Temperatura oleju- zegar

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
makrojal
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 197
Rejestracja: 21 lut 2005, 17:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Temperatura oleju- zegar

Post autor: makrojal »

W mojej "super desce" jest zegar mający wskazywać temperaturę oleju silnikowego,
po śledztwie przeprowadzonym na kablach instalacji elektr. stwierdziłem, że ktoś podłączył go do ....
czujnika temp. cieczy chłodzącej razem z drugim zegarkiem wskazującym temperaturę tejże cieczy.
Gdzie więc powinien być podłączony ten pierwszy?Jakieś ukryte "dziurki" w bloku? nic nie mogę znależć :oops: może inne rozwiązanie :?:
z góry dzięki za podpowiedzi
pozdrawiam
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Temperatura oleju- zegar

Post autor: flapjck1 »

na logike czujka temperatury oleju powinna byc gdzies miedzy podstawka filtra oleju a wejsciem kolektora olejowego do bloku ( pownna byc w obiegu ), ew. jak masz chlodnice oleju to gdzies tam...
alternatywne rozwiazanie to zrobiony trojnik pod czujke cisnienia oleju
ew. gdzies w misce olejowej jest dziura zrobiona i wkrecona w nia czujka

kiedys w maluchach byl patent ze czujka temp. oleju byla w bagnecie :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
makrojal
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 197
Rejestracja: 21 lut 2005, 17:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: Temperatura oleju- zegar

Post autor: makrojal »

flap a to jak rozumiesz?
Mój angielski nie być zbyt dobry :oops:
Załączniki
cos.JPG
cos.JPG (6.26 KiB) Przejrzano 1299 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Temperatura oleju- zegar

Post autor: flapjck1 »

z tylu skrzyni biegow ( od strony kabiny, bardziej po stronie pasazera, jakos tak nad dyfrem chyba :P ) jest w bloku skrzyni!!! ( aluminiowa czesc ) taka zaslepka w ksztalcie rombu z zaokraglonymi rogami, spotykany fant to jest wlasnie to co na tej licytacji jest jest czyli podstawka dotoczona z korkiem z magnesem ( takim jak do spuszczania oleju ), ale on tu pisze ze mozna ja wykorzystac jako port do czujki temp. oleju ( tylko czy gwint bylby taki sam ????, musialbym popatrzec )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
makrojal
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 197
Rejestracja: 21 lut 2005, 17:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: Temperatura oleju- zegar

Post autor: makrojal »

miejsce na wkręcenie już odnalezione, dzięki wielkie.Czujka to chyba taka sama jak do temp.cieczy chłodzącej bo zegarki wyglądają bardzo podobnie i działają na tej samej zasadzie?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Temperatura oleju- zegar

Post autor: flapjck1 »

makrojal pisze:Czujka to chyba taka sama jak do temp.cieczy chłodzącej bo zegarki wyglądają bardzo podobnie i działają na tej samej zasadzie?


zgadza sie
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
makrojal
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 197
Rejestracja: 21 lut 2005, 17:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: Temperatura oleju- zegar

Post autor: makrojal »

jeszcze raz dzięki, ale pozwolę sobie wykorzystać twoją wiedzę w tej sprawie.
co to pokazuje i gdzie to się podłącza?
Załączniki
wakuometr.JPG
wakuometr.JPG (9.75 KiB) Przejrzano 1303 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Temperatura oleju- zegar

Post autor: flapjck1 »

to jest wakuometr, czyli cos w rodzaju ekonomizera
pokazuje jakie jest podcisnienie w ukladzie dolotowym za przepustnicami, generalnie im bardziej wskazowka sie odchyla tym mniej oplaca sie deptac :P, bo wacha sie leje a efektu nie ma :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
IVO

Re: Temperatura oleju- zegar

Post autor: IVO »

makrojal pisze:W mojej "super desce" jest zegar mający wskazywać temperaturę oleju silnikowego

Czy masz na myśli wskażnik temp. silnika (ten na, którym są pola: niebieskie i czerwone) :?:
Jeśli tak to podepnę się z moimi wątpliwościami. Otóż niezależnie od temp. otoczenia, nawet obecnie w te upalne dni, wskazówka ledwo przechodzi poza pole niebieskie, nigdy nie osiąga połowy skali.
Czy to jest normalne, ewentualnie gdzie szukać przyczyny (czujnik temp. termostat a może coś innego) i jak ją zlokalizować.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi 8)
pzdr
IVO

Re: Temperatura oleju- zegar

Post autor: IVO »

Teraz to cię rozbawię, ale co mi tam, zapytam: gdzie ten czujnik jest :?: czy to, co jest wkręcone w blok silnika na lewo od ap. zapl. (piszę z "pamięci") :mrgreen:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Temperatura oleju- zegar

Post autor: flapjck1 »

zegar o ktorym wspominales to temperatura silnika/cieczy chlodzacej, czujka do niego jest wkrecona w glowice ( po prawej mniej wiecej pod termostatem ) w gaznikowcach albo w kolektor dolotowy ( pod wtryskiem, bardzo marny dostep ) w silnikach spi i tbi

niedogrzewanie moze wynikac w ciagle otwartego/uszkodzonego/wyjetego termostatu albo masz po prostu malo plynu w ukladzie chlodzacym ( czujka jest dosc wysoko, jesli borygo jej nie omywa to pokazuje w miare zimny silnik, choc on moze sie gotowac )

czujka o ktorej ty mowiles to cisnienie oleju ( okolice kolektora olejowego, zgadza sie?? )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
IVO

Re: Temperatura oleju- zegar

Post autor: IVO »

Dzięki za wskazówki :!:
Mam gażnikowy, plyn jest pod korek, a termostat na miejscu, jak sprawdzić czy jest sprawny :?:
Ktoś mi wspominał, że poodpaleniu zimnego silnika rura "wodna" na dole chłodnicy powinna być zimna, a u mnie jej temp. jest taka sama jak górnej. Na czym to polega?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Temperatura oleju- zegar

Post autor: flapjck1 »

jesli temperatura jest taka sama w wezykch to znak ze termostat sie nie zamyka albo go nie ma, sprawdzanie termostatu przeprowadza sie w nastepujacy sposob:
gotujesz wode w garnku, wsadzasz do niego termostat (najlepiej go zawiesic na jakims sznurku ) i termometrem sprawdzasz przy jakiej temperaturze sie otwiera, powinien albo 68 albo 72 albo 78 albo 86 bo jakos tak sa skalowane, generalnie te szybiej sie otwierajace sa na lato ( albo do sportu :P )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
IVO

Re: Temperatura oleju- zegar

Post autor: IVO »

kurde termometr muszę kupić :!:
A serio, to latem to chyba nie ma znaczenia, silnik ma lepsze chłodzenie od początku, bo jak rozumiem duży obieg płynu jest włączony od razu.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Temperatura oleju- zegar

Post autor: flapjck1 »

tak ma lepsze chlodzenie , bo duzy obieg pracuje nonstop, ale jest to okupione podwyzszonym zuzyciem paliwa, ( w lecie ten wzrost jest minimalny )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ