Czy ktos moglby wyjasnic jak sie ustawia zawory, tj kiedy ktory, jakie szczeliny itd, bardzo pilne!!!
Dzieki
Regulacja zaworów
Moderator: flapjck1
Zawory.
Nie piszesz jaki masz silnik. Jednakże we wszystkich,które znam do 89r.luz zaworów tak wydechowych jak i ssących wynosi 0,3mm. Ustawia się je tak,że jeśli regulujemy 1-szy (zamknięty) to ostatni musi być otwarty.
Jeśli regulujemy 2-gi (zamknięty) to 7-my musi być otwarty. Itd. aż dochodzimy do 8-go (zamknięty) wówczas
1-szy musi być w pelni otwatty. Powodzenia.
Jeśli regulujemy 2-gi (zamknięty) to 7-my musi być otwarty. Itd. aż dochodzimy do 8-go (zamknięty) wówczas
1-szy musi być w pelni otwatty. Powodzenia.
Re: Regulacja zaworów
silnik mam 998 A+ to jeszcze pozostaje kwestia w ktorym momencie ustawiam ktory zawor, z tego co sie orientuje to jest jakos tak ze jak ktores sie mijaja to ustawia sie konkretne inne ...., mam wszystko dokladnie rozregolowane bo przykrecalem glowice i wszystko jest rozkrecone.
Zawory.
Myślę,że dość jasno piszę. Jeśli regulujesz zawór umownie nazwany pierwszy (ten najbliżej pompy wody) to on
musi być zamknięty.Zaś zawór umownie nazwany 8-my (najbliżej sprzęgla) ma być wtym czasie w pelni
otwarty.Następnie regulujesz zawór 2-gi,który wczasie regulacji ma być zamknięty.Zaś w tym czasie zawór 7-my
ma być w pelni otwarty. I tak dalej aż dochodzisz do regulacji zaworu 8-mego.Ma on być w tym czasie zamknięty
zaś zawór 1-szy ma być w tym czasie w pelni otwarty.
Zawór reg.
1-szy zamknięty ........... 8-my otwarty w pelni
2-gi -"- .......... 7-my otwarty w pelni
3-ci -"- ......... 6-ty -"- -"-
4-ty -"- ......... 5-ty -"- -"-
5-ty -"- ......... 4-ty -"- -"-
6-ty -"- ......... 3-ci -"- -"-
itd. itd.....
musi być zamknięty.Zaś zawór umownie nazwany 8-my (najbliżej sprzęgla) ma być wtym czasie w pelni
otwarty.Następnie regulujesz zawór 2-gi,który wczasie regulacji ma być zamknięty.Zaś w tym czasie zawór 7-my
ma być w pelni otwarty. I tak dalej aż dochodzisz do regulacji zaworu 8-mego.Ma on być w tym czasie zamknięty
zaś zawór 1-szy ma być w tym czasie w pelni otwarty.
Zawór reg.
1-szy zamknięty ........... 8-my otwarty w pelni
2-gi -"- .......... 7-my otwarty w pelni
3-ci -"- ......... 6-ty -"- -"-
4-ty -"- ......... 5-ty -"- -"-
5-ty -"- ......... 4-ty -"- -"-
6-ty -"- ......... 3-ci -"- -"-
itd. itd.....
Re: Regulacja zaworów
"TANK YOU" KAMAL!!!
W praktyce jest to latwiejsze niz sie wydaje, wyglada na to ze zrobilem....
PZDR
W praktyce jest to latwiejsze niz sie wydaje, wyglada na to ze zrobilem....
PZDR