Późno.. ale sprawdź tak czy takflapjck1 pisze:Możliwe ze ja mam, ale dopiero w weekend najprawdopodobniej będę mógł sprawdzic
Odpowietrzenie
Moderator: flapjck1
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
Panowie załamałem się
Włożyłem dziś NOWĄ pompę GMC227...nic się nie zmieniło
Generalnie hamulec robi się tylko troszkę twardszy przy odpowietrzaniu pompy, a końcówka hamulca wpada tylko przy odpowietrzaniu dolnego przewodu na pompie.

Włożyłem dziś NOWĄ pompę GMC227...nic się nie zmieniło

Generalnie hamulec robi się tylko troszkę twardszy przy odpowietrzaniu pompy, a końcówka hamulca wpada tylko przy odpowietrzaniu dolnego przewodu na pompie.
- kubusss
- Klubowicz
- Posty: 101
- Rejestracja: 02 sty 2015, 12:51
- Posiadane auto: Mini Family - 1973
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
Przy moich (podobnych) problemach z hamulcami okazalo sie ze przednia os byla podpieta byla na tyl a tylna os na przod na rozdzielaczu sily hamowania. Po zmianie hamulce zaczely normalnie dzialac. Nie zakladam ze to moze byc Twoj problem ale wrzucam do watku dla potomnych
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
Ale wcześniej hamulce byłý bez zarzutu, więc to chyba mało prawdopodobne..
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
Najnowsza sugestia - wymień korektor..
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8852
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
A masz go wogole? Jesli tak to jaki?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- minimaniak
- Klubowicz
- Posty: 1829
- Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
- Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
szukaj na grodzi silnika
Pozdrawiam Adam
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.morris-land.pl
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.morris-land.pl
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
Mam pytanie. Po co w ogóle odpowietrzasz samą pompę ? Tak zrozumiałem Twoją wypowiedź, bo piszesz o odkręcaniu końcówek przewodów na pompie.Kolpak pisze:...hamulec robi się tylko troszkę twardszy przy odpowietrzaniu pompy, a końcówka hamulca wpada tylko przy odpowietrzaniu dolnego przewodu na pompie.
Odpowietrzanie całego zmontowanego szczelnego układu hydraulicznego, zawsze rozpoczyna się od najdalej położonego elementu. W mini jest to lewy tylny cylinderek, kolejno prawy tył, lewy przód, prawy przód.
W trakcie odpowietrzania nie luzuje się żadnych przewodów znajdujących się "po drodze" a więc np przy pompie czy przy rozdzielaczu, trójniku czy korektorze jeżeli takie elementy są w układzie. Po zluzowaniu któregokolwiek przewodu układ ulega ponownemu zapowietrzeniu i należy odpowietrzać go od początku.
Są przypadki, szczególnie po opróżnieniu płynu z całego układu, że są trudności z uzyskaniem ciśnienia w tylnym obwodzie dla rozpoczęcia odpowietrzania w prawidłowej kolejności. W tej sytuacji należy zacząć wyjątkowo od wstępnego odpowietrzenia przedniego lewego zacisku a następnie wrócić do tylnego lewego cylinderka i po kolei odpowietrzać zgodnie z zasadami do końca.
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
No mam..mogę fotę zrobić ale to już nie dziś...flapjck1 pisze:A masz go wogole? Jesli tak to jaki?
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
No to widzisz...może po prostu źle to wszystko robię i zaraz się okaże, że nowa pompa była niepotrzebna... No ale - za głupotę się płacimarkfive pisze:Mam pytanie. Po co w ogóle odpowietrzasz samą pompę ? Tak zrozumiałem Twoją wypowiedź, bo piszesz o odkręcaniu końcówek przewodów na pompie.Kolpak pisze:...hamulec robi się tylko troszkę twardszy przy odpowietrzaniu pompy, a końcówka hamulca wpada tylko przy odpowietrzaniu dolnego przewodu na pompie.
Odpowietrzanie całego zmontowanego szczelnego układu hydraulicznego, zawsze rozpoczyna się od najdalej położonego elementu. W mini jest to lewy tylny cylinderek, kolejno prawy tył, lewy przód, prawy przód.
W trakcie odpowietrzania nie luzuje się żadnych przewodów znajdujących się "po drodze" a więc np przy pompie czy przy rozdzielaczu, trójniku czy korektorze jeżeli takie elementy są w układzie. Po zluzowaniu któregokolwiek przewodu układ ulega ponownemu zapowietrzeniu i należy odpowietrzać go od początku.
Są przypadki, szczególnie po opróżnieniu płynu z całego układu, że są trudności z uzyskaniem ciśnienia w tylnym obwodzie dla rozpoczęcia odpowietrzania w prawidłowej kolejności. W tej sytuacji należy zacząć wyjątkowo od wstępnego odpowietrzenia przedniego lewego zacisku a następnie wrócić do tylnego lewego cylinderka i po kolei odpowietrzać zgodnie z zasadami do końca.

Tak czy tak w akcie desperacji zawiozłem wieczorem Miniacza do chłopaków-mechaników, którzy trochę czasu w tym roku nad nim spędzili i mają łeb do takich tematów. Liczę na ich doświadczenie.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
Jest jeszcze jedna możliwa przyczyna Twoich problemów.
Odwrotnie zamontowane zaciski hamulców z przodu. Lewy z prawej strony a prawy z lewej. Gdyby tak było, odpowietrzenie tak zamontowanych zacisków jest niemożliwe i w związku z tym pedał jest cały czas niski i przód nie działa.
Odwrotnie zamontowane zaciski hamulców z przodu. Lewy z prawej strony a prawy z lewej. Gdyby tak było, odpowietrzenie tak zamontowanych zacisków jest niemożliwe i w związku z tym pedał jest cały czas niski i przód nie działa.
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
Wydaje mi się to niemożliwe, bo zwracałem na to uwagę, ale teraz to już sobie nie wierzę..markfive pisze:Jest jeszcze jedna możliwa przyczyna Twoich problemów.
Odwrotnie zamontowane zaciski hamulców z przodu. Lewy z prawej strony a prawy z lewej. Gdyby tak było, odpowietrzenie tak zamontowanych zacisków jest niemożliwe i w związku z tym pedał jest cały czas niski i przód nie działa.
Najprościej chyba sprawdzić po odpowietrznikach- mają być z obu stron od dołu czy góry?
Ps. Może głupie pytanie, ale jaka jest różnica w działaniu, że byłby problem z odpwowietrzeniem, nawet gdyby byłý odwrotnie? Pojemność chyba ta sama, budowa też, a auto raczej się nie domyśla, że coś ma zamienione

- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
Różnica jest zasadnicza. Powietrze w układzie zawsze zbiera się i pozostaje "u góry" ponad płynem hydraulicznym. W sytuacji gdy w zamkniętej przestrzeni kanał odpowietrznika ma początek na dole, powietrze zawsze pozostaje ponad tym kanałem. To są podstawowe wiadomości z fizyki.Kolpak pisze:... jaka jest różnica w działaniu, że byłby problem z odpwowietrzeniem, nawet gdyby byłý odwrotnie? Pojemność chyba ta sama, budowa też, a auto raczej się nie domyśla, że coś ma zamienione
Załączam ilustrację z wykorzystaniem Twojego wcześniejszego załącznika z innego postu. Tu zaznaczyłem który zacisk jest prawy (R) a który lewy (L)
- Załączniki
-
- identyfikacja zacisków.jpg (34.67 KiB) Przejrzano 344 razy
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
Właśnie mnie olśniło z tą różnicą i miałem pisać...fakt, oczywista sprawa..markfive pisze:Różnica jest zasadnicza. Powietrze w układzie zawsze zbiera się i pozostaje "u góry" ponad płynem hydraulicznym. W sytuacji gdy w zamkniętej przestrzeni kanał odpowietrznika ma początek na dole, powietrze zawsze pozostaje ponad tym kanałem. To są podstawowe wiadomości z fizyki.Kolpak pisze:... jaka jest różnica w działaniu, że byłby problem z odpwowietrzeniem, nawet gdyby byłý odwrotnie? Pojemność chyba ta sama, budowa też, a auto raczej się nie domyśla, że coś ma zamienione
Załączam ilustrację z wykorzystaniem Twojego wcześniejszego załącznika z innego postu. Tu zaznaczyłem który zacisk jest prawy (R) a który lewy (L)
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
Miałeś rację..są odwrotnie założonemarkfive pisze:Różnica jest zasadnicza. Powietrze w układzie zawsze zbiera się i pozostaje "u góry" ponad płynem hydraulicznym. W sytuacji gdy w zamkniętej przestrzeni kanał odpowietrznika ma początek na dole, powietrze zawsze pozostaje ponad tym kanałem. To są podstawowe wiadomości z fizyki.Kolpak pisze:... jaka jest różnica w działaniu, że byłby problem z odpwowietrzeniem, nawet gdyby byłý odwrotnie? Pojemność chyba ta sama, budowa też, a auto raczej się nie domyśla, że coś ma zamienione
Załączam ilustrację z wykorzystaniem Twojego wcześniejszego załącznika z innego postu. Tu zaznaczyłem który zacisk jest prawy (R) a który lewy (L)

I nawet wiem dlaczego.
Pomijając własną głupotę (że nie pomyślałem o odpowietrznikach), to info o tym który jest lewy, a który prawy brałem ze zdjęć w Inter Carsie. No i to mnie zgubiło- dziś znów sprawdziłem i potwierdza się, że mają żle opisane zdjęcia. Cóż...zobaczymy czy po zamianie już będzie ok.