Radiator R53

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Dabdrzan91
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 23 kwie 2019, 22:46
Posiadane auto: Mini cooper S
Lokalizacja: Różyny

Radiator R53

Post autor: Dabdrzan91 »

Witam, w jaki sposob na krotko sprawdze dzialanie pierwszego i drugiego biegu wentylatora? Wydaje mi sie ze chodzi tylko drugi... wymuszenie komputerem wymusza niby pierwszy i drugi bieg...
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Radiator R53

Post autor: Mr.Do »

U mnie awaria rezystora objawiała się załączeniem wentylatora przy 112 st i zbiciu temperatury do 70 st, po wymianie mam załączenie przy 112 drugiego biegu i zbicie temp do 103 st. Na razie musiałem się na innych sprawach skupić i naprawa odeszła na drugi plan i jeszcze nie rokimałem jak przetestować pierwszy bieg, dziś piątek to może wieczorem pogrzebię przy aucie i znajdę rozwiązanie. Mam nadzieję że kupiłem sprawny rezystor. Oczywiście zakupiłem nowy ale licho nie śpi
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Radiator R53

Post autor: Mr.Do »

Kod: Zaznacz cały

Hi ya 

I take it your mechanic has tested the low speed fan wiring fuses and relay.low speed fan wiring fuses and relay.
Simple and quick to do. Disconcert the black plug for the fan ( left hand chassis leg near bonnet release) there a three wires in the plug one is earth (brown) and the other two are power to the fan one is high speed red/blue 4mm cable) and one is low speed (red/blue 2.5mm cable). Run the car till the first stage is meant to cut in, if you have voltage between earth and low speed fan power your good fan ( left hand chassis leg near bonnet release) there a three wires in the plug one is earth (brown) and the other two are power to the fan one is high speed red/blue 4mm cable) and one is low speed (red/blue 2.5mm cable). Run the car till the first stage is meant to cut in, if you have voltage between earth and low speed fan power your good 

If the above is ok and the second stage fan work it's only the resistor fan work it's only the resistor 

Just replace the resistor it's a very simple job it will take about 1 to 2 hours 

You have a few choices as I said above or you can buy these 
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Radiator R53

Post autor: Mr.Do »

Dziś znalazłem dopiero czas na naprawę i powód braku pierwszego biegu znalazłem po 30 sekundach. Okazało się że popełniłem błąd po wymianie rezystora, to się nie powinno wydarzyć ale jednak: wpiąłem wtyczkę od wentylatora "do góry nogami". Dziwne ale nie ma żadnej blokady i z łatwością można zamienić miejscami przewody. Aktualnie pierwszy bieg włącza się przy temperaturze 105,5 st i zbija temp do 98 st. Jeśli wyciągnie się przekaźnik pierwszego biegu to załącza się przy tej samej 105,5 st drugi bieg. Wygląda na jakieś zabezpieczenie na wypadek uszkodzenia przekaźnika.
Dabdrzan91
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 23 kwie 2019, 22:46
Posiadane auto: Mini cooper S
Lokalizacja: Różyny

Re: Radiator R53

Post autor: Dabdrzan91 »

Ja tez poradzilem, okazal sie walniety radiator, teraz dziala tak jak u Ciebie :) dzieki :)
ODPOWIEDZ