Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Pireus
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 201
Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
Lokalizacja: Nieporęt

Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.

Post autor: Pireus »

Witam.
Czy ktoś z Was robił upgrade kierownicy w mini r56 do tej ze sterowaniem radiem oraz tempomatem . Jeśli tak to poproszę o sugestie - co wymienialiście, na co uważać.
Dzięki za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
zeb
Nowy
Nowy
Posty: 62
Rejestracja: 23 cze 2016, 18:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: PL

Re: Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.

Post autor: zeb »

Jest to prosty zabieg, po nim oczywiście musisz wszystko uaktywnić podłączając się pod kompa, tyle że nie wszystkie przyciski mogą Ci działać, jeśli nie masz wmontowanego w samochód np modułu /funkcji bluetooth, wtedy z prowadzenia rozmów w samochodzie nici. Nie wiem też jak jest z funkcją tempomatu.
Pireus
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 201
Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
Lokalizacja: Nieporęt

Re: Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.

Post autor: Pireus »

Robiłeś taki zabieg u siebie czy wiesz to ze źródeł trzecich?
zeb
Nowy
Nowy
Posty: 62
Rejestracja: 23 cze 2016, 18:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: PL

Re: Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.

Post autor: zeb »

Tak robiłem, a raczej jestem w trakcie, ponieważ jeszcze muszę podjechać do serwisu podłączyć pod kompa by uaktywnić przyciski.
Kupujesz kierownice która Cie interesuje np na alledrogo, odłączasz akumulator (nie wiem czy to prawda -zaczerpnięte z innego forum-, ale wolałem poczekać 10min by się zdeaktywowało wszystko w samochodzie), po czym u dołu kierownicy masz ok 5mm otwór wkładasz w niego gruby drut lub śrubokręt dociskając do oporu, wtedy zwalniasz trzymanie się poduszki powietrznej, odpinasz dwa przewody. Odkładasz ją spokojnie na bok poduszką do góry, kierownicę odkręcasz kluczem nasadkowym 16mm, zakładasz nową (jest tam rowek by założyć w tej samej pozycji co stara), zakładasz poduszkę normalnie na "klik", podłączasz akumulator, jedziesz do kogoś kto Ci to zaprogramuje na kompie i zostajesz bohaterem w swoim domu :wink:
Warto sprawdzić odpinając poduszkę czy masz w manetkach/ślimaku gniazdo do podłączenia przewodu z kierownicy. Jeśli nie ma, musisz również dokupić takie manetki. Na zdjęciu gniazdo po lewej przypinasz/odpinasz poduszkę, gniazdo prawe - podłączasz kabelek przycisków kierownicy.Obrazek
Pireus
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 201
Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
Lokalizacja: Nieporęt

Re: Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.

Post autor: Pireus »

Dzięki za sugestie.
Jestem już po zabiegach zmiany SZL (modułu przełączników wycieraczek oraz kierunków) . Sprawa nie jest tak prosta jak się wydaje.
Nie każdy SZL jest kompatybilny z przyciskami w kierownicy oraz komputerem. Programowanie też już przerabiałem i szukam dalej :)
zeb
Nowy
Nowy
Posty: 62
Rejestracja: 23 cze 2016, 18:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: PL

Re: Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.

Post autor: zeb »

Zaglądnij na amerykańskie forum miniaków, tam to dopiero jest kopalnia wiedzy. Stamtąd coś kojarzę że S-ki mają chyba w standardzie wszystkie łącza przygotowane pod kierownice multi, a z cooper-ami lub może rocznikowo jest różnie.
Pireus
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 201
Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
Lokalizacja: Nieporęt

Re: Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.

Post autor: Pireus »

Wertuje temat od 2 tygodni i tam też już trafiłem :)
Daj znać jak coś w Twoim temacie ruszysz a ja opiszę jak sam zrobię kolejny krok.
Pozdrawiam.
zeb
Nowy
Nowy
Posty: 62
Rejestracja: 23 cze 2016, 18:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: PL

Re: Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.

Post autor: zeb »

Zauważyłem w innym temacie że już ogarniasz temat bo szukałeś odpowiednich manetek do swojego auta. Nie wiedziałem o tym że manetki mają kilkanaście różnych numerów i tylko niektóre są kompatybilne z danym autem i rocznikiem, do tego jeszcze muszą podpasować do miniaka, który może lub nie posiadać ksenonów lub czujnika deszczu.
Po całym zabiegu radio z kierownicy działa od razu, a z tempomatem trzeba powalczyć poprzez aktywowanie go przez komputer.
Pireus
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 201
Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
Lokalizacja: Nieporęt

Re: Doposażenie r56 z 2009 roku w kierownicę multifunkcyjną.

Post autor: Pireus »

Dokładnie jak napisałeś. Manetki czyli SZL muszą być dobrane pod konkretny model mini. Poza tym taki moduł jeżeli jest nowy należy zaprogramować. Jeśli będzie z demontażu ważnym jest aby był zgodny z wyposażeniem auta itd. Na koniec pozostaje kodowanie . Swoją modyfikację zakończyłem sukcesem po około miesiącu - tyle zajęło mi zapoznanie się z tematem na obcojęzycznych forach oraz dobraniem elementów potrzebnych do modyfikacji. Auto kodowałem oryginalną głowicą BMW.
Efekt - kierownica świeci , mam sterowanie radiem oraz tempomatem, tempomat oczywiście działa :)
ODPOWIEDZ