Odchudzenie miniaka

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Łukasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Odchudzenie miniaka

Post autor: Łukasz »

Chce odchudzić mini clubman estate tak aby śmigał szybciej.Mile widziane dobre i fachowe pomysły odnośnie nadwozia i przerobienia podstawowych elementów zawieszenia.
Co warto a czego nie. Z góry dziękuje.
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Odchudzenie miniaka

Post autor: se7ven »

Wszystkie poszycia zewnętrzne z włókna węglowego. Szyby poliwęglan.
Powycinane wzmocnienia w drzwiach, usunięte wykładziny, konserwacja.
Zasadnicze pytanie do czego ma służyć to auto?
Aby był szybki to musisz zainwestować mocno w zespół napędowy.
Awatar użytkownika
Psztymucel
Wiarus
Wiarus
Posty: 890
Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Odchudzenie miniaka

Post autor: Psztymucel »

a chcesz być dalej road legal :?:

jak by nie było tutaj masz dwie opcje:

www.carbonweezel.co.uk

W.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: Odchudzenie miniaka

Post autor: Beny »

to jest kombi więc raczej nie do wyścigów, lepiej zainewstować w dobry silnik na poziomie 80KM lub więcej, trochę wagi zgubisz w hamulcach - np. tylne bębny aluminiowe, są jeszcze bardzo drogie lekkie elementy zawieszenia (pisał o tym gdzieś Sadam i chyba Flapjack - producenci - KAD i koledzy pewnie napiszą co jeszcze.
Tak jak napisał Seven - lekkie poszycia drzwi + maska, boczne i tyle szyby z poliwęglanu, lekkie kubełkowe fotele + lekkie ich mocowania.
W sumie kilkadziesiąt kilogramów zgubisz 30kg? 40kg? 50kg to zależy jak głęboko do kieszeni sięgniesz.
To jest jak z mocą silnika gdzie każdy kolejny konik jest droższy, z wagą tak samo ;)

a podsumowując - wszystko zależy do czego ma być samochód
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Łukasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

odchudzanie

Post autor: Łukasz »

Auto ma wyglądać jak podrasowany oryginał, wielkie i drogie przeróbki nie wchodzą w gre.
Chodzi oto,że będzie odrestaurowywane od podstaw i jak każdą część będe miał w ręce i będe musiał ją np kupić to może bym ją odrazu troche udoskonalił. Odnośnie silnika to tak jak mówisz na początek chce uruchomić oryginał a potem może coś lepszego. Dzięki Panowie za pomoc, nie ma to jak zabrać się do roboty z maksymalną wiedzą.
ODPOWIEDZ