Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 201
- Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
- Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
- Lokalizacja: Nieporęt
Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.
Witam.
Czy ktoś z Was robił upgrade kierownicy w mini r56 do tej ze sterowaniem radiem oraz tempomatem . Jeśli tak to poproszę o sugestie - co wymienialiście, na co uważać.
Dzięki za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Czy ktoś z Was robił upgrade kierownicy w mini r56 do tej ze sterowaniem radiem oraz tempomatem . Jeśli tak to poproszę o sugestie - co wymienialiście, na co uważać.
Dzięki za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Re: Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.
Jest to prosty zabieg, po nim oczywiście musisz wszystko uaktywnić podłączając się pod kompa, tyle że nie wszystkie przyciski mogą Ci działać, jeśli nie masz wmontowanego w samochód np modułu /funkcji bluetooth, wtedy z prowadzenia rozmów w samochodzie nici. Nie wiem też jak jest z funkcją tempomatu.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 201
- Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
- Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
- Lokalizacja: Nieporęt
Re: Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.
Robiłeś taki zabieg u siebie czy wiesz to ze źródeł trzecich?
Re: Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.
Tak robiłem, a raczej jestem w trakcie, ponieważ jeszcze muszę podjechać do serwisu podłączyć pod kompa by uaktywnić przyciski.
Kupujesz kierownice która Cie interesuje np na alledrogo, odłączasz akumulator (nie wiem czy to prawda -zaczerpnięte z innego forum-, ale wolałem poczekać 10min by się zdeaktywowało wszystko w samochodzie), po czym u dołu kierownicy masz ok 5mm otwór wkładasz w niego gruby drut lub śrubokręt dociskając do oporu, wtedy zwalniasz trzymanie się poduszki powietrznej, odpinasz dwa przewody. Odkładasz ją spokojnie na bok poduszką do góry, kierownicę odkręcasz kluczem nasadkowym 16mm, zakładasz nową (jest tam rowek by założyć w tej samej pozycji co stara), zakładasz poduszkę normalnie na "klik", podłączasz akumulator, jedziesz do kogoś kto Ci to zaprogramuje na kompie i zostajesz bohaterem w swoim domu
Warto sprawdzić odpinając poduszkę czy masz w manetkach/ślimaku gniazdo do podłączenia przewodu z kierownicy. Jeśli nie ma, musisz również dokupić takie manetki. Na zdjęciu gniazdo po lewej przypinasz/odpinasz poduszkę, gniazdo prawe - podłączasz kabelek przycisków kierownicy.
Kupujesz kierownice która Cie interesuje np na alledrogo, odłączasz akumulator (nie wiem czy to prawda -zaczerpnięte z innego forum-, ale wolałem poczekać 10min by się zdeaktywowało wszystko w samochodzie), po czym u dołu kierownicy masz ok 5mm otwór wkładasz w niego gruby drut lub śrubokręt dociskając do oporu, wtedy zwalniasz trzymanie się poduszki powietrznej, odpinasz dwa przewody. Odkładasz ją spokojnie na bok poduszką do góry, kierownicę odkręcasz kluczem nasadkowym 16mm, zakładasz nową (jest tam rowek by założyć w tej samej pozycji co stara), zakładasz poduszkę normalnie na "klik", podłączasz akumulator, jedziesz do kogoś kto Ci to zaprogramuje na kompie i zostajesz bohaterem w swoim domu
Warto sprawdzić odpinając poduszkę czy masz w manetkach/ślimaku gniazdo do podłączenia przewodu z kierownicy. Jeśli nie ma, musisz również dokupić takie manetki. Na zdjęciu gniazdo po lewej przypinasz/odpinasz poduszkę, gniazdo prawe - podłączasz kabelek przycisków kierownicy.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 201
- Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
- Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
- Lokalizacja: Nieporęt
Re: Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.
Dzięki za sugestie.
Jestem już po zabiegach zmiany SZL (modułu przełączników wycieraczek oraz kierunków) . Sprawa nie jest tak prosta jak się wydaje.
Nie każdy SZL jest kompatybilny z przyciskami w kierownicy oraz komputerem. Programowanie też już przerabiałem i szukam dalej
Jestem już po zabiegach zmiany SZL (modułu przełączników wycieraczek oraz kierunków) . Sprawa nie jest tak prosta jak się wydaje.
Nie każdy SZL jest kompatybilny z przyciskami w kierownicy oraz komputerem. Programowanie też już przerabiałem i szukam dalej
Re: Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.
Zaglądnij na amerykańskie forum miniaków, tam to dopiero jest kopalnia wiedzy. Stamtąd coś kojarzę że S-ki mają chyba w standardzie wszystkie łącza przygotowane pod kierownice multi, a z cooper-ami lub może rocznikowo jest różnie.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 201
- Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
- Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
- Lokalizacja: Nieporęt
Re: Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.
Wertuje temat od 2 tygodni i tam też już trafiłem
Daj znać jak coś w Twoim temacie ruszysz a ja opiszę jak sam zrobię kolejny krok.
Pozdrawiam.
Daj znać jak coś w Twoim temacie ruszysz a ja opiszę jak sam zrobię kolejny krok.
Pozdrawiam.
Re: Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.
Zauważyłem w innym temacie że już ogarniasz temat bo szukałeś odpowiednich manetek do swojego auta. Nie wiedziałem o tym że manetki mają kilkanaście różnych numerów i tylko niektóre są kompatybilne z danym autem i rocznikiem, do tego jeszcze muszą podpasować do miniaka, który może lub nie posiadać ksenonów lub czujnika deszczu.
Po całym zabiegu radio z kierownicy działa od razu, a z tempomatem trzeba powalczyć poprzez aktywowanie go przez komputer.
Po całym zabiegu radio z kierownicy działa od razu, a z tempomatem trzeba powalczyć poprzez aktywowanie go przez komputer.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 201
- Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
- Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
- Lokalizacja: Nieporęt
Re: Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.
Dokładnie jak napisałeś. Manetki czyli SZL muszą być dobrane pod konkretny model mini. Poza tym taki moduł jeżeli jest nowy należy zaprogramować. Jeśli będzie z demontażu ważnym jest aby był zgodny z wyposażeniem auta itd. Na koniec pozostaje kodowanie . Swoją modyfikację zakończyłem sukcesem po około miesiącu - tyle zajęło mi zapoznanie się z tematem na obcojęzycznych forach oraz dobraniem elementów potrzebnych do modyfikacji. Auto kodowałem oryginalną głowicą BMW.
Efekt - kierownica świeci , mam sterowanie radiem oraz tempomatem, tempomat oczywiście działa
Efekt - kierownica świeci , mam sterowanie radiem oraz tempomatem, tempomat oczywiście działa