Ostatnia szansa dla oryginalnych uszczelniaczy prowadnic zaworów
Jedną z moich prac w tym sezonie była naprawa głowicy pochodzącej z silnika 998 A serii. W tym przypadku na prowadnicach nie było żadnych uszczelniaczy. Kanały ssące w okolicy zaworów wyglądały tak jak na załączonej ilustracji 9940. Główną przyczyną poza luzami zaworów w prowadnicach był więc najprawdopodobniej brak uszczelnienia.
W głowicy wymieniłem prowadnice na nowe ze stożkowymi końcówkami (oryginalne bez modyfikacji). Gniazda zostały obrobione. Zawory ssące przeszlifowane i dotarte do gniazd. Wydechowe trzeba było wymienić bo już nie kwalifikowały się do dalszego użytku.
Obrobiłem również boczne ścianki komór spalania obok zaworów ssących co spowodowało ich "odsunięcie" o 1,5 mm. W związku z pogłębieniem gniazd zaworów po obróbce konieczne było zastosowanie dłuższych sprężyn: foto 0020
Nie to jest jednak powodem mojego postu. Postanowiłem w tym przypadku zastosować oryginalne uszczelniacze, ale już nowszego typu (inny materiał) dla silników MPI.: foto 0016
Ciekaw jestem jakie są Wasze opinie na temat tych konkretnych uszczelniaczy. To, że poprzednia wersja ( czarne - gumowe) jest wadliwa i nietrwała nie ulega już żadnej wątpliwości. Interesuje mnie wyłącznie opinia na temat uszczelniaczy typu MPI.
Regeneracja głowicy silnika
Moderator: flapjck1
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Regeneracja głowicy silnika
- Załączniki
-
- 9940.jpg (80.79 KiB) Przejrzano 403 razy
-
- 0020 sprężyny A seria.jpg (61.27 KiB) Przejrzano 403 razy
-
- 0016 uszczelniacze MPI.jpg (77.95 KiB) Przejrzano 403 razy