pali na 3 gary

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

strawinski

pali na 3 gary

Post autor: strawinski »

witam serdecznie!
Mimo iż jestem posiadaczem MG Midget to myślę, że jesteście w stanie mi pomóc, bo nasze auta są podobne do siebie.
Auto jest 1978 roku z silnikiem 1500. Auto po kompletnym remoncie, silnik też. Problem polega na tym, że auto pali na 3 cylindry.
Świece i kable są sprawdzone (zamieniane jedna z drugą i działały na innych cylindrach)
Kompresja jest wzorowa, taka sama na wszystkich cylindrach. Nowa kopułka i palec.
Zapłon ustawiony, przerwy na zaworach też.
Ale!
sprawa dziwna bo jak zdejmę przewód z kopułki i trzymam tak, że widzę jak przeskakuje iskra to auto zaczyna palić na 4 gary. o co tu chodzi? macie jakiś trop?
pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: pali na 3 gary

Post autor: se7ven »

Masz dwa gaźniki czy jeden?
Daj foto kolektora ssącego.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
strawinski

Re: pali na 3 gary

Post autor: strawinski »

mam dwa gaźniki HS4, jak ściągnąłem ten na dwa pierwsze cylindry, to w środku kolektora było trochę benzyny. połączenie gaźnika z kolektorem to jeden wlot. felerny jest ten drugi cylinder ale pierwszy chodzi dobrze, a mają przecież tę samą mieszankę. jakoś podskórnie czuję, że to tak czy siak to świece płatają figle. sprężenie wzorowe, prąd dochodzi no nie ma cudów.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: pali na 3 gary

Post autor: markfive »

Problem może wynikać z różnicy oporności przewodów wysokiego napięcia. Należy spróbowac zastosować świece z wbudowanym rezystorem (R) w oznaczeniu lub fajki swiec z opornikiem. Przewody są bardzo krótkie.
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: pali na 3 gary

Post autor: se7ven »

Może być tak, że jeden gaźnik nie daje paliwa i przez By-pas dwa cylindry ciągną mieszankę z tego, który pracuje prawidłowo. Miałem taki objaw w Dolomicie gdzie trzeci cylinder nie pracował.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
strawinski

Re: pali na 3 gary

Post autor: strawinski »

wymieniłem wszystkie świece i silnik chodzi aż miło! trzeba jeszcze podregulować gaźnik bo się trochę tam nakręciło :)
dzięki za pomoc!
ODPOWIEDZ