Pytanie automat 1.6 122km czy nowszy 1.5 136km?

F54, F55 & F56

Moderatorzy: flapjck1, Drail

mtat
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 7
Rejestracja: 23 wrz 2016, 17:10
Posiadane auto: mini cooper D
Lokalizacja: Wrocław

Pytanie automat 1.6 122km czy nowszy 1.5 136km?

Post autor: mtat »

Witam. Mam na oku dwa fajne auta mini, oba automat (to warunek) jeden starszy 2013 1.6 122km i jeden młodszy 2016 1.5 136km. Jak tym się jeździ, jak się sprawuje, ile realnie pali, jaka jest kultura pracy płynność zmiany biegów. Interesują mnie opinie realnych użytkowników tych silników i skrzyń. Jaki wybrać? Wiem, że też to inne generacje modelu, jakie są podstawowe różnice. Pozdrawiam
bejcman
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 195
Rejestracja: 17 kwie 2016, 22:43
Posiadane auto: F54, F56, R50, E91.
Lokalizacja: GD
Kontakt:

Re: Pytanie automat 1.6 122km czy nowszy 1.5 136km?

Post autor: bejcman »

Od 4 miesiecy jestem posiadaczem 1.5 102ps (to ten sam silnik, roznica jest w sterowniku). Mam auto z elektronicznym wybierakiem, nie z mechanicznym, automat wybiera biegi dosc dobrze, bez wiekszych opoznien, chociaz w trybie sport czasem poszarpuje.
2016 to wybierak mechaniczny, inna skrzynia, mysle ze bez znaczacej roznicy.
Na temat awaryjnosci nic nie powiem, moj egzemplarz ma dopiero 9000 przebiegu.
www.bmw-diesel.pl
rad-t
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 6
Rejestracja: 03 sty 2019, 13:30
Posiadane auto: Clubman F54 Cooper
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pytanie automat 1.6 122km czy nowszy 1.5 136km?

Post autor: rad-t »

1.5 136KM realnie pali 7-8 litrów w trybie mieszanym dojazd do miasta+miasto w zależności od ciężkości nogi :) Rekordowo udało mi się zejść do 5.9 ale to tylko jak wiatr wiał od tyłu :D
Co do pracy skrzyni - nie mam porównania do innych miniaków, ale u mnie czasem potrafi się skrzynia "zastanawiać" przy wyhamowaniu przed ciasnym skrętem i po dodaniu gazu w trakcie już skrętu, jakby nie mogła się zdecydować czy redukować czy iść na niskich obrotach, ale to pewnie wynika też z ilości dodanego gazu przy wyjściu z zakrętu. Generalnie zmienia bardzo płynnie szczególnie przy mocniejszym przyspieszeniu.
ODPOWIEDZ