szrpiace mini

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Pipi

szrpiace mini

Post autor: Pipi »

witam wszystkich ostatnio moj miniak chyba sie obrazil odpalam normalnie jade jakies 2 km i po tym odcinku zaczyna mocno szarpac probowac gasnac (ratuje sie ssaniem) i po ok nast 1km zgasnie i pozniej nie chce odpalic. dopiero odpala za pomocy plaka. wie ktos co to moze byc benzyna wszystko jest oczywiscie.
kiedys patrzylem wykrecilem swiece jak nie chcial mi odpalit to tylko na swiecy od chlodnicy jest paliwo.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: szrpiace mini

Post autor: flapjck1 »

zatkany gaznik, nie wyrabia pompa paliwa, smiecie w komorze plywaka
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Pipi

Re: szrpiace mini

Post autor: Pipi »

swiece dobre i iskra jest sprobuje podpiac na krotko paliwo nie przez pompke i zobaczymy co wyjdzie. boje sie gaznika rozkrecac bo nie wiem czy podolam pozniej zlozeniu
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: szrpiace mini

Post autor: markfive »

Przyczyn takiego stanu rzeczy może byc bardzo wiele. Trzeba dokładnie sprawdzić
1. Działanie całego układu zapłonowego a więc przerywacz, kondensator, cewka, palec, kopułka, przewody wysokiego napięcia, świece
2. Luzy na zaworach
3. Układ zasilania a więc odpowietrzenie zbiornika paliwa, drożność przewodów pod podłogą, pompa paliwa, gaźnik
4. Regulacja gażnika i regulacja zapłonu.

Nie wystarczy samo sprawdzenie "czy iskra jest" i czy "paliwo jest". Trzeba zmierzyć oporności uzwojeń cewki zimnej i gorącej, oporności przewodów WN, stan kondensatora i.t.d.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: szrpiace mini

Post autor: markfive »

Ostatnio sporo czasu zajęło mi ustalenie przyczyny nierównej pracy silnika i "niewłaściwego" wyglądu świec w silniku MG 1275 pomimo prawidłowego moim zdaniem ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu, regeneracji zdezelowanego kpl aparatu zapłonowego i regulacji układu zasilania 2 gaźników SU.

Przyczyna - cewka ( a dokładniej zamiennik sprzedawany pod wieloma nazwami jako Lucas, Intermotor, rzekomo origin GB gold )
Poniżej ilustracja wyglądu świec przed i po znalezieniu przyczyny.
Jak wygladają świece w Twoim silniku ?. Oczywiście jeżeli są zaolejone ( czarny tłusty osad ), to najpierw trzeba zrobić remont silnika a dopiero później go regulować :smile:
Załączniki
swiece.jpg
swiece.jpg (27.9 KiB) Przejrzano 2555 razy
Pipi

Re: szrpiace mini

Post autor: Pipi »

az tak zle z silnikiem to nie jest :) na cylindrze od chlodnicy mam czarna wlasnie swiece jak na 1 zdjeciu a na pozostalych cylindrach ladne zaczerwienione swiece. jutro zdejme przewod paliwowy z gaznika i pokrece rozrusznikiem i zobacze jak pompa daje paliwo
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: szrpiace mini

Post autor: Chris11 »

Sprawdź kopułkę, palec, rozdzielacz i kondensator.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: szrpiace mini

Post autor: Gibki Staruszek »

czyli jak sie rozgrzeje to szarpie i gaśnie a jak jest zimny to pali normalnie ? jak tak to aparat ... rozgrzewa się od silnika i coś w nim gubi styk.miałem tak kiedyś w starym fordzie ... walnięty był scalak na aparacie.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: szrpiace mini

Post autor: markfive »

Pierwsza sprawa, wyeliminować świecę 1 cylindra jako przyczynę. Jak ? zamienić ją z inną która "dobrze pali" czyli ma jasny kolor. Jeżeli ta inna świeca na 1 cylindrze po jakimś czasie pracy silnika znów zrobi się "ciemna" to przyczyna jest właśnie związana z 1 cylindrem.
Wtedy sprawdzić kolejno
1 kopułkę - czy nie ma przebicia
2 przewód WN do pierwszej świecy
3 cisnienie sprężania w 1 czylndrze i pozostałych (porównać)

Jezeli świeca wykrecona z pierwszego cylindra na innym też źle pracuje ( co widać po jej barwie ) wymienić na nową.

Sprawdź też podawanie paliwa do gaźnika ( co sam sugerujesz ) faktycznie moze być problem z pompą lub zagniecionym , przytkanym przewodem pod podłogą, czy też zatkanym odpowietrzeniem przy zbiorniku ( zdejmij na próbę korek zbiornika i przejedź kilka km bez)
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: szrpiace mini

Post autor: Lukas »

Miałem kiedyś podobną sytuację. Silnik dławił się, a potem gasł. Najgorzej było kiedy złapał wilgoci, w czasie deszczu czy zaraz po jak jechałem za kimś w chmurze. U mnie problem zniknął po wymianie przewodów wysokiego napięcia. Może warto zacząć od tego jeśli przewodów dawno nie wymieniałeś?
aymoo.pl
Pipi

Re: szrpiace mini

Post autor: Pipi »

spoko doszedlem co i jak wymienilem palec z kopulka wyregulowany jest gaznik na nowo i aby nie zapeszyc mini lata jak marzenie. przewody wymienie juz na nastepny sezon
ODPOWIEDZ