PROBLEM Z OBROTAMI

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

cheissac

PROBLEM Z OBROTAMI

Post autor: cheissac »

Witam, mam problem z moim miniakiem ,a w moim mieście brak odpowiedniego mechanika ,żeby się tym zająć. Nakreślę sytuację :

Odebrałem samochód od lakiernika po dość długiej przerwie (jakieś 4 miesiące). Na początku było wszystko ok. Po czasie np. dojeżdżając do skrzyżowania i stojąc na luzie ,albo na wciśniętym sprzęgle obroty powoli powoli spadały ,aż samochód gasł. Byłem u elektryka i wymienił mi wszystkie świece. Po odebraniu sytuacja zmieniła się minimalnie (po prostu rzadziej gasł). Po kilku dniach użytkowania było już wszystko ok. Obroty równe w granicach 800-900 i problem z gaśnięciem się skończył. Trzy dni temu wsiadłem rano do samochodu (jak codziennie) i obroty leżą (tzn. w granicach 100?) i jak traktor zaczął brzmieć. Na drodze dopiero po przekroczeniu 2 tys obrotów zaczyna chodzić i brzmieć jak kiedyś. Dodatkowo przy zmianie biegu jest takie szarpniecie całym autem (ale to pewnie przez te obrotu). Obecnie sytuacja się nie zmienia tzn. na luzie obrotu spadają do maksa (ale nie gaśnie). Nie wiem czy to istotne ,ale możliwe ,żeby wilgoć miała na to wpływ? ostatnio padało kilka dobrych dni u mnie. Może dacie mi instrukcję jak wyregulować obroty? Czy możliwe by była to kwestia filtra paliwa? nie był wymieniany jakiś czas a dodatkowo stał zimę u lakiernika i mechanika? Co myślicie?

Z góry dzięki za pomoc. Sytaucja o tyle istotna ,że w sobote ma przyjechać klient zobaczyć autko ,a tu klapa póki co.
Awatar użytkownika
forki
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 160
Rejestracja: 29 cze 2009, 18:26
Posiadane auto: Mini 1.3 SPI 95r
Lokalizacja: Piastów / Łapy

Re: PROBLEM Z OBROTAMI

Post autor: forki »

Po opisie to masz chyba wtrysk.
Jest długa lista rzeczy do sprawdzenia.
Najlepiej zrób przeglad kierujac się tymi wskazówkami
http://www.theminiforum.co.uk/forums/to ... injection/

I sprawdź jeszcze przewody na długości 10cm od wtyczki komputera.
U mnie były tak skręcone że się przetarła izolacja i zwierały dwa przewody, przez co silnik nie trzymał obrotów - bo jeden z nich był od TP (czujnika położenia przepustnicy).
ODPOWIEDZ