1991 Mini SPI British Open

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

cd
Załączniki
S5002343.jpg
S5002343.jpg (541.21 KiB) Przejrzano 401 razy
Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

Gołe blachy i spawy wytrawiłem preparatem Wurth. Podłoga pomalowana epoksydem Novol a następnie lakierem poliuretanowym. Całość przykryta matami wygłuszającymi.
Załączniki
20160415_165136.jpg
(462.85 KiB) Pobrany 376 razy
317462751_2_1000x700_wurth-aktywna-powloka-antykorozyjna-1l-dodaj-zdjecia_rev001.jpg
317462751_2_1000x700_wurth-aktywna-powloka-antykorozyjna-1l-dodaj-zdjecia_rev001.jpg (253.7 KiB) Przejrzano 400 razy
Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

Dzisiaj zwrotnice dostały nowe sworznie - oryginalne Rover, nowe łożyska. Regulowane wahacze i drążki z Minisporta. Sprężyny z Huddresfield spares. Przewody hamulcowe w oplocie stalowym Goodridge.
Wózek został wyśrutowany i pomalowany proszkowo.
Załączniki
20160419_172845.jpg
(418.09 KiB) Pobrany 376 razy
20160419_172821.jpg
(461.41 KiB) Pobrany 376 razy
20160419_172832.jpg
(390.5 KiB) Pobrany 376 razy
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: lilek »

Grubo :roll:
A przy moim na pewno byś nie miał tej roboty :mrgreen:
Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

lilek pisze:Grubo :roll:
A przy moim na pewno byś nie miał tej roboty :mrgreen:
Pewnie masz rację. Maniaka kupiłem tańszego, pozostał budżet na naprawy i usprawnienia. Dzisiaj dobieram się do sprzęgła. Zobaczymy z jakim efektem, bo narazie ściągacz i klucz udarowy nie daje rady.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: flapjck1 »

Udarem nic tam nie rob,zniszczysz gwint

Naciaga sie sciagacz kluczem ile wlezie - polecam rure 1,5 metra i musi spasc
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: icemac »

a wystarczy, że zerwiesz jeden gwint to pozostanie Ci tylko rozwiercenie otworów i nagwintowanie pod większą średnicę co może okazać się bardziej skuteczne (mocniejsze, grubsze śruby) przy ściąganiu sprzęgła :wink:

P.S.
a jeszcze wszystko trzeba będzie wyszorować z opiłków metalu.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2016, 13:14 przez icemac, łącznie zmieniany 1 raz.
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: markfive »

dyslaw pisze:...Dzisiaj dobieram się do sprzęgła. Zobaczymy z jakim efektem, bo narazie ściągacz i klucz udarowy nie daje rady.
Byli już tu na forum optymiści (zdziwieni, że inni mają z tym jakieś problemy), którzy zdejmowali sprzęgło z kołem zamachowym ... bez wyjmowania silnika z samochodu :)
Podobno jakimś ich super ściągaczem :)
Takich operacji wykonałem już może ze sto :) . Osobiście miałem do czynienia z przypadkami ekstremalnymi od jednej skrajności w drugą. Piasta koła/sprzęgła bez wysiłku schodziła od razu po przyłożeniu klucza z solidną przedłużką do śruby ściągacza, albo po trzech dniach "walki". Z A serią "Borg&Beck" były mniejsze problemy. Piasty "Verto" mają większą skłonność do zaciskania się na wale.
W ciągu kilkunastu lat zniszczyłem dwa ściągacze wykonane specjalnie do piast z calowymi i metrycznymi gwintami.
Można grzać samą piastę równomiernie palnikiem ale bez przesady bo łatwo przy okazji zniszczyć "słoneczko" docisku. Na pewno nic nie pomoże żadne nawiercanie czy częściowe nacinanie piasty flexem. Pomimo. że zdecydujemy się zniszczyć docisk czy samą piastę i tak mocno zaciśnięta na stożku nie łatwo "odpuszcza". Silnik z taka ponawiercaną piastą i częściowo uszkodzoną końcówką wału trafił do mnie kiedyś z ojczyzny miniaków a i tak nie udało się komuś tego rozłączyć :)

Pozdrawiam. Życzę cierpliwości. Za którymś podejściem "puści"
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: flapjck1 »

marku, jak na razie kilkanascie razy zdejmowalem na aucie, i odpukac - udawalo sie :)

co nie zmienia faktu ze wole to robic z silnikiem poza buda :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: Sadam »

jak wyżej

ściąganie na aucie ma ten atut, że silnik nigdzie się nie wybiera jak mu zakładasz dźwignię 1,5m :)

A co do różnych przypadków to właśnie zdjąłem sprzęgło Verto wkręcając wstępnie śrubę środkową ściągacza pneumatem (stary zużyty, nie daje więcej jak 100Nm) i zeszło. Zero walki, raz się trafi tak a raz się trafi inaczej.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: flapjck1 »

polecam uzywanie blokady na kole zamachowym, duuuuuzo ulatwia, spokojnie mozna samemu zdjac sprzeglo, ciagnac rura itepe :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

Sprzęgło zdjęte, nie było łatwo. Czy możecie ocenić stopień zużycia tarczy i docisku. Tarcza grubość każdej okładziny 2,5mm. Na docisku wyczuwalne wytarcie. Łożysku huczy więc do wymiany.
Załączniki
S5002371.jpg
S5002371.jpg (375.55 KiB) Przejrzano 319 razy
S5002372.jpg
S5002372.jpg (363.96 KiB) Przejrzano 319 razy
S5002373.jpg
S5002373.jpg (451.35 KiB) Przejrzano 319 razy
Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

W obudowie widać ślady oleju - profilaktycznie wymieniłem uszczelniacz.
Załączniki
S5002368.jpg
S5002368.jpg (497.77 KiB) Przejrzano 319 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: flapjck1 »

Tarcza szmelc, docisk szmelc
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: flapjck1 »

Wybij kolki z dzwigni do wysprzeglania ( obydwa ) i sprawdz czy nie sa wyciete, sprawdz czy trzpien w deklu nie jest wytarty w mijescy gdzie go dzwignia naciska, i sama dzwignie czy "jablko" jeszcze istnieje
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ