Mini VTEC - FastCar!

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

MiniaC6

Re: Mini VTEC - FastCar!

Post autor: MiniaC6 »

Narazie cieżko to nawet oszacować i chyba nawet nie będę próbował. Wiele PLN poszło do kosza po zderzeniu z praktyką. Jedyna operacja pewna i jednorazową to wykonanie flipfrontu w umówionej z góry cenie.. ale z tygodnia pracy zeszło się do prawie miesiąca :shock:

Samych demontaży i montaży silnika będzie około 100 godzin. Albo nic nie pasowało, albo gdy pasowało to gryzło się z czymś co dołożyliśmy (jak np rame flip front'u). Amortyzatory i przewidziane mocowania w zestawie pozwalają na pokonanie lekkiego łuku na autostradzie.. Wjazd do garażu można planować na parę godzin kręcenia kierownicą :mrgreen: Było tego tyle, że możnaby napisać felieton. Jak się okaże, że MINI z tym silnikiem jest godne polecenia i można tym bezproblemowo poruszać się na co dzień - to na pewno pokuszę się o wyliczenie ile by kosztowało zrobienie tego samego po raz drugi. Pewien jestem tego, że wyjdzie DUŻO taniej i 20x krócej :lol:
Ostatnio zmieniony 08 lip 2009, 21:04 przez MiniaC6, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini VTEC - FastCar!

Post autor: Konrad K_2 »

no to chyba jeszcze na kielce mozesz sie wyrobic
MiniaC6

Re: Mini VTEC - FastCar!

Post autor: MiniaC6 »

Trochę czasu zeszło, auto swoje odstało, by pięknej letniej nocy wyjechać na długo wyczekiwany testdrive.

http://www.promotormocy.pl/gallery/1246994779.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=vvlcD_OkKq0

pierwsze wrażenia - BRAK HAMULCÓW! :o :o po dwóch latach stania, nie spodziewałem się że będą lepsze jak były, ale zapomniałem jak słabe były przy 50KM.. nie mówiąc o obecnych "paru" więcej ;)

http://www.promotormocy.pl/gallery/1246993181.jpg

były jednak tak słabe, że autentycznie trzeba było tam zajrzeć. Całe szczęście zablokował się tylko jednokierunkowy zawór serwa i teraz z cała odpowiedzialnością mogę napisać... TO NADAL NIE HAMUJE :lol: :lol: jest lepiej, ale podczas jazdy zachowuje bezpieczną przestrzeń przed pojazdem poprzedzającym.... bardzo bezpieczną przy ponad 130kmh (a to chyba planowany koniec 2ki będzie)

http://www.promotormocy.pl/gallery/1247512380.jpg

dość kontrowersyjna okazała się być również "propozycja amerykanów" na dopuszczalny maksymalny skręt auta. Był on wprawdzie idealny na lekkie łuki 6pasmowej autostrady, ale wjazd do garażu był możliwy już na 33razy :rolleyes: Punkty mocowania amortyzatorów były tak mocno cofnięte do tyłu od osi skrętu zwrotnicy, że możliwe były do użycia koła skinnees, lub ET-10! Przenieśliśmy więc mocowania centralnie nad mocowanie górnego wahacza i szczerze mówiąc NIE MAM pojęcia dlaczego nie było tak "wcześniej" :huh:

http://www.promotormocy.pl/gallery/1247512751.jpg

teraz kiedy już mogłem sobie poskręcać... wyszło na to że nie mam specjalnie na to wpływu.. każde dodanie gazu, już nie wspominając na załączonym VTEC'u i naprawdę ciężko trafić w "czarne".

http://www.promotormocy.pl/gallery/1247513095.jpg

Z jedną ręką na kierownicy to możesz sobie.... zapozować do zdjęcia ;) Myślałem, że to może kwestia zbieżności z nową ramą...

http://www.promotormocy.pl/gallery/1247511346.jpg

wypad na geometrię i wychodzi na to że przednie koła są ustawione zaskakująco dobrze, tył trochę gorzej, ale dla MINI fabryczne tolerancje są podawane w "kwadransach" <_<

http://www.promotormocy.pl/gallery/1247513769.jpg

na "szarpakach" okazało się, że podłoga oryginalna MINI do której jest przykręcona maglownica jest z tak cienkiej i niesztywnej blachy, że cała MOCNO się wygina podczas przyśpieszeń... już w serii musiało to być problemem, gdyż jeszcze nigdy nie widziałem tak dużej rozpiętości i tak dużej rozbieżności dla ustawień fabrycznych. Aktualnie rozbieramy przód by wyeliminować (jak myślę) te ostatnie niedopieszczenie i powracam na drogę dręczyć szybkie fury :)
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini VTEC - FastCar!

Post autor: Konrad K_2 »

to co on teraz ma za silnik bo pisałem ze zmieniasz

bardzo estetycznie tylko ten zamek flipfronta jakiś z innej bajki
MiniaC6

Re: Mini VTEC - FastCar!

Post autor: MiniaC6 »

Silnik 'przejsciowy' :roll:

Zamek od Poloneza, taki patriotyczny akcent, już parę razy się zacioł, jest na liście rzeczy do galwanizacji :grin:
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini VTEC - FastCar!

Post autor: Konrad K_2 »

a jakas trakcja jest?
MiniaC6

Re: Mini VTEC - FastCar!

Post autor: MiniaC6 »

koła jakieś takie rozbiegane, ale trakcja jest nienajgorsza :smile:
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini VTEC - FastCar!

Post autor: Konrad K_2 »

to jeszcze jakie kola i ile tam tych konikow
Awatar użytkownika
Malina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 392
Rejestracja: 20 lis 2005, 15:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Leszno Wlkp.

Re: Mini VTEC - FastCar!

Post autor: Malina »

Kolego ,gratuluję determinacji przy pracy nad takim przedsięwzięciem. Imponują mi ludzie z taką pasją :idea:
NAWET PORZĄDNE ZAPALNICZKI SĄ NA BENZYNĘ
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Mini VTEC - FastCar!

Post autor: hello »

można spytać ile to to ma do setki? bo ogólnie troszkę szoker jak dla mnie. big up!
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini VTEC - FastCar!

Post autor: flapjck1 »

wozi ci sie miniak w koleinach? sproboj wyrowna rozstaw kol osi tyl do przodu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
MiniaC6

Re: Mini VTEC - FastCar!

Post autor: MiniaC6 »

Dziękuje BARDZO za słowa uznania - przekaże współtwórcom! :smile:

Osiągi na razie nieznane. Silnik na którym teraz jeździłem był praktycznie seryjny i dopiero teraz zamontujemy ten wysokoobrotowy docelowy. Nie mogłem się jednak nacieszyć jazdą, gdyż auto cierpiało na GIGANTYCZNY "torque steer" (to niestety nie kwestia kolein i rozstawu). Dzisiaj już rozebraliśmy ramę i faktycznie świeżym okiem widać, że mocowanie maglownicy, oraz połączenie ze zwrotnicami wymagają sporych zmian :evil:

Na pewno maglownice musi mieć dodatkowe oparcie, albo musi być przykręcona do ramy nie do podłogi. Swoja drogą MINI mam/znam od 15lat i nigdy nie przyszło mi do głowy jak duże powiązanie z prowadzeniem ma stan dolnych poduszek ramy (w wydaniu fabrycznym - obecnie jest na sztywno) :shock:
MiniaC6

Re: Mini VTEC - FastCar!

Post autor: MiniaC6 »

Dzisiaj udało się wygospodarować trochę czasu na MINI i zamknąć temat "wężykowania". Ciekawe, że cały czas sprawdzaliśmy podejrzaną lewą stronę i dopiero teraz zobaczyliśmy co się dzieje z prawą :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=mGH4MIV2VCk

Parę kątowników i powstał wspornik pod magiel dodatkowo usztywniający podłogę i połączenie ramy z karoseria

Piękny jest... i działa! :mrgreen:
http://www.promotormocy.pl/gallery/1248966968.jpg
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini VTEC - FastCar!

Post autor: Konrad K_2 »

ide do garazu swój magiel zobaczyc :-)
MiniaC6

Re: Mini VTEC - FastCar!

Post autor: MiniaC6 »

Wspornik + wahacze, poliuretany (miększe/twardsze) nie załatwiły tematu wyrywania kierownicy podczas sprintu. Największa zmiana przyszła wraz ze zmianą.... opon :shock:

Pozatym że auto ma DUŻO lepszą trakcje i dużo pewniej i lżej się prowadzi. Chyba trzeba było zacząć od opon... :oops:

Advan A048
http://www.promotormocy.pl/gallery/1256840348.jpg

Pierwsze strojenie
http://www.promotormocy.pl/gallery/1256733589.jpg

I próbka dźwięku nowego wydechu i dolotu :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=7pvZ8ASkysg

Teraz jest BOSKI :cool:
Załączniki
mini_god.JPG
mini_god.JPG (106.4 KiB) Przejrzano 1747 razy
ODPOWIEDZ