Cooper S R53 170 km czy warto
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 16:48
- Posiadane auto: Volvo s60 t5
- Lokalizacja: Warszawa
Cooper S R53 170 km czy warto
Witam,
przymierzam się do zakupu mini cooper s r53 poliftowego 2005r.z niemiec.
Bardzo się nakręciłem, naczytałem i naoglądałem się wiele o tymże aucie.
Zaplanowałem nawet po kolei jakie modyfikacje w nim przeprowadzę tj. zimny dolot, koło kompresora 15 lub 17%, itd itd.
Troszkę zasmuciłem się dzisiaj, kiedy zadzwoniłem do KreatoraMocy i Tuning44 gdzie panowie, specjalisci odradzili mi to auto.
Podobno silnik lipny, kompresor drogi i w ogole, ze auto z przebiegiem powyzej 150k bedzie mialo strasznie duzo do zrobienia i zeby cos uzyskac z tego auta bede musial w nie wlozyc 15-20 koła. Osobiscie miałem nadzieję, że za ok 5 tysiecy juz skrobne mu pare kucykow i auto bedzie miło smigać.
Proszę Was jako 'nowy' na forum o pomoc, czy warto, czego sie obawiac i w ogole o jakiekolwiek wskazowki.
Ps. Może R56?
przymierzam się do zakupu mini cooper s r53 poliftowego 2005r.z niemiec.
Bardzo się nakręciłem, naczytałem i naoglądałem się wiele o tymże aucie.
Zaplanowałem nawet po kolei jakie modyfikacje w nim przeprowadzę tj. zimny dolot, koło kompresora 15 lub 17%, itd itd.
Troszkę zasmuciłem się dzisiaj, kiedy zadzwoniłem do KreatoraMocy i Tuning44 gdzie panowie, specjalisci odradzili mi to auto.
Podobno silnik lipny, kompresor drogi i w ogole, ze auto z przebiegiem powyzej 150k bedzie mialo strasznie duzo do zrobienia i zeby cos uzyskac z tego auta bede musial w nie wlozyc 15-20 koła. Osobiscie miałem nadzieję, że za ok 5 tysiecy juz skrobne mu pare kucykow i auto bedzie miło smigać.
Proszę Was jako 'nowy' na forum o pomoc, czy warto, czego sie obawiac i w ogole o jakiekolwiek wskazowki.
Ps. Może R56?
-
- Nowy
- Posty: 17
- Rejestracja: 17 mar 2016, 21:40
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53 2005
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Cooper S R53 170 km czy warto
Cześć,
Wszystko zależy od oczekiwań i budżetu. Dobre R53 to ok 22-25K pln. Do tego pakiet startowy żeby w ogóle zacząć myśleć o podnoszeniu mocy to 2-5K pln. Lepiej kupić od razu wersje JWC.
PromotR zrobił kilka R53 i chyba jeżdżą dalej, więc opinia tych "tunerów" jest niezbyt miarodajna.
Dobre R56 to okolice 40K pln.
Przejedź się najpierw takim R53, bo przesiadka z volvo może być szokiem.
Dużo informacji znajdziesz na forum.
Wszystko zależy od oczekiwań i budżetu. Dobre R53 to ok 22-25K pln. Do tego pakiet startowy żeby w ogóle zacząć myśleć o podnoszeniu mocy to 2-5K pln. Lepiej kupić od razu wersje JWC.
PromotR zrobił kilka R53 i chyba jeżdżą dalej, więc opinia tych "tunerów" jest niezbyt miarodajna.
Dobre R56 to okolice 40K pln.
Przejedź się najpierw takim R53, bo przesiadka z volvo może być szokiem.
Dużo informacji znajdziesz na forum.
- Aikonus
- Swój Człowiek
- Posty: 320
- Rejestracja: 01 mar 2016, 20:04
- Posiadane auto: MCS R53 Black Monster
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Cooper S R53 170 km czy warto
Ja mam takiego i sobie go chwale, oczywiście kilka rzeczy niezbędnych w nim wymieniłem na dzień dobry w końcu to używany samochód.Ogolnie jestem z niego bardzo zadowolony mała fajna kosiarka a i spokojnie idzie na trasie bez przeróbek żadnych , trochę pali a coś za coś niestety. Ja polecam ale dobry egzemplarz musisz trafić nie bity nie zarżniety itd.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 16:48
- Posiadane auto: Volvo s60 t5
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Cooper S R53 170 km czy warto
Jeździłem i fajniej się jeździło r53 niż r56. Jakoś więcej emocji było i fajniej brał z dołu. Budżet będzie, tylko o co mam Niemca pytać jak coś wpadnie mi w oko i do jakiego max przebiegu wybierać. Czy da się tym znosnie przejechać z trasę 300 km w 2 osoby? Pozdr
- Aikonus
- Swój Człowiek
- Posty: 320
- Rejestracja: 01 mar 2016, 20:04
- Posiadane auto: MCS R53 Black Monster
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Cooper S R53 170 km czy warto
Podróż nad morze ponad 300km to pestka szybko mija jest ciut głośniej ale rajdowo, co do przebiegu żeby był lepiej autentyczny to sa silniki BMW wiec bez obaw trochę jeszcze połatają , mój miał przebieg 179 tys jak go kupiłem i chodzi jak zegarek, ale to mój drugi samochód taki dla frajdy i zabawy km lecą wolno...
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 16:48
- Posiadane auto: Volvo s60 t5
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Cooper S R53 170 km czy warto
Czyli mogę uznac opinie Pana z kreatora mocy, który powiedział że z silnika tłoki wypadają i kompresor siada, za nieprawdziwa i szukać dobrego egzemplarza?
- Aikonus
- Swój Człowiek
- Posty: 320
- Rejestracja: 01 mar 2016, 20:04
- Posiadane auto: MCS R53 Black Monster
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Cooper S R53 170 km czy warto
Decyzje podejmij sam
- Alex
- Swój Człowiek
- Posty: 303
- Rejestracja: 24 maja 2016, 09:55
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53 2003
- Lokalizacja: Kraków
Re: Cooper S R53 170 km czy warto
Cześć, ja mam r53 od roku. Kupiłem godz przebiegiem 160k teraz mam 180 bez groszy. Po zakupie wpakowałem w niego sporo gotówki zeby spełniał moje wymagania i jestem z niego bardzo zadowolony. Przez 20k ani raz mnie nie zawiódł. Ale na start zrobiłem zawieszenie, sprzęgło, rozrząd, zregenerowałem maglownica i kupę innych pierdół. Jak to mówią jak dbasz to masz .. r53 polecam jak najbardziej.
Mini Cooper S R53 2003
- Aikonus
- Swój Człowiek
- Posty: 320
- Rejestracja: 01 mar 2016, 20:04
- Posiadane auto: MCS R53 Black Monster
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Cooper S R53 170 km czy warto
Jak to właśnie jest w nich z rozrządem wymienia sie co ileś tys km czy jak zacznie go słychać jakoś specyficznie bo tam przecież jest łańcuch?
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Cooper S R53 170 km czy warto
teoretycznie się nie wymienia...
ja nakulałem moim ponad 110k w 4lata (obecnie ponad 201k na zegarze) i to 110k na lpg i poza wymianą poduszek silnika i gumki zacisku nic nie robiłem (pękniętego paska nie liczę, bo to moje niedopatrzenie było).
ostatnio walczę z problemami z odpalaniem, ale podejrzana jest pompa paliwa.
maglownica stuka, pompa wyje, ale olewam
ja nakulałem moim ponad 110k w 4lata (obecnie ponad 201k na zegarze) i to 110k na lpg i poza wymianą poduszek silnika i gumki zacisku nic nie robiłem (pękniętego paska nie liczę, bo to moje niedopatrzenie było).
ostatnio walczę z problemami z odpalaniem, ale podejrzana jest pompa paliwa.
maglownica stuka, pompa wyje, ale olewam
Re: Cooper S R53 170 km czy warto
Rozrząd na łańcuchu się robi jak zaczyna być słychać, że trzeba go zrobić.Aikonus pisze:Jak to właśnie jest w nich z rozrządem wymienia sie co ileś tys km czy jak zacznie go słychać jakoś specyficznie bo tam przecież jest łańcuch?
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
- Alex
- Swój Człowiek
- Posty: 303
- Rejestracja: 24 maja 2016, 09:55
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53 2003
- Lokalizacja: Kraków
Re: Cooper S R53 170 km czy warto
ja zrobiłem rozrząd od razu po zakupie, nie pamiętam dokładnie jakie to były pieniądze ale nie jakieś bardzo duże więc dla pewności.
W garażu mam jeszcze jeden nowy komplet rozrządu bo gość przysłał mi najpierw do nowszej wersji a później nie chciał zwrotu więc olałem.
W garażu mam jeszcze jeden nowy komplet rozrządu bo gość przysłał mi najpierw do nowszej wersji a później nie chciał zwrotu więc olałem.
Mini Cooper S R53 2003
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 8
- Rejestracja: 01 wrz 2016, 11:34
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Polska
Re: Cooper S R53 170 km czy warto
Rozrząd to konieczność. Lepiej zapłacić za niego parę stówek niż sporo więcej za remont silnika.
Re: Cooper S R53 170 km czy warto
Koniecznie trzeba też wymienić sprawne amortyzatory oraz kupić komplet nowych opon, bez względu na stan tych które są na aucie.andrah pisze:Rozrząd to konieczność. Lepiej zapłacić za niego parę stówek niż sporo więcej za remont silnika.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic