silnik 99 HB

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

engel.49

silnik 99 HB

Post autor: engel.49 »

Witam wszystkich po malej burzy w szklance wody. Teraz juz po ;;chrzcinach;; jako czlonek spolecznosci Miniakowcow,chcialbym aby ktos kto posiada wiedze na temat silnika - 99HB90P serii A +,poj 998, stopien sprezania 10;3 : 1 ,rok produkcji 1986.Silnik ten dostalem od przyjaciela w prawie fabrycznym stanie,lecz duzo o nim nie wiem.A chcialbym wiedziec: 1. czym rozni sie on od normalnych silnikow 998cm z oznakowaniem 99 HA. 2.-Na jakiej benzynie powinienem nim jezdzic,tz, czy na czystej bezolowiowej - czy z jakimis dodatkami.Pozdrawia.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: silnik 99 HB

Post autor: flapjck1 »

wszystkie silniki z numerem 99H miedzy 83 a 87 mialy CR 10,3:1

praktycznie nic wiecej na ten temat nie da sie powiedziec czerpiac wedze z manuala heynesa ( moze oprocz typu gaznika i aparatu zaplonowego i ich nastawow )
faktem jest ze jest to najbardziej doprezona fabrycznie litrowka ( jakie ma tloki?? plaskie czy wypukle?? )
informacji na temat tego czy moze byc zasilany paliwem bezolowiowym nie mam zadnych, ale to mozna latwo sprawdzic: jesli w glowicy sa wprasowane gniazda zaworowe to jest ona dostosowana do paliwa bezolowiowego, jesli gniazda sa wyfrezowane w materiale glowicy to potrzebuje ona dodatku do paliwa
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
engel.49

Re: silnik 99 HB

Post autor: engel.49 »

Witam.idziekuje za informacje. Po zdjeciu glowicy, zobaczylem ze tloki sa calkiem plaskie. Dziekuje.
ODPOWIEDZ