Przewietrzenie silnika w mini

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

mum666
Nowy
Nowy
Posty: 81
Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Przewietrzenie silnika w mini

Post autor: mum666 »

Witam, "przy okazji" rozbierania swojego silnika chciałbym poprawić wentylację, mam zamiar wrzucić jeden zbiorniczek (oil catch tank) z filtrem K&N i doprowadzić do tego gumowymi/sylikonowymi wężami wszystkie odmy.

Pytania:

-Żadna z pokryw zaworów do mini nawet jakieś "racingowe" nie posiada odmy, dlaczego?

W każdym samochodzie, który do tej pory widziałem pokrywa zawsze jest wentylowana. Z braku możliwości zakupu takiej chyba zdecyduję się na dospawanie króćca we własnym zakresie.

-Czy mogę bez przeszkód wymienić pokrywę rozrządu na taką z puszką i wyjściem na odmę?
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Przewietrzenie silnika w mini

Post autor: se7ven »

Stare Morrisy, Austiny miały rurkę wyprowadzoną z pokrywy zaworów.
"Dekiel" na łańcuch rozrządu jak go masz możesz założyć - jak nie masz to szkoda pieniędzy.
W pokrywie sprzęgła od góry jest nadlew - wystarczy nawiercić otwory i przykręcić odmę.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Przewietrzenie silnika w mini

Post autor: monsterk »

mum666 pisze:Witam, "przy okazji" rozbierania swojego silnika chciałbym poprawić wentylację, mam zamiar wrzucić jeden zbiorniczek (oil catch tank) z filtrem K&N i doprowadzić do tego gumowymi/sylikonowymi wężami wszystkie odmy.

Pytania:

-Żadna z pokryw zaworów do mini nawet jakieś "racingowe" nie posiada odmy, dlaczego?

W każdym samochodzie, który do tej pory widziałem pokrywa zawsze jest wentylowana. Z braku możliwości zakupu takiej chyba zdecyduję się na dospawanie króćca we własnym zakresie.

-Czy mogę bez przeszkód wymienić pokrywę rozrządu na taką z puszką i wyjściem na odmę?
Podnosisz moc w swoim silniku?
Bo jeżeli nie to jedyne co osiągniesz to smród przedmuchów w kabinie :mrgreen:
mum666
Nowy
Nowy
Posty: 81
Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Przewietrzenie silnika w mini

Post autor: mum666 »

monsterk pisze:
mum666 pisze:Witam, "przy okazji" rozbierania swojego silnika chciałbym poprawić wentylację, mam zamiar wrzucić jeden zbiorniczek (oil catch tank) z filtrem K&N i doprowadzić do tego gumowymi/sylikonowymi wężami wszystkie odmy.

Pytania:

-Żadna z pokryw zaworów do mini nawet jakieś "racingowe" nie posiada odmy, dlaczego?

W każdym samochodzie, który do tej pory widziałem pokrywa zawsze jest wentylowana. Z braku możliwości zakupu takiej chyba zdecyduję się na dospawanie króćca we własnym zakresie.

-Czy mogę bez przeszkód wymienić pokrywę rozrządu na taką z puszką i wyjściem na odmę?
Podnosisz moc w swoim silniku?
Bo jeżeli nie to jedyne co osiągniesz to smród przedmuchów w kabinie :mrgreen:
Podnoszę, smród jest tylko przy pałowaniu, mam otwartą odmę w jednym samochodzie od dwóch lat, zrobiłem tak z kilkanaście tysięcy km. Jestem świadomy wad i zalet takiego rozwiązania.
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Przewietrzenie silnika w mini

Post autor: markfive »

Słabe odpowietrzanie / wentylacja skrzyni korbowej w silnikach serii A / A+ to jeden z poważniejszych mankamentów. Im więcej punktów / kanałów odpowietrzenia tym lepiej. W przypadku 998 dołożyć można kominek na obudowie koła zamachowego - analogicznie jak w 1275 ( sposób opisany przez se7vena). Na pokrywie zaworów można wspawać rurkę odmy ale od spodu musi być w tym miejscu przysłona / przegroda. Nie ma tam zbyt wiele miejsca nad dźwigienkami zaworów. Widziałem rozwiązanie z nadspawaną płaską, podłużną puszką pełniącą jednocześnie rolę przegrody / separatora. Przewody wszystkich odpowietrzeń powinny być połączone ze zbiornikiem na skraplające sie opary oleju. Zbiornik ma na dole korek do opróżniania skroplin. U góry wylot wyprowadzony na zewnątrz np poza chłodnicę w lewym fartuchu. Na wylocie można tez założyć mały filtr. Stosowałem też rozwiązanie z podłączeniem wylotu zbiornika oparów do obudowy filtra powietrza na gaźniku. Rozwiazanie było więc zbliżone do fabrycznego z tym, że nie powodowało przedostawania się oparów z olejem bezpośrednio na wkład filtra. W dość mocno zużytym silniku co 1000 km w zbiorniku zbierało się ok 200 ml brudnej oleistej cieczy.
ODPOWIEDZ