Odpowietrzenie

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Kolpak
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odpowietrzenie

Post autor: Kolpak »

flapjck1 pisze:Możliwe ze ja mam, ale dopiero w weekend najprawdopodobniej będę mógł sprawdzic
Późno.. ale sprawdź tak czy tak
Awatar użytkownika
Kolpak
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odpowietrzenie

Post autor: Kolpak »

Panowie załamałem się :(
Włożyłem dziś NOWĄ pompę GMC227...nic się nie zmieniło :(
Generalnie hamulec robi się tylko troszkę twardszy przy odpowietrzaniu pompy, a końcówka hamulca wpada tylko przy odpowietrzaniu dolnego przewodu na pompie.
Awatar użytkownika
kubusss
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 101
Rejestracja: 02 sty 2015, 12:51
Posiadane auto: Mini Family - 1973
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie

Post autor: kubusss »

Przy moich (podobnych) problemach z hamulcami okazalo sie ze przednia os byla podpieta byla na tyl a tylna os na przod na rozdzielaczu sily hamowania. Po zmianie hamulce zaczely normalnie dzialac. Nie zakladam ze to moze byc Twoj problem ale wrzucam do watku dla potomnych
Awatar użytkownika
Kolpak
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odpowietrzenie

Post autor: Kolpak »

Ale wcześniej hamulce byłý bez zarzutu, więc to chyba mało prawdopodobne..
Awatar użytkownika
Kolpak
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odpowietrzenie

Post autor: Kolpak »

Najnowsza sugestia - wymień korektor..
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8852
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie

Post autor: flapjck1 »

A masz go wogole? Jesli tak to jaki?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
minimaniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1829
Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie

Post autor: minimaniak »

szukaj na grodzi silnika
Pozdrawiam Adam

TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.morris-land.pl
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie

Post autor: markfive »

Kolpak pisze:...hamulec robi się tylko troszkę twardszy przy odpowietrzaniu pompy, a końcówka hamulca wpada tylko przy odpowietrzaniu dolnego przewodu na pompie.
Mam pytanie. Po co w ogóle odpowietrzasz samą pompę ? Tak zrozumiałem Twoją wypowiedź, bo piszesz o odkręcaniu końcówek przewodów na pompie.
Odpowietrzanie całego zmontowanego szczelnego układu hydraulicznego, zawsze rozpoczyna się od najdalej położonego elementu. W mini jest to lewy tylny cylinderek, kolejno prawy tył, lewy przód, prawy przód.
W trakcie odpowietrzania nie luzuje się żadnych przewodów znajdujących się "po drodze" a więc np przy pompie czy przy rozdzielaczu, trójniku czy korektorze jeżeli takie elementy są w układzie. Po zluzowaniu któregokolwiek przewodu układ ulega ponownemu zapowietrzeniu i należy odpowietrzać go od początku.

Są przypadki, szczególnie po opróżnieniu płynu z całego układu, że są trudności z uzyskaniem ciśnienia w tylnym obwodzie dla rozpoczęcia odpowietrzania w prawidłowej kolejności. W tej sytuacji należy zacząć wyjątkowo od wstępnego odpowietrzenia przedniego lewego zacisku a następnie wrócić do tylnego lewego cylinderka i po kolei odpowietrzać zgodnie z zasadami do końca.
Awatar użytkownika
Kolpak
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odpowietrzenie

Post autor: Kolpak »

flapjck1 pisze:A masz go wogole? Jesli tak to jaki?
No mam..mogę fotę zrobić ale to już nie dziś...
Awatar użytkownika
Kolpak
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odpowietrzenie

Post autor: Kolpak »

markfive pisze:
Kolpak pisze:...hamulec robi się tylko troszkę twardszy przy odpowietrzaniu pompy, a końcówka hamulca wpada tylko przy odpowietrzaniu dolnego przewodu na pompie.
Mam pytanie. Po co w ogóle odpowietrzasz samą pompę ? Tak zrozumiałem Twoją wypowiedź, bo piszesz o odkręcaniu końcówek przewodów na pompie.
Odpowietrzanie całego zmontowanego szczelnego układu hydraulicznego, zawsze rozpoczyna się od najdalej położonego elementu. W mini jest to lewy tylny cylinderek, kolejno prawy tył, lewy przód, prawy przód.
W trakcie odpowietrzania nie luzuje się żadnych przewodów znajdujących się "po drodze" a więc np przy pompie czy przy rozdzielaczu, trójniku czy korektorze jeżeli takie elementy są w układzie. Po zluzowaniu któregokolwiek przewodu układ ulega ponownemu zapowietrzeniu i należy odpowietrzać go od początku.

Są przypadki, szczególnie po opróżnieniu płynu z całego układu, że są trudności z uzyskaniem ciśnienia w tylnym obwodzie dla rozpoczęcia odpowietrzania w prawidłowej kolejności. W tej sytuacji należy zacząć wyjątkowo od wstępnego odpowietrzenia przedniego lewego zacisku a następnie wrócić do tylnego lewego cylinderka i po kolei odpowietrzać zgodnie z zasadami do końca.
No to widzisz...może po prostu źle to wszystko robię i zaraz się okaże, że nowa pompa była niepotrzebna... No ale - za głupotę się płaci :lol:
Tak czy tak w akcie desperacji zawiozłem wieczorem Miniacza do chłopaków-mechaników, którzy trochę czasu w tym roku nad nim spędzili i mają łeb do takich tematów. Liczę na ich doświadczenie.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie

Post autor: markfive »

Jest jeszcze jedna możliwa przyczyna Twoich problemów.
Odwrotnie zamontowane zaciski hamulców z przodu. Lewy z prawej strony a prawy z lewej. Gdyby tak było, odpowietrzenie tak zamontowanych zacisków jest niemożliwe i w związku z tym pedał jest cały czas niski i przód nie działa.
Awatar użytkownika
Kolpak
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odpowietrzenie

Post autor: Kolpak »

markfive pisze:Jest jeszcze jedna możliwa przyczyna Twoich problemów.
Odwrotnie zamontowane zaciski hamulców z przodu. Lewy z prawej strony a prawy z lewej. Gdyby tak było, odpowietrzenie tak zamontowanych zacisków jest niemożliwe i w związku z tym pedał jest cały czas niski i przód nie działa.
Wydaje mi się to niemożliwe, bo zwracałem na to uwagę, ale teraz to już sobie nie wierzę..
Najprościej chyba sprawdzić po odpowietrznikach- mają być z obu stron od dołu czy góry?
Ps. Może głupie pytanie, ale jaka jest różnica w działaniu, że byłby problem z odpwowietrzeniem, nawet gdyby byłý odwrotnie? Pojemność chyba ta sama, budowa też, a auto raczej się nie domyśla, że coś ma zamienione :D
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie

Post autor: markfive »

Kolpak pisze:... jaka jest różnica w działaniu, że byłby problem z odpwowietrzeniem, nawet gdyby byłý odwrotnie? Pojemność chyba ta sama, budowa też, a auto raczej się nie domyśla, że coś ma zamienione :D
Różnica jest zasadnicza. Powietrze w układzie zawsze zbiera się i pozostaje "u góry" ponad płynem hydraulicznym. W sytuacji gdy w zamkniętej przestrzeni kanał odpowietrznika ma początek na dole, powietrze zawsze pozostaje ponad tym kanałem. To są podstawowe wiadomości z fizyki.

Załączam ilustrację z wykorzystaniem Twojego wcześniejszego załącznika z innego postu. Tu zaznaczyłem który zacisk jest prawy (R) a który lewy (L)
Załączniki
identyfikacja zacisków.jpg
identyfikacja zacisków.jpg (34.67 KiB) Przejrzano 344 razy
Awatar użytkownika
Kolpak
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odpowietrzenie

Post autor: Kolpak »

markfive pisze:
Kolpak pisze:... jaka jest różnica w działaniu, że byłby problem z odpwowietrzeniem, nawet gdyby byłý odwrotnie? Pojemność chyba ta sama, budowa też, a auto raczej się nie domyśla, że coś ma zamienione :D
Różnica jest zasadnicza. Powietrze w układzie zawsze zbiera się i pozostaje "u góry" ponad płynem hydraulicznym. W sytuacji gdy w zamkniętej przestrzeni kanał odpowietrznika ma początek na dole, powietrze zawsze pozostaje ponad tym kanałem. To są podstawowe wiadomości z fizyki.

Załączam ilustrację z wykorzystaniem Twojego wcześniejszego załącznika z innego postu. Tu zaznaczyłem który zacisk jest prawy (R) a który lewy (L)
Właśnie mnie olśniło z tą różnicą i miałem pisać...fakt, oczywista sprawa..
Awatar użytkownika
Kolpak
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odpowietrzenie

Post autor: Kolpak »

markfive pisze:
Kolpak pisze:... jaka jest różnica w działaniu, że byłby problem z odpwowietrzeniem, nawet gdyby byłý odwrotnie? Pojemność chyba ta sama, budowa też, a auto raczej się nie domyśla, że coś ma zamienione :D
Różnica jest zasadnicza. Powietrze w układzie zawsze zbiera się i pozostaje "u góry" ponad płynem hydraulicznym. W sytuacji gdy w zamkniętej przestrzeni kanał odpowietrznika ma początek na dole, powietrze zawsze pozostaje ponad tym kanałem. To są podstawowe wiadomości z fizyki.

Załączam ilustrację z wykorzystaniem Twojego wcześniejszego załącznika z innego postu. Tu zaznaczyłem który zacisk jest prawy (R) a który lewy (L)
Miałeś rację..są odwrotnie założone :(
I nawet wiem dlaczego.
Pomijając własną głupotę (że nie pomyślałem o odpowietrznikach), to info o tym który jest lewy, a który prawy brałem ze zdjęć w Inter Carsie. No i to mnie zgubiło- dziś znów sprawdziłem i potwierdza się, że mają żle opisane zdjęcia. Cóż...zobaczymy czy po zamianie już będzie ok.
ODPOWIEDZ