Witam,
Mam dziwny problem ze skrzynią biegów. W okresie wiosenno-jesiennym czyli kiedy nie mamy większych przymrozków skrzynia działa bez zarzutu.
Problem pojawia się gdy ujemne temperatury są wyższe w granicach (od może -6 -8 st. C) i utrzymują się dłużej. Poniżej przedstawiam problem:
Po całej nocy kiedy auto stoi na parkingu nie ma możliwości zmiany biegów na inne niż w pozycji pionowej zmiany biegów. Czyli np. samochód zostawiam na biegu nr 1 to drążkiem skrzyni mogę poruszać z jedynki na dwójkę, nawet wbijając na luz skrzynia trzyma luz w linii 1-2 bieg, podobna sytuacja jak zostawię na 3 biegu mogę poruszać się tylko w pozycji pionowej bieg jałowy też nie działa w prawo i w lewo, taka sytuacja trwa do momentu rozgrzania auta (ok. 15 min). Wówczas wszystko zaczyna stopniowo puszczać i można zmieniać biegi choć początkowo czuć że wszystko chodzi ciężej.
Kiedy są dodatnie temperatury nie ma żadnego problemu skrzynia działa bez zarzutu. Wymieniłem olej w skrzyni biegów jednak to nie pomogło (przy okazji proszę o informację jaki lejecie olej do manualnej skrzyni biegów 1.6 120km benzyna, może mechanik zalał mi nie taki olej), inny mechanik mówił że to może być wysprzęglik oraz dodatkowo proponuje wymianę płynu hamulcowego i odpowietrzenie całego układu, jeszcze inny twierdzi że mogą być to przymarzające linki skrzyni biegów, że gdzieś pod tuleje uszczelki tych linek dostaje się woda która zamarza i stąd ten problem. Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją? Czy może być to jeszcze inny powód niż wymienione powyżej i od czego zacząć diagnozę. Chciałbym się z tym uporać przed kolejnym sezonem zimowym.
R56 Skrzynia Biegów Manual - nietypowe zachowanie w okresie zimowym
- Xeper
- Swój Człowiek
- Posty: 125
- Rejestracja: 19 maja 2017, 15:13
- Posiadane auto: Mini Cooper R56 2010
N16 122KM
British Racing Green :) - Lokalizacja: WGM
- Kontakt:
Re: R56 Skrzynia Biegów Manual - nietypowe zachowanie w okresie zimowym
Hej Spychciu, witaj na Forum!
Nie mam rozwiązania dla Twojego problemu, ale postaram się choć częściowo pomóc
1. Olej: wymianiałem na RAVENOL VSG 75W90
2. Zmiana biegów: jeśli dobrze pamiętam, lewarek przesuwa dwie linki odpowiadające na ruch lewarka w kierunku pionowym oraz poziomym. Linki przyczepione są (w komorze silnika, do obudowy skrzyni) do wybieraka, który dalej przekazuje ruchy do skrzyni. Dlatego zacząłbym od sprawdzenia, czy w niskich temperaturach wybierak porusza się płynnie w zakresie ruchów dawanych przez linki. Oraz czy sama linka, poruszana poziomym ruchem lewarka przesuwa się.
Zobacz tutaj: jakiś czas temu robiłem konserwację i może chociaż zdjęcie pomoże Ci zlokalizowanie tego ustrojstwa
https://mini.org.pl/viewtopic.php?p=172490#p172490
Nie mam rozwiązania dla Twojego problemu, ale postaram się choć częściowo pomóc
1. Olej: wymianiałem na RAVENOL VSG 75W90
2. Zmiana biegów: jeśli dobrze pamiętam, lewarek przesuwa dwie linki odpowiadające na ruch lewarka w kierunku pionowym oraz poziomym. Linki przyczepione są (w komorze silnika, do obudowy skrzyni) do wybieraka, który dalej przekazuje ruchy do skrzyni. Dlatego zacząłbym od sprawdzenia, czy w niskich temperaturach wybierak porusza się płynnie w zakresie ruchów dawanych przez linki. Oraz czy sama linka, poruszana poziomym ruchem lewarka przesuwa się.
Zobacz tutaj: jakiś czas temu robiłem konserwację i może chociaż zdjęcie pomoże Ci zlokalizowanie tego ustrojstwa
https://mini.org.pl/viewtopic.php?p=172490#p172490
R56 Cooper Racing British Green 2010
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=75&t=18228
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=75&t=18228