Słabe światła

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Lechu
Nowy
Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 12 lip 2015, 09:05
Posiadane auto: Cooper r50
Lokalizacja: SWD

Słabe światła

Post autor: Lechu »

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że słabo reflektory świecą, blendy wyglądają ok, klosze wypolerowane, żarówki wymienione a światła świecą jak w maluchu, może ktoś miał podobny problem?
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 748
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: Słabe światła

Post autor: STi77 »

Działa Ci regulacja wysokości? Mnie w R50 czasem nie działały silniczki i światła świeciły 10m przed samochodem. Podjedź pod jakąś ścianę lub na stację kontroli pojazdów i sprawdź. A jeśli to kwestia mocy to musisz szukać czegoś w instalacji.
Awatar użytkownika
Lewy0
Nowy
Nowy
Posty: 32
Rejestracja: 19 wrz 2018, 18:27
Posiadane auto: Mini Cooper S R53 2006
Lokalizacja: Orzesze

Re: Słabe światła

Post autor: Lewy0 »

To się tak z dnia na dzień pogorszyło? Może odbłyśniki powypalane? Ja u siebie w BMW miałem praktycznie wypaloną dziurę w odbłyśnikach i też tak słabo reflektory świeciły.
bejcman
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 17 kwie 2016, 22:43
Posiadane auto: F54, F56, R50, E91.
Lokalizacja: GD
Kontakt:

Re: Słabe światła

Post autor: bejcman »

Odbłyśniki. Po tylu latach pewnie nic z nich nie zostało.
www.bmw-diesel.pl
Awatar użytkownika
Aikonus
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 320
Rejestracja: 01 mar 2016, 20:04
Posiadane auto: MCS R53 Black Monster
Lokalizacja: Warszawa

Re: Słabe światła

Post autor: Aikonus »

STi77 pisze:Działa Ci regulacja wysokości? Mnie w R50 czasem nie działały silniczki i światła świeciły 10m przed samochodem. Podjedź pod jakąś ścianę lub na stację kontroli pojazdów i sprawdź. A jeśli to kwestia mocy to musisz szukać czegoś w instalacji.
No wlasnie nie wiesz czym moze byc spowodowane nie dzialanie tych sliniczkow....jakis bezpiecznik?
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 748
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: Słabe światła

Post autor: STi77 »

Nie mam już R50-ki. Nie ogarnąłem tego do końca. Ze 2 razy robierałem lampy. Wydawało mi się, że wyskakuje końcówka odblask-silniczek która jest odpowiedzialna za regulację wysokości. Słychać było, że silniczek pracuje a odblask stał w miejscu. Tydzień bywało dobrze a później lewa lampa OK... prawa lipa lub odwrotnie. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu czasem obie szły w górę. Miałem klasyczne światła nie ksenony. Chyba nie pomogę ale problem chyba powszechny.
Awatar użytkownika
Aikonus
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 320
Rejestracja: 01 mar 2016, 20:04
Posiadane auto: MCS R53 Black Monster
Lokalizacja: Warszawa

Re: Słabe światła

Post autor: Aikonus »

Te silniczki znajdują się gdzies przy lampie? Na zewnątrz czy w kloszu gdzies?
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 748
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: Słabe światła

Post autor: STi77 »

W środku. W zasadzie to jest nie rozbieralne. Można rozkleić lampę i się do nich dobrać ale w R50 tego nie robiłem.
Awatar użytkownika
Lewy0
Nowy
Nowy
Posty: 32
Rejestracja: 19 wrz 2018, 18:27
Posiadane auto: Mini Cooper S R53 2006
Lokalizacja: Orzesze

Re: Słabe światła

Post autor: Lewy0 »

Silniczek to jedno, druga rzecz to czujnik samopoziomowania przymocowany do wahacza tył i przód chyba, to też lubi się psuć. Czasem po prostu luzuje się wtyczka.
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 748
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: Słabe światła

Post autor: STi77 »

Lewy0 pisze:Silniczek to jedno, druga rzecz to czujnik samopoziomowania przymocowany do wahacza tył i przód chyba, to też lubi się psuć. Czasem po prostu luzuje się wtyczka.
Ja zakładałem, że to nie są ksenony i nie mają samopoziomowania.
Lechu
Nowy
Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 12 lip 2015, 09:05
Posiadane auto: Cooper r50
Lokalizacja: SWD

Re: Słabe światła

Post autor: Lechu »

Trochę mnie tu nie było. Blendy wyglądają idealnie, światła zwykle nie ksenony. Regulacja ok tylko właśnie słabo świecą.W drugim aucie wymieniłem na nowy wlacznik świateł i wydaje mi się, że lepiej świecą. Stąd podejrzenie , że może coś w stykamy się wypala po latach uzywania
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Słabe światła

Post autor: Mr.Do »

Skopiowałem schemat sprawdzania świateł. Skopiowałem z neta. Autor Jakubowski Ryszard

Sprawdzanie należy zacząć od oględzin reflektorów. A więc – czy ich szkła są czyste? Czy odbłyśniki nie zmatowiały lub nie pokryły się jakimś nalotem wskutek rozszczelnienia lub użycia niewłaściwych żarówek?

Jeżeli reflektory wyglądają jak nowe, przyczyn słabszego ich świecenia trzeba szukać w instalacji elektrycznej. Znacznie lepiej zacząć od zmierzenia napięcia na akumulatorze przy silniku pracującym na nieco wyższych obrotach, niż na biegu jałowym. Ta prosta czynność wymaga posiadania woltomierza cyfrowego. Można go kupić za kilkanaście złotych w każdym sklepie elektronicznym. Ten przyrząd będzie przydatny i w innych pracach związanych z elektryką i elektroniką samochodową.

Woltomierz ustawiamy na zakres 20 lub 50 V i sprawdzamy, jakie jest napięcie na akumulatorze przy włączonych wszystkich światłach. Jeżeli jest większe od 13.0 V, przyczyna złego świecenia reflektorów nie leży po stronie alternatora i akumulatora.

Następną czynnością jest sprawdzenie bezpieczników. Przyda się instrukcja obsługi samochodu lub tabliczka pokazująca rozmieszczenie bezpieczników, aby od razu trafić na właściwe. Zwykle bezpieczniki od reflektorów są dostosowane do pracy z obciążeniem co najmniej 16 amperów.

Po włączeniu świateł zewnętrznych samochodu i odczekaniu dłuższej chwili (2 – 3 minuty) należy ostrożnie sprawdzić palcem, które bezpieczniki z tych o dużym amperażu się nagrzały.
Przy tej czynności trzeba szczególnie uważać, bo nagrzane bezpieczniki mogą oparzyć!

Zaleca się przeprowadzić próbę osobno dla świateł drogowych i świateł mijania. Te bezpieczniki, które są wyraźni cieplejsze od pozostałych, należy po wyłączeniu świateł wyjąć i próbować oczyścić, a najlepiej od razu wymienić je na nowe! Przed włożeniem warto ich gniazda i blaszki stykowe delikatnie spryskać „Elektrosolem”, co znacznie poprawi ich kontakt, zmniejszając do minimum straty na oporności styków.

Jeżeli ten zabieg nie poprawi jasności świecenia reflektorów, trzeba sprawdzić napięcie bezpośrednio na żarówkach (na kostce, którą zakłada się na styki żarówki). W nowoczesnych samochodach dostęp do żarówek reflektorowych jest bardzo trudny, dlatego lepiej udać się ze swoim problemem od razu do elektryka samochodowego. W starszych typach i modelach należy wyjąć żarówkę z reflektora, nie dotykając jej szkła gołą ręką. Najlepiej trzymać ją za metalowy cokół, przez czystą szmatkę, aby uniknąć poparzenia się.

Jeden z przewodów woltomierza trzeba połączyć dobrze z masą pojazdu, najlepiej z jakąś czystą śrubą. Końcówka drugiego przewodu powinna dotykać do blaszek wewnątrz kostki, założonej na styki żarówki. Woltomierz należy ustawić na napięcie 20 do 50V. Jeżeli przy świecącej się żarówce i niepracującym silniku woltomierz pokaże napięcie w zakresie pomiędzy 11.6 i 12.2V słabsze świecenie reflektorów należy uznać za złudzenie. Jeżeli napięcie będzie niższe od 11.5V – jest to dowód, że gdzieś w instalacji nastąpiła awaria. Jeśli tak niskie napięcie będzie na jednej żarówce, trzeba jeszcze raz sprawdzić bezpieczniki i jakość ich styków. Jeżeli na obu – prawdopodobnie nastąpiło wypalenie styków głównego wyłącznika świateł. Nie da się go naprawić, należy więc wymienić na nowy. To spory wydatek, dlatego warto poprosić elektryka o dodatkowe sprawdzenie instalacji i potwierdzenie wstępnej diagnozy. Przyczyną może być także wypalenie się styków w przekaźniku, obsługującym reflektory. Ten element nie jest drogi, więc można go na wszelki wypadek wymienić, pamiętając o spryskaniu „Elektrosolem” jego gniazda, zanim podejmie się decyzję o wymianie głównego wyłącznika świateł.
Lechu
Nowy
Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 12 lip 2015, 09:05
Posiadane auto: Cooper r50
Lokalizacja: SWD

Re: Słabe światła

Post autor: Lechu »

Dzięki za info, no to trzeba zacząć działać w kierunku elektryki, bo mi ten kierunek tez wydaje się najbardziej prawdopodobny
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Słabe światła

Post autor: Mr.Do »

Sprawdź też przewody z masą. Jak kupiłem swojego to wszystkie musiałem czyścić. Wymieniłem też akumulator bo w stresie nie wyrabiał co skutkowało błędami. Kilka razy zanim zmieniłem Aku zdaźyło się wrócić na holu.
ODPOWIEDZ