiłem też o prosty przekrój :wink:
Załączniki
234234.jpg
234234.jpg (9.39 KiB) Przejrzano 1586 razy
dsc03762large.jpg
dsc03762large.jpg (106.03 KiB) Przejrzano 1584 razy
kostos

Re: Kółko kompresora !

Post autor: kostos »

witam,jestem przed kupnem kilku gratow do mcsa..jesli zamierzam dlubnac go troche bardziej w przyszlosci niedalekiej niz tylko kolko ,pasek i swiece,to czy lepiej brac 17% niz 15%?czy ktos wie jaka jest praktyczna roznica?przy 17 trzeba pasek wymienic?
jaka firma robi dobre ic?
marecek

Re: Kółko kompresora !

Post autor: marecek »

-15% to do seryjnych zastosowań - ale już przy tym puchnie IC. Przy -17% zalecane są już głębsze modyfikacje, jak program, IC i koniecznie wtryskiwacze (bo raczej na pewno będzie za ubogo w wysokich partiach obrotów), więc albo kompleksowo, albo sam -15% i wrzuć na luz do czasu przygotowania środków na dalsze mody.

Pasek nowy (krótszy) nawet do -15 trzeba. Przewiń kilka stron wyżej w tym temacie, były długości i numery gatesa. Numery świec (szukaleś w innym temacie) też.

Samym kółkiem -15 robisz 190+ koni, więc zabawy do wiosny wystarczy ;)
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Kółko kompresora !

Post autor: AleXander »

seryjny IC wbrew pozorom daje radę. "Ekstremalnie" można sobie (za radą Miniac'a) zamontować system natrysku wody na intercooler - zamiast spryskiwacza tylnej szyby albo dodatkowy...

Air Diverter można zamontować (za $$$) -> albo uszczelka drzwiowa założona tak aby powietrze wchodzące przez wlot szło wyłącznie na IC. Z testów które czytałem wyszło, że stockowy intercooler jest wydajniejszy niż wiele aftermarketowych i do tego nie ma problemu spadku doładowania.

Seryjne wtryskiwacze to są chyba 320cc które już przy ~6 tyś obrotów pracują na 80% czyli na granicy swojej efektywności. Przy większych wtryskach potrzeba już programu bo samochód zgłupieje niestety...

Co do kółka to mercerek opisał to idealnie ;)

Q:
1. Czy macie miejsce gdzie zrobią program po wszystkich moich przed-wiosennych modach?
2. Jakie wtryski dla silnika 200-201KM będą odpowiednie?
3. Do jakich mocy macie zamiar robić swoje MCS'y (pytanie bonusowe ile wtedy pojadą na drugim biegu)? :twisted:
Azrael

Re: Kółko kompresora !

Post autor: Azrael »

AleXander pisze:
Q:
1. Czy macie miejsce gdzie zrobią program po wszystkich moich przed-wiosennych modach?
2. Jakie wtryski dla silnika 200-201KM będą odpowiednie?
3. Do jakich mocy macie zamiar robić swoje MCS'y (pytanie bonusowe ile wtedy pojadą na drugim biegu)? :twisted:



ok. 200KM będziesz miał na seryjnych, w każdym razie nam tyle wyszło na naszej dość pesymistycznej hamowni.
kostos

Re: Kółko kompresora !

Post autor: kostos »

z tymi paskami czytalem wyzej,tylko co jesli chce trez wymienic crank pulley?czytalem gdzies ze warto,bo to tak jakby wyjac z auta 50kg..no i wtedy juz trzeba inaczej dobierac pasek...ktos ogarnia to?jesli chce 17% i ten lzejszy crank pulley?to jaki pasek?taki maly quiz..:)

mam maly dodatkowy problem w moim miniacu,grzeje mi sie jak dluzej stoje w korkach,temp roznie na czerwone,a nawet jak nie rosnie ,po normalniej jezdzi gdy wylacze auto to pozniej dmuchawa chodzi przez dlugi czas....:(
Azrael

Re: Kółko kompresora !

Post autor: Azrael »

kostos pisze:z tymi paskami czytalem wyzej,tylko co jesli chce trez wymienic crank pulley?czytalem gdzies ze warto,bo to tak jakby wyjac z auta 50kg..no i wtedy juz trzeba inaczej dobierac pasek...ktos ogarnia to?jesli chce 17% i ten lzejszy crank pulley?to jaki pasek?taki maly quiz..:)


Do ogarnięcia bez problemu :)


mam maly dodatkowy problem w moim miniacu,grzeje mi sie jak dluzej stoje w korkach,temp roznie na czerwone,a nawet jak nie rosnie ,po normalniej jezdzi gdy wylacze auto to pozniej dmuchawa chodzi przez dlugi czas....:(


W nich lubią przeciekac układy chłodzenia, zanim się zacznie jakieś mody trzeba by dokłądnie na to spojrzeć. Jak się już tak mocno grzeje to może być motor uszkodzony już, albo niedługo będzie jak będzie tak jeździł.
marecek

Re: Kółko kompresora !

Post autor: marecek »

może jakiś problem z termostatem albo kijowy płyn chłodniczy? (w MCSie do 07 był termostat, prawda, bo w Prince-ie to nie ma to wiem... ;P)

Ja bym nie kombinował z odelżonym (i powiększonym - bo to główny cel) crank pulley, bo jednak stracisz jakiekolwiek właściwości amortyzacyjne oryginalnego koła pasowego... 50kg mniej to jakby dorzucić 10 koni do mocy silnika, a nie zdjąć 200g z masy wirującej i pozbawić układ napędu kompresora jakiejkolwiek elastyczności.

Dodatkowa moc wynikać będzie z tego, że kompresor zakręcisz jeszcze szybciej (analogicznie do założenia jeszcze mniejszego kółka kompresora) - tylko silnik tego nie zniesie bez przygotowania większej ilości paliwa w górnym zakresie obrotów. Większy crank pulley + kółko -17% to już może być lekkie przegięcie. Szukaj dobrego programisty, bo dobór paska to będzie najmniejszy problem...
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pididi »

Również nie zmieniał bym koła pasowego na lekkie - kiedyś wiele osób tak robiło, obecnie ciężko znaleźć kogokolwiek kto posiada combo np +2% i -15%. Obecnie w mocniej doinwestowanych Mini widać zamontowane ATI Superdamper, ale na początku bym to olał.

Jeśli chodzi o przeliczanie to mam plik w excelu który przelicza długość paska przy różnych wymiarach kółka kompresora, wału i przy alternatorze - mogę podesłać ma maila.

A co do ICka to wszystko zależy od $ - od tego z wersji GP(+/-220£ za używkę), przez GRS (ok. 280-300£ za używkę) aż do nowego DoS, Gintani na rdzeniach Laminova czy różnych ICków wodnych.
ODPOWIEDZ