Mini MPI 98 "Casting Team"

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mini MPI 98 "Casting Team"

Post autor: se7ven »

I jest wykres, który mnie satysfakcjonuje. Subiektywnie jest lepiej niż myślałem.
Opóźnienie wałka rozrządu przynosi fatalne skutki.
Wałek może być opóźniony bądź przyśpieszony przez złe ustawienie kół rozrządu (znakami nie ma co się sugerować!!!!) koniecznie należy sprawdzać "klawiaturę" i luzy zaworowe.
W warunkach amatorskich niestety bez czujnika i kątomierza tego nie zrobicie.
I teraz najlepsza z możliwych przyczyn fatalnego przebiegu momentu na poprzednim wykresie- części z GB są z gumy albo z g......na, nowy zestaw (kółka +łańcuch 2 rzędowy) stracił parametry po ok. 500km tak, że brakło napinacza i wałek opóźniony o 8 stopni.
Na forum raczej nie widać takich wypocin ale musiałem na to zwrócić uwagę.
Załączniki
Hamownia2.jpg
Hamownia2.jpg (425.6 KiB) Przejrzano 1621 razy
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mini MPI 98 "Casting Team"

Post autor: se7ven »

I jest wykres, który mnie satysfakcjonuje. Subiektywnie jest lepiej niż myślałem.
Opóźnienie wałka rozrządu przynosi fatalne skutki.
Wałek może być opóźniony bądź przyśpieszony przez złe ustawienie kół rozrządu (znakami nie ma co się sugerować!!!!) koniecznie należy sprawdzać "klawiaturę" i luzy zaworowe.
W warunkach amatorskich niestety bez czujnika i kątomierza tego nie zrobicie.
I teraz najlepsza z możliwych przyczyn fatalnego przebiegu momentu na poprzednim wykresie- części z GB są z gumy albo z g......na, nowy zestaw (kółka +łańcuch 2 rzędowy) stracił parametry po ok. 500km tak, że brakło napinacza i wałek opóźniony o 8 stopni.
Na forum raczej nie widać takich wypocin ale musiałem na to zwrócić uwagę.
Załączniki
Hamownia2.jpg
Hamownia2.jpg (425.6 KiB) Przejrzano 1620 razy
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mini MPI 98 "Casting Team"

Post autor: se7ven »

Wykres kolegi z Pragi (CZ) Mini Mpi- trochę wspólnych tematów w Vysokim Mycie było.
Silnik na zwykłej przepustnicy, wałek standard, głowica na zwykłych zaworach, klawiatura 1,5 , regulator ciśnienia wtrysku, tłumik przelotowy. podobno wg speców z GB nie da się "zreformować komputera" w Czechach się da i nie kosztuje to majątku.
Wynik 76kM/5281 i 120Nm/3047
Ja jestem pod wrażeniem. :wink:
Załączniki
Mini Mpi Cz.jpg
Mini Mpi Cz.jpg (333.96 KiB) Przejrzano 1371 razy
Ostatnio zmieniony 19 cze 2014, 20:25 przez se7ven, łącznie zmieniany 2 razy.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini MPI 98 "Casting Team"

Post autor: flapjck1 »

moment niezły, ale dziura w obrotach nadal jest ( mala bo mala ale jest ), co te empei maja tam naknocone?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mini MPI 98 "Casting Team"

Post autor: se7ven »

Auto do sprzedania - sądzę, że warto jak ktoś szuka i błądzi.
http://olx.pl/oferta/mini-cooper-mpi-CID5-ID92zRw.html
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mini MPI 98 "Casting Team"

Post autor: se7ven »

Trochę aktualizacji chociaż auto już dawno nie należy do mnie ale jest serwisowane na miejscu.
W zeszłym roku drugi silnik został zrobiony wg. specyfikacji właściciela:
blok na nowych oryginalnych tłokach bez rozwiertu czyli 1275 (honowanie tuleji luz 0,07mm)
głowica na dużych zaworach 37mm i 31mm
przepustnica alu 52mm
wałek Swiftune SW5
klawiatura rolkowa Swiftune 1,5
LCB + tłumik Maniflow, lekkie koło zamachowe
Filtr powietrza K&N
Skrzynia seryjna FD 3,1
Regulator ciśnienia i tu był problem co wyszło w tym roku (widać na wykresie) ostatnie wyższe dwie wartości
na regulatorze dedykowanym z Minisport.
Obiektywnie auto od 4000 obr./min jedzie super.
Załączniki
MPI dyno test 2017 f.jpg
MPI dyno test 2017 f.jpg (486.08 KiB) Przejrzano 350 razy
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
ODPOWIEDZ